Kamppailu Hämeen Herruudesta käynnistyy perjantaina

Pelicansin, HPK:n ja Hämeen kauppakamarin viisi vuotta sitten lanseeraama taistelu Hämeen Herruudesta jatkuu tällä kaudella. Pelicansin ja HPK:n kauden ensimmäinen ottelu pelataan Lahdessa perjantaina 29.10. ”Liigan runkosarjan keskinäisissä otteluissa enemmän pisteitä kerännyt joukkue ansaitsee kiertopalkinnon lisäksi 5 000 euroa seuran junioritoimintaan. Tämän sarjakauden Hämeen Herruuden yhteistyökumppaneina toimivat kauppakamarin lisäksi Osuuskauppa Hämeenmaa, Etelä-Suomen Sanomat ja Hämeen Sanomat”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

HPK ja Pelicans mittelevät Hämeen Herruudesta kuudennen kerran sarjakaudella 2021-2022.

HPK ja Pelicans mittelevät Hämeen Herruudesta kuudennen kerran alkavalla sarjakaudella 2021-2022, kun hämäläistä yhteistyötä ja joukkovoimaa halutaan vahvistaa alueen sisäisellä jääkiekkosarjalla. Hämeen kauppakamarin tavoitteena on yhdistää alueet entistä laajempaan yhteistyöhön ja voimat kulminoituvat erinomaisesti jääkiekkoon.

Sekä Pelicansin että HPK:n toimitusjohtajat korostavat Hämeen Herruus
-kamppailun positiivisia vaikutuksia.

”On hienoa, että sarjan sisällä on keskinäinen taistelu, mikä tuo lisäkipinää peliin. Positiivisella tavalla Pelicansin ja HPK:n vastakkainasettelu jäällä sopii hyvin teemaan”, toteaa Pelicansin toimitusjohtaja Lauri Pöyhönen.

”Otteluiden mielenkiinto on selvästi lisääntynyt, ja väkimäärä kasvanut. Näemme, että tämän kaltaisilla alueellisilla toimilla on positiivinen vaikutus niin yrityselämälle kuin yleisölle”, sanoo HPK:n toimitusjohtaja Antti Toivanen.

HPK:n ja Pelicansin keskinäisten pelien voittaja saa Hämeen kauppakamarin luovuttaman Hämeen Herruus -kiertopalkinnon lisäksi 5 000 euron arvoisen shekin oman juoniorijoukkueen hyväksi. Ensimmäisen ja neljännen Hämeen Herruuden on vienyt HPK ja toisen, kolmannen sekä viidennen Pelicans.

Tämän kauden osalta Hämeen Herruus käynnistyy perjantaina 29.10. Lahdessa. Seuraavat ottelut pelataan Hämeenlinnassa 4.11.2021 sekä 16.2.2022 ja Lahdessa 17.3.2022.

HPK:n toimitusjohtaja Antti Toivanen, p. 050 317 5777

Pelicansin toimitusjohtaja Lauri Pöyhönen, p. 040 840 5772

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen.

Kansainväliset osaajat vierailevat hämäläisissä yrityksissä23.11.2021 09:30:00 EET | Tiedote

Hämeen kauppakamari on syksyn aikana lähestynyt alueen yrityksiä Kansainvälinen osaaja -teemapäivällä. ”Kyseessä on ulkomaalaisen opiskelijan yhden päivän tutustumisesta alueemme yritykseen tämän viikon aikana. Teemapäivään olemme saaneet mukaan 15 hämäläisyritystä, joissa vierailee 1–3 opiskelijaa ammattikorkeakoulusta tai yliopistosta”, kertoo Hämeen kauppakamarin kehityspäällikkö Mirja Ojantausta.

Hämäläisyritysten positiivinen suhdannetrendi jatkuu27.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten hyvä suhdannetilanne on pysynyt lähes ennallaan verrattuna heinäkuuhun. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä lokakuussa tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Lähikuukausien suhdannenäkymät ovat pysyneet lähes samalla tasolla kuin heinäkuussa ja suhdannearviot ovat alueellamme nyt lokakuussa lähellä koko maan keskiarvoa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Etä- ja hybridijohtamisesta tulee ”uusi normaali”21.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Etätyö on tullut jäädäkseen koronan jälkeen ja nyt yrityksissä tarvitaan uudenlaisia tapoja johtaa. Tieto selviää kauppakamarien viimeisimmästä koronakyselystä. ”Koronakriisin jälkeen etätyö- ja hybridijohtaminen tulevat entistä suurempaan rooliin yritystoiminnassa ja työntekemisessä. Etätyön lisääntyessä ja kokouskäytäntöjen muuttuessa haasteeksi nousee uudenlainen johtamistapa. Lisäksi työmatkustaminen vähenee, jonka myötä myös matkakustannukset ja ympäristöpäästöt laskevat”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.