Kari-Pekka Martimo työkykyriskien ennakoinnista ja tutkimuksesta vastaavaksi johtajaksi Ilmariseen

Ilmarinen vahvistaa työkykyriskien hallintaa ja ennakointia. Kari-Pekka Martimo on nimitetty työkykyriskien ennakoinnista ja tutkimuksesta vastaavaksi johtajaksi.

Lääketieteen tohtori, työterveyshuollon ja työlääketieteen erikoislääkäri Kari-Pekka Martimo aloittaa Ilmarisessa 9.9.2019 johtajana vastuualueenaan työkykyriskien ennakointi ja tutkimus. Hän raportoi työkykyjohtaja Kristiina Haloselle.

Kari-Pekka Martimo siirtyy Ilmariseen työeläkeyhtiö Elosta, jossa hän on työskennellyt johtavana asiantuntijalääkärinä. Martimo on tehnyt pitkän uran työkykyasioiden ympärillä ja työskennellyt aiemmin mm. Työterveyslaitoksella johtavana ylilääkärinä ja Mehiläisen työterveys- ja työkykypalveluiden kehitysjohtajana.

Martimolla on myös vakuutuslääketieteen erityispätevyys. Ilmarisessa hän toimii osan työajastaan vakuutuslääkärin tehtävissä.

– Kari-Pekka Martimolla on todella laaja ja monipuolinen kokemus työkykyriskien ennakoinnista, hallinnasta ja tutkimuksesta. On hienoa, että saamme hänet vahvistamaan työkykyriskin hallinta ja kuntoutus -linjamme asiantuntemusta. Työkyvyn johtaminen perustuu entistä enemmän ennakoivan dataan, sen hyödyntämiseen ja analysointiin. Uskon, että meillä on nyt entistä parempi kyvykkyys auttaa asiakasyrityksiämme taklaamaan työkykyhaasteita varhaisemmassa vaiheessa ja rakentaa yhteistyössä vaikuttavia palveluprosesseja työkykyriskien hallintaan, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen sanoo.

– Työkyvyttömyys on monimutkainen ongelma, joka ei ratkea yksinkertaisin keinoin. Onneksi lisääntyvä tutkimusnäyttö antaa hyvän pohjan toimiville ratkaisuille. Työkykyyn liittyvät palvelut on Ilmarisessa koottu yhteen: työkykypalveluiden, ammatillisen kuntoutuksen ja asiantuntijalääkäreiden tiiviistä yhteistyöstä hyötyvät niin asiakasyritykset kuin niiden työntekijätkin. Liityn innokkaana Ilmarisen asiantuntijajoukkoon. Uskon, että meillä on hyvät mahdollisuudet pidentää työuria ja nostaa työllisyysastetta, Martimo sanoo.

Ilmarisessa on tehty myös muita nimityksiä osastonjohtajan tehtäviin. Lue kaikki nimitykset uutishuoneestamme.

Kari-Pekka Martimo (kuva: Kimmo Brandt)

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinen år 2019: Decenniest bästa placeringsintäkter, fortsatt tillväxt och förbättrad effektivitet14.2.2020 11:34:36 EETTiedote

Ilmarinens placeringar avkastade 11,8 procent, placeringstillgångarnas värde steg till över 50 miljarder euro och solvensen stärktes. Kundbeståndet ökade, kostnaderna sjönk, kostnadseffektiviteten förbättrades och kundåterbäringarna stiger till rekordhög nivå. Finansinspektionen preciserade anvisningarna om hanteringen av risken för arbetsoförmåga och som en följd av det kommer Ilmarinen att omorganisera sin verksamhet och inleda samarbetsförhandlingar som omfattar dessa planer

Ilmarinen in 2019: Decade's best investment return, continued growth and improved efficiency14.2.2020 11:23:41 EETPress release

Ilmarinen’s return on investments was 11.8 per cent, the value of investment assets rose to more than EUR 50 billion and solvency strengthened. The customer base grew, costs decreased, cost-effectiveness improved and client bonuses will rise to a record level. The Financial Supervisory Authority specified the guidelines concerning the management of disability risk, due to which Ilmarinen will initiate co-determination negotiations related to these plans.

Ilmarisen vuosi 2019: Sijoitustuotto vuosikymmenen paras, kasvu jatkui ja tehokkuus parani14.2.2020 11:20:47 EETTiedote

Ilmarisen sijoitukset tuottivat 11,8 prosenttia, sijoitusvarallisuuden arvo nousi yli 50 miljardiin euroon ja vakavaraisuus vahvistui. Asiakaskanta kasvoi, kulut laskivat, kustannustehokkuus parani ja asiakashyvitykset nousevat ennätystasolle. Finanssivalvonta tarkensi työkyvyttömyysriskin hallintaa koskevia ohjeita, minkä johdosta Ilmarinen järjestää toimintaa uudelleen ja aloittaa näitä suunnitelmia koskevat yt-neuvottelut.