Kalle Kuusava johtaa Madama Butterflyn esitykset Oopperajuhlilla – vierailu on nuoren kapellimestarin oopperadebyytti kotimaassa

Nuori, nopean kansainvälisen nousun tehnyt kapellimestari Kalle Kuusava vierailee Savonlinnan Oopperajuhlilla ensi kesänä. Kuusava johtaa Oopperajuhlilla Madama Butterfly -oopperan esitykset. Vierailu on samalla Kuusavan oopperadebyytti Suomessa.

Puccinin klassikko Madama Butterfly nähdään Oopperajuhlilla ensi kesänä. Kuva: Soila Puurtinen / Savonlinnan Oopperajuhlat

Kalle Kuusava on johtanut oopperaa mm. Norjan kansallisoopperassa, Pietarin Mariinski-teatterissa, Zürichissä ja Wienissä. Tulossa ovat ainakin Saigon, Istanbul, Moskova ja Monte Carlon baletti. Kuusavan ura lähti nousuun hänen voitettuaan kansainvälisen kapellimestarikilpailun Oslossa 2013. Suomessa Kuusava on johtanut useita sinfoniaorkestereita ja Oopperajuhlilla hän on aiemmin työskennellyt apulaiskapellimestarina – myös Madama Butterfly -tuotannossa sen edellisellä esityskerralla 2014. Ensi kesän esitykset ovat siis Kuusavan ensiesittäytyminen oopperakapellimestarina Suomessa.

Savonlinnan Oopperajuhlien Madama Butterflyn ensi-iltaa vietetään 9.7. ja muut esitykset ovat 12., 17., 21. ja 26.7. Jouluaattoon asti on hyödynnettävissä jouluetu, 30 euroa per lippu. Lisätietoja jouluedusta löytyy osoitteessa oopperajuhlat.fi.

Puccini: Madama Butterfly
9., 12., 17., 21. ja 26.7.2018

Kapellimestari Kalle Kuusava: kallekuusava.com

Johanna Järventaus, Head of Marketing Communications, p. 040 156 1010, johanna.jarventaus@operafestival.fi