Kangasalan ravintolaviikolla 1.–7.11. maistuvat paikallisuus ja asiakkaiden suosikit

Marraskuun ensimmäisellä viikolla 1.–7.11.2021 Kangasalan ravintoloissa herkutellaan edullisesti tasarahahintaan. Visit Kangasalan järjestämässä tapahtumassa on mukana on 17 ravintolaa ja kahvilaa, jotka kattavat pöytään paikallisista raaka-aineista valmistettuja makunautintoja sekä asiakkaiden suosikkiannoksia.

Ravintolaviikko järjestettiin ensimmäisen kerran keväällä 2021 ja toiveita jatkosta tuli sekä asiakkailta että ravintoloilta.

– Ravintoloiden yhteiselle tapahtumalle oli selkeä tilaus, joten halusimme mahdollistaa sille jatkoa. Ja onhan meillä Kangasalla todella monipuolinen ravintolatarjonta, jota on ilo tehdä tunnetuksi, kertoo tapahtumaa koordinoiva Tiia Ennala Visit Kangasalta.

Ravintolaviikon kampanja-annoksissa on muun muassa paikallista kalaa, itämaisia makuja, pastaa, hampurilaisia, pizzaa, siipiannoksia, kebabia, keittoa ja salaattia. Kahviloissa maistellaan leivoksia ja suolaisia piirakoita. Tarjousannokset maksavat 10 tai 5 euroa.

Paikallisia makuja

Kangasalan keskustaan kesällä avattu Trattoria Pazzi luottaa kampanja-annoksessaan paikallisiin raaka-aineisiin. Kermaisen pekonipastan, pasta carbonaran, luomukananmuna on Sarkalan tilalta ja basilika Oksasen tilalta. Kasvisvaihtoehdossa maistuvat kuivatut suppilovahverot.

Kalaruokiin erikoistuneen ja laadukkaisiin paikallisiin raaka-aineisiin luottavan ravintola Paakarin lounaalla nautitaan kalaa: kalamurekepihvi tillikastikkeella valmistuu paikallisesta järvikalasta. Myös Lounaskahvila Zerafiinan kuhakeitto syntyy paikallisten kalastajien Längelmäveden saalista, ja keiton kanssa syödään paikallisen leipomon, Iivon herkun hittituotteita.

Afganistanilainen ravintola Aryana osallistuu tapahtumaan suositulla kasvisruoka-annoksellaan: tarkari-kasvispihviannoksessa maistuvat appelsiini, minttu ja curry.

Vehoniemen Automuseossa maistetaan Peremecejä; turkkilaisia piiraita, joissa on ohut ja rapsakka kuori sekä tukevasti maustettu lihaseos. Alusta alkaen Vehoniemellä valmistetusta ”pärästä” on saatavilla myös kasvisversio.

Kirkkoharjun kahvilassa nautitaan kampanjahintaan asiakkaiden suosikkileivoksia;: piirikunnan mehevintä, perinteisellä reseptillä leivottua porkkanakakkua sekä kahvilalle  kehitettyä Oreo-veriappelsiinikakkua.

Kaikki tapahtumassa mukana olevat ravintolat ja kahvilat ovat Gino’s ravintola, Kahvila Novellia, Kirkkoharjun kahvila, Konditoria ja Ravintola Paakari, Linkosuo Mannakorven kahvila, Lounaskahvila Zerafiina, Lounaskievari, Pancho Villa, Pepper Bar & Restaurant, Ravintola Aryana, Kahvila Wanhat Autot, Kulttuuriravintola Jalmari, Trattoria Pazzi, Nattarin pizzakebab, Sahalahden Krouvi ja Vehoniemen Automuseon kahvila.

Lisätietoja, ravintoloista ja tarjousannoksista tapahtuman verkkosivulla: https://visitkangasala.fi/ravintolaviikko/

Mediakuvia: https://drive.google.com/drive/folders/1vfr164mnBoAMfblMoEcWDRMcXcwm1yP6?usp=sharing