Restok Group

Kare Invest Oy investoi Restokin kasvuun

Uudesta Restok Groupista rakennetaan vahva ja monipuolinen korjausrakentamisen asiakaskeskeinen konserni. Omistuspohjan laajentaminen mahdollistaa strategiset yritysostot orgaanisen kasvun lisäksi.
Alarivissä Restok Groupin pääosakkaat, Kare Groupin Jake Aalto ja Restokin toimitusjohtaja Jouni Järvenpää. Ylärivissä henkilöosakkaat Eero Meriö ja Jussi Wirgentius. (HANDOUT)

Lean-rakentamisen edelläkävijä Suomessa, korjausrakentamiseen erikoistunut Restok laajentaa omistuspohjaansa mahdollistaakseen Lean-rakentamisen kehittämisen ja kasvattamisen seuraavalle tasolle Suomessa.

Vuonna 2009 perustettu Restok on alusta lähtien panostanut korjausrakentamisessa ja muutostöissä parhaaseen osaamiseen, hyvään aikataulun hallintaan ja tarkkaan projektien johtamiseen. Asiakkaat ovatkin tykästyneet Restokin kehittämään Lean-rakentamisen tapaan toimia, sillä kun Restokin liikevaihto oli vuonna 2016 vielä noin 5 miljoonaa euroa, vuonna 2020 liikevaihto oli jo yli 16 miljoonaa euroa.

“Nyt on aika ottaa seuraava askel Lean-rakentamisen kehittämisessä. Rakennamme Restokin ympärille Lean-rakentamisen osaamiseen pohjautuvaa Restok Groupia. Siksi Kare Invest Oy tulee mukaan toimintaamme uutena osakkaana 40 % omistusosuudella. Tavoitteena on mahdollistaa entistäkin laadukkaammat ja monipuolisemmat palvelut asiakkaillemme”, sanoo Jouni Järvenpää, Restokin pääosakas ja toimitusjohtaja.

Samassa yhteydessä omistuspohjaa laajennetaan myös avainhenkilöiden osakkuuksilla. Restokin uusia henkilöstöosakkaita ovat Jussi Wirgentius ja Eero Meriö.

Kare Invest Oy on suomalainen sijoitusyhtiö, jonka omistavat Jake Aalto, Otto Laasonen ja Pekka Viljakainen. Yhtiö sijoittaa pääasiassa kolmeen klusteriin: Ihmiset ja Palvelut -liiketoiminta, Korjausrakentaminen ja Teollisuus. Restok Group on Kare Investin ensimmäinen sijoitus korjausrakentamisen toimialalla.

“Tavoitteenamme on auttaa Restok Groupia kehittämään toimintaansa ja kasvamaan kannattavasti merkittäväksi korjausrakentajaksi Lean-rakentamisen edelläkävijänä niin orgaanisesti kuin strategisten yritysostojen avulla”, sanoo Jake Aalto uutena Restok Groupin hallituksen puheenjohtajana.

Kare Investissä aktiivisesti toimiva Jake Aalto perusti ja kasvatti yhden Suomen suurimmista rakennusalan henkilöstövuokrausyrityksen Aalto Henkilöstöpalvelut. Hän tuo Restokiin monipuolista kokemusta niin henkilöstön rekrytoinnin, henkilöstovuokrauksen kuin rakennusalan verkostojen osaamiseen.

Mielellämme kerromme enemmän. Ota yhteyttä.

Jouni Järvenpää,
+358 50 553 5861, jouni.jarvenpaa@restok.fi