Kamppailu Hämeen Herruudesta jatkuu tälläkin kaudella

Runkosarjan keskinäisissä otteluissa enemmän pisteitä kerännyt joukkue ansaitsee tälläkin kaudella kiertopalkinnon lisäksi 5 000 euroa organisaation junioritoimintaan. ”Tämän kauden Hämeen Herruuden yhteistyökumppaneina toimivat kauppakamarin lisäksi Osuuskauppa Hämeenmaa, Etelä-Suomen Sanomat ja Hämeen Sanomat”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Pelicansin, HPK:n ja Hämeen kauppakamarin neljä vuotta sitten lanseeraama taistelu Hämeen Herruudesta jatkuu myös tällä kaudella. Runkosarjan keskinäisissä kamppailuissa paremmin pärjännyt joukkue ansaitsee komean kiertopokaalin lisäksi 5 000 euroa seuran junioritoimintaan. Molemmat seurat ovat pokanneet Hämeen Herruuden itselleen kahdesti.

Taistelu Hämeen Herruudesta on tuonut lisäkipinää Pelicansin ja HPK:n välisiin runkosarjakohtaamisiin, minkä allekirjoittavat myös molempien joukkueiden kapteenit.

”Ehdottomasti se tuo lisämausteensa ja oman ekstralatauksen keskinäisiin kamppailuihin. Erityisesti tuo rahapotti juniorityöhön on tärkeä asia, jonka vuoksi halutaan kamppailla ja napata se Lahteen. Viime vuonna se livahti naapurille, mutta uskon vahvasti, että tällä kaudella on jälleen meidän vuoromme. Hienoa, että löytyy kumppaneita, jotka mahdollistavat tällaisen”, Pelicans-kapteeni Hannes Björninen painottaa.

”Hienoa päästä taas pelaamaan Hämeen Herruudesta Pelicansia vastaan. Peleissä on pientä ekstrapanosta, kun on mahdollisuus tukea onnistumisella omia junioreita. Viime vuonna kairasimme 5 000 euroa HPK-juniorijääkiekolle ja lupaan koko joukkueen puolesta, että teemme kaikkemme voiton eteen tälläkin kaudella. Kiitos kumppaneille, että mahdollistatte tällaisen minisarjan Liiga-kauden sisällä ja tuette suurella summalla lasten liikuntaa”, HPK-kapteeni Markus Nenonen kommentoi ja lähettää niin ikään kiitoksensa Hämeen kauppakamarin suuntaan.

Tämän kauden osalta Hämeen Herruus saa räjähtävän startin, kun joukkueet iskevät yhteen tulevana viikonloppuna kahdesti. Ensin perjantaina joukkueet kohtaavat Hämeenlinnassa ja heti perään lauantaina Lahdessa.

Kaksi muuta kamppailua mitellään ensi vuoden puolella. Hämeenlinnassa joukkueet kohtaavat toistamiseen 5.1. ja taistelu Hämeen Herruudesta huipentuu Lahdessa tasan kuukautta myöhemmin 5.2.

HPK:n markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kati Savolainen, p. 044 096 4474

Pelicansin viestintäpäällikkö Jesse Pyykkö, p. 050 370 6988

Kauppakamarin ansioristit myönnettiin ansioituneille elinkeinoelämän vaikuttajille26.11.2020 18:00:00 EETTiedote

Keskuskauppakamari on myöntänyt viisi arvostettua Kauppakamarin ansioristiä 26.11.2020 järjestetyssä Hämeen kauppakamarin 80-vuotisjuhlakokouksessa Lahdessa. Ansioristit myönnettiin maan elinkeinoelämän tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta Hämeen kauppakamarin toiminta-alueen ja koko Suomen elinkeinoelämän toimintaedellytysten kehittämisestä. Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi syyskokous järjestettiin striimattuna Hämeen kauppakamarin studiosta.

Suhdannearviot edelleen laskusuunnassa Hämeessä27.10.2020 08:00:00 EETTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannenäkymät toipuivat hieman kesällä, mutta syksyllä odotukset heikkenivät uudelleen. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Alueemme yritysten lähikuukausien suhdannenäkymät ovat notkahtaneet syksyn aikana ja suhdannearviot kääntyivät laskuun voimistuneen koronan myötä. Toisaalta Hämeen yritysten arviot vastaavat hyvin koko maan keskiarvoa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Yritysten näkymät ovat edelleen synkät12.10.2020 09:59:16 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueella yritysten näkymät ovat edelleen synkät koronaepidemian vaikutuksesta. Tieto selviää kauppakamareiden uusimmasta koronakyselystä. ”Alueemme yritysten odotukset työllisyyden kehittymisestä ovat aavistuksen verran kohentuneet, mutta edelleen tilanne on synkkä. Kaksi kolmasosaa yrityksistä arvioi liikevaihdon putoavan seuraavan kahden kuukauden aikana. Koronaepidemian kiihtymisvaiheessa Euroopan ja koko maailman tilanne heijastuvat yritysten odotuksiin”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin valiokuntavideot käynnistyivät28.9.2020 09:57:09 EESTTiedote

Hämeen kauppakamari on käynnistänyt valiokuntien Ajankohtaista tänään -ohjelmasarjan ja ensimmäisenä nauhoitettiin Teollisuusvaliokunnan video. ”Meillä on seitsemän valiokuntaa, joissa on mukana alueemme elinkeinoelämän edustajia. Toteutamme jokaisen valiokunnan toimesta keskusteluohjelmia ajankohtaisista asioista mielenkiintoisten asiantuntijoiden kera. Videoita voidaan hyödyntää myös yritys- ja oppilaitosyhteistyössä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeeseen 18 uutta hallitusammattilaista17.9.2020 13:30:44 EESTTiedote

Yrityksen hallitustyöskentelyn osaamista mittaavaan HHJ-tutkintopäivään osallistui elokuun lopussa 370 henkilöä, joista 352 läpäisi kokeen. ”Koronan vuoksi keväältä elokuulle siirtynyt Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-tutkinto järjestettiin ensimmäistä kertaa etänä. Hämeen kauppakamarin alueelta HHJ-tutkinnon läpäisi 18 henkilöä, joista Päijät-Hämeestä on 13 ja Kanta-Hämeestä viisi henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Hämeen kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.

Hämeen tie- ja raideyhteyksiin on panostettava10.9.2020 08:00:00 EESTTiedote

Kauppakamarit kokosivat merkittävimmät maantie-, raide-, ja vesiyhteyshankkeet yksiin kansiin tukemaan valtakunnallisesti tehtävää 12-vuotista liikennejärjestelmäsuunnitelmaa. ”Käsittelimme Aluesuunnittelu- ja logistiikkavaliokunnassa alueemme tärkeimpiä liikennehankkeita ja olemme huolestuneita tiestönkunnosta pääteillä sekä alemmilla tieverkoilla. Lisäksi pidämme ensiarvoisen tärkeänä nykyisen rataverkoston kapasiteetin kasvattamista ja junien nopeuksien nostoa”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.