Karoliina Niemi nimitetty Metsäteollisuus ry:n metsäjohtajaksi ja Tiina Rytilä-Broere edunvalvontapäälliköksi

Filosofian tohtori, metsänhoitaja Karoliina Niemi on nimitetty Metsäteollisuus ry:n metsäjohtajaksi ja metsänhoitaja Tiina Rytilä-Broere järjestön edunvalvontapäälliköksi. Molemmat nimitettiin myös Metsäteollisuus ry:n johtoryhmän jäseniksi.

Karoliina Niemi siirtyy uuteen tehtävään Metsäteollisuus ry:n EU-metsäasioiden päällikön paikalta. Hän on vastannut Metsäteollisuus ry:n kansainvälisestä metsäedunvalvonnasta vuodesta 2011. Niemellä on taustallaan pitkä metsäalan tutkijaura, minkä jälkeen hän on työskennellyt muiden muassa maa- ja metsätalousministeriössä sekä Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitossa MTK:ssa.

Tiina Rytilä-Broere palaa metsäalalle eduskunnan puhemiehen eritysavustajan tehtävästä. Aiemmin Rytilä-Broere on toiminut muiden muassa valtiosihteerinä maa- ja metsätalousministeriössä sekä maa- ja metsätalousministerin kuten myös sisäministerin erityisavustajana. Näitä edelsivät työ Päättäjien Metsäakatemian johtajana Suomen Metsäyhdistyksessä sekä erilaiset kansainväliset metsäalan edunvalvontatehtävät.

– Metsät ja niiden hyvinvointi sekä kestävä käyttö puhututtavat juuri nyt enemmän kuin koskaan. Karoliina Niemellä on laaja metsäalan osaaminen ja edunvalvontakokemus, Tiina Rytilällä monipuolinen yhteiskunnan ja metsäsektorin tuntemus. He vahvistavat metsäteollisuuden edunvalvontaa toimintaympäristön muuttuessa, sanoo Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen.

Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, p. 09 132 6600

Mika Mäkinen, viestintäjohtaja, 050 555 3425

The forest industry directly and indirectly employs approximately 140,000 Finns. The industry's multiplier effects extend broadly into surrounding society.

Mika Mäkinen, Communications Director, mobile +358 50 555 3425

Suomeen tarvitaan tervettä keskustelua teollisuuden kilpailukykytekijöistä8.3.2019 07:00:04 EETTiedote

Tuoreen kartoituksen mukaan Suomella on vientiteollisuuden näkökulmasta useita vahvuuksia kansainvälisessä kilpailussa. Näitä ovat esimerkiksi vakaa yhteiskunta ja hyvin koulutetut kansalaiset. Tästä huolimatta teollisuuden investointien, kannattavuuden ja tavaraviennin kehitys laahaa moneen kilpailijamaahan verrattuna jäljessä. Mitä Suomen kilpailijamaissa tehdään - ja onko sillä väliä?

Metsäteollisuudella kasvua ja kilpailukykyä tukevat tavoitteet tulevalle vaalikaudelle28.1.2019 11:48:17 EETTiedote

Metsäteollisuus toivoo seuraavan hallituksen huolehtivan vastuullisen talouspolitiikan jatkuvuudesta, tekevän kaiken voitavansa kansainvälisen kaupan pelisääntöjen vahvistamiseksi ja jatkavan työelämän uudistamista. Lisäksi metsäteollisuus toivoo puuraaka-aineen saatavuuden turvaamista ja metsien käytön arvostuksen lisäämistä sekä kilpailukykyistä energia- ja liikennepolitiikkaa ja kestävää ympäristöpolitiikkaa.