Kalevala Korulta sata kiitosta arjen sankareille

Kalevala Koru haluaa nostaa esiin tässä poikkeuksellisessa tilanteessa elintärkeitä ammattikuntia, jotka usein jäävät ilman huomiota. Yritys lahjoittaa sata Suomen naarasleijona -korua arjen sankareille, joita voi ehdottaa sosiaalisen median kautta.

Suomen naarasleijona -pinssi. Kuva: Kalevala Koru

Yritys palaa hankkeen myötä juurilleen - Kalevala Koru sai alkunsa kirjailija Elsa Heporaudan halusta pystyttää patsas suomalaiselle naiselle, joka 1930-luvulla oli jäänyt huomioimatta tärkeästä panoksestaan maan kehityksessä. Patsaan rahoittamiseksi käynnistetty korujen valmistus sai talvi- ja jatkosodan myötä kuitenkin aivan toisen tarkoituksen. Korujen myyntituotot osoitettiin patsashankkeen sijaan hädänalaisten auttamiseen, ja hyvää tekevistä koruista itsestään tuli lopulta patsasta suurempi kunnianosoitus suomalaisten naisten rohkeudelle ja periksiantamattomuudelle. Tänään maailma on jälleen mullistunut äkillisesti, ja Kalevala Koru haluaa nyt nostaa keskusteluun kaikki ne rohkeat arjen sankarit, naiset ja miehet, jotka pitävät yhteiskunnan pyörät pyörimässä haastavinakin aikoina.

On aika kiinnittää huomio heihin, jotka yleensä jäävät huomiota vaille. Niille, jotka tänäänkin mahdollistavat arjen jatkumisen muuttuneissa olosuhteissa. Siivoojat, laitoshuoltajat, opettajat, lastenhoitajat ja varhaiskasvattajat, roskakuskit ja kaupan kassat, rekkakuskit ja bussikuskit. Kaikki nämä ammattikunnat, ja monet muut, ovat aina elintärkeitä, mutta etenkin tässä poikkeuksellisessa tilanteessa ansaitsevat kiitoksen”, kertoo brändi- ja designjohtaja Maria Uunila. ”Haluamme nyt nostaa nämä ammatit kunniaan lahjoittamalla Suomen naarasleijona -korun 100 henkilölle. Otamme ehdotuksia vastaan ja arvomme korujen saajat sosiaalisen median kanavissamme.”

Suomen naarasleijona -koru symboloi tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja oikeudenmukaisuutta. Pelottomasti tulevaisuuteen katsoen se kertoo, että yhdessä, toinen toistamme tukien, selviämme vaikeuksien yli. Sosiaalisessa mediassa voi ehdottaa omaa arjen sankaria korun saajaksi ja kirjoittaa viestin korun saajalle. Kalevala Koru arpoo korulahjan saajat ja välittää korun niille, jotka tunnustuksen juuri nyt ansaitsevat. Ehdotuksia voi tehdä maanantaihin 13.4. asti Kalevala Korun Facebookissa (”Kalevala Jewelry”) ja Instagramissa (@kalevalajewelry). Korut toimitetaan vastaanottajille huhti-toukokuussa.

Brändi- ja designjohtaja
Maria Uunila
maria.uunila@kalevalakoru.fi

Suomen naarasleijona -pinssi. Kuva: Kalevala Koru

Kalevala Koru on yksi Suomen arvostetuimmista brändeistä ja Suomen rakastetuin korumerkki. Yrityksen kaikki korut valmistetaan Helsingissä.