Kari Häkämieheltä poliittinen trilleri Venäjän vakoilusta Ukrainan sodan kynnyksellä

Ukrainan sodan kynnyksellä suomalaisen sisäpolitikan raadollisuus kohtaa kansainvälisen vakoilun kovuuden. Toisistaan ottavat mittaa ihmisten pohjaton kunnianhimo, petollisuus, seksi ja herkkäuskoisten hyväksikäyttö.

Kari Häkämiehen Linnan hämähäkki julkaistaan 2.6.2022.

Ex-poliitikko ja maakuntajohtaja Kari Häkämiehen Linnan hämähäkki esittelee uuden poliittisen trillerisarjan päähenkilön, eduskunnan perustusvaliokunnan valiokuntaneuvoksen Henrik Hamilon.

Turvallinen virkamiestyö saa traagisen käänteen, kun Hamilon shakkikaveri, ulkomaankauppaministeri Jan Baxter katoaa. Samaan aikaan Venäjän suurlähetystössä Tehtaankadulla, vakoojatehtävässään aloittaa nuori lähetystöneuvos Valeri Ivanov. Tahoillaan ja toisistaan tietämättä Hamilo ja Ivanov tutkivat ministeri Baxterin katoamista, ja pian heidän selvityksensä kohtaavat.

Ivanov joutuu omaan Jaakobin painiinsa Venäjän nykypolitiikan moraalin kanssa. Hamilo puolestaan kutsutaan valtiosihteeriksi Valtioneuvoston linnaan, jossa hän saa poliittisen juonittelun tulikasteensa.

Kari Häkämies: Linnan hämähäkki (CrimeTime 2022), sidottu, 318 sivua.

Toimittaja, pyydä kirjasta mediavedos ennakkoon

Kari Häkämiehen Linnan hämähäkki julkaistaan 2.6.2022.

Prätkäjengin rivimies kertoo, millaista on kuulua rikollisyhteisöön, kun ystäviä kuolee ympäriltä7.6.2022 02:00:00 EEST | Tiedote

Kirjailija Tapani Bagge kirjasi ylös prätkäjengin rivimiehen Jari Eklundin kokemukset rikollisesta elämästä kirjaan Prosenttimies – Bikerin tarina. Loppukesästä 2007 Eklund oli pahassa paikassa: prätkäjengissä eteneminen vaati karua tekoa, josta voisi seurata elinkautinen vankeusrangaistus tai kuolema. Oliko hän valmis siihen? Esiin nousee myös kipeä kysymys: oliko rakkaudella mitään sijaa siinä elämässä?