Karoliina Niemi nimitetty Metsäteollisuus ry:n metsäjohtajaksi ja Tiina Rytilä-Broere edunvalvontapäälliköksi

Filosofian tohtori, metsänhoitaja Karoliina Niemi on nimitetty Metsäteollisuus ry:n metsäjohtajaksi ja metsänhoitaja Tiina Rytilä-Broere järjestön edunvalvontapäälliköksi. Molemmat nimitettiin myös Metsäteollisuus ry:n johtoryhmän jäseniksi.

Karoliina Niemi siirtyy uuteen tehtävään Metsäteollisuus ry:n EU-metsäasioiden päällikön paikalta. Hän on vastannut Metsäteollisuus ry:n kansainvälisestä metsäedunvalvonnasta vuodesta 2011. Niemellä on taustallaan pitkä metsäalan tutkijaura, minkä jälkeen hän on työskennellyt muiden muassa maa- ja metsätalousministeriössä sekä Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitossa MTK:ssa.

Tiina Rytilä-Broere palaa metsäalalle eduskunnan puhemiehen eritysavustajan tehtävästä. Aiemmin Rytilä-Broere on toiminut muiden muassa valtiosihteerinä maa- ja metsätalousministeriössä sekä maa- ja metsätalousministerin kuten myös sisäministerin erityisavustajana. Näitä edelsivät työ Päättäjien Metsäakatemian johtajana Suomen Metsäyhdistyksessä sekä erilaiset kansainväliset metsäalan edunvalvontatehtävät.

– Metsät ja niiden hyvinvointi sekä kestävä käyttö puhututtavat juuri nyt enemmän kuin koskaan. Karoliina Niemellä on laaja metsäalan osaaminen ja edunvalvontakokemus, Tiina Rytilällä monipuolinen yhteiskunnan ja metsäsektorin tuntemus. He vahvistavat metsäteollisuuden edunvalvontaa toimintaympäristön muuttuessa, sanoo Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen.

Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, p. 09 132 6600

Mika Mäkinen, viestintäjohtaja, 050 555 3425

The forest industry directly and indirectly employs approximately 140,000 Finns. The industry's multiplier effects extend broadly into surrounding society.

Mika Mäkinen, Communications Director, mobile +358 50 555 3425

Neuvottelut mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimuksesta alkoivat8.10.2019 13:01:00 EESTTiedote

Metsäteollisuus ry ja Teollisuusliitto aloittivat tiistaina 8. lokakuuta neuvottelut mekaanisen metsäteollisuuden uudesta työehtosopimuksesta. Osapuolten yhteisenä tavoitteena on saada uusi sopimus aikaan nykyisen sopimuksen voimassa ollessa. Voimassa oleva mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimus päättyy 30. marraskuuta. Mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimuksen piirissä on noin 10 000 työntekijää. Lisätietoja: Teollisuusliiton sektorijohtaja Jyrki Alapartanen, puh. 040 587 7563 Metsäteollisuus ry:n työmarkkinapäällikkö Mikko Lehtonen, p. 040 334 6585 Suomi on yksi maailman suurimmista sellun, paperin ja kartongin tuottajista sekä Euroopan suurimpia sahatavaran tuottajia. Metsäteollisuus ja metsätalous työllistävät suoraan ja välillisesti noin 140 000 suomalaista. Alan kerrannaisvaikutukset ulottuvat laajasti ympäröivään yhteiskuntaan. Suomella on ainutlaatuiset mahdollisuudet nousta biotalouden suunnannäyttäjäksi runsaiden metsävarojensa, kestävän metsätalouden ja koko metsäk

Neuvottelut paperiteollisuuden työehtosopimuksesta alkavat lokakuussa17.9.2019 09:25:56 EESTTiedote