Karstulan Alko uudistuu

Karstulan Alko remontoidaan uuteen ilmeeseen, ja myymälä on kiinni 31.5.–17.6. Uudistunut myymälä avautuu perjantaina 18. kesäkuuta klo 10. Lähimmät Alkot palvelevat Kyyjärvellä (Vaasantie 2 ) sekä Saarijärvellä (Torikatu 5 a).
”Myymäläuudistusten tavoitteena on lisätä myymälöiden viihtyisyyttä ja selkeyttä sekä helpottaa asiakkaiden asiointia. Viime vuoden lopussa lähes puolet myymälöistä oli remontoitu Alkon uuteen ilmeeseen. Nyt on Karstulan myymälän vuoro uudistua,” kertoo palvelujohtaja Jari Hiekkataipale.
Myymäläuudistuksissa Alko panostaa myös neliötehokkuuteen.
”Karstulassa myymäläneliöt pienenevät hieman, uusi myymälä on kokonaispinta-alaltaan 95 neliötä. Koko Alkon valikoima on tasapuolisesti asiakkaidemme saatavilla verkkokaupastamme. Keski-Suomen alueella Alkon verkkokauppanoudot kasvoivat lähes 87 prosentilla viime vuonna. Myymäläkonseptissa huomioimmekin palveluidemme monikanavaisuuden.”
Uudistuneessa myymälässä 400 tuotetta
Tuotevalikoima Alkon myymälöissä vaihtelee paikallisen kysynnän, asiakkaiden toiveiden sekä myymälän koon mukaan. Karstulan myymälän valikoima koostuu uusittuna noin 400 tuotteesta: viinejä on 200, panimotuotteita 50 ja väkeviä 150.
”Seuraamme aktiivisesti trendejä ja asiakkaiden esittämiä toiveita, kun suunnittelemme myymälän valikoimaa. Asiakkaat voivat myös toivoa omaa lempijuomaansa Alkotoiveella, joka on saanut innostuneen vastaanoton,” palvelupäällikkö Antti Tasanen kertoo.
Asiakas valitsee aiempaa vastuullisemmin
Alkon asiakkaiden ostokäyttäytymisessä vastuullisten valintojen sekä raikkauden, keveyden ja hyvinvoinnin trendit ovat vahvistuneet.
”Ihmiset miettivät entistä useammin kulutustottumustensa vaikutuksia. Asiakkaita kiinnostavat myös tuotteiden alkuperä, ilmastovaikutukset ja eettisyys,” kertoo Tasanen.
Alkon tavoitteena on helpottaa asiakkaiden vastuullisempia valintoja. Juomien Vihreä valinta -merkintä kertoo juoman tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen.
”Vihreän valinnan merkinnän saaneita tuotteita on Alkon valikoimasta jo noin kolmasosa, ja niiden osuutta kasvatamme määrätietoisesti edelleen. Vihreät litrat ovat myyneet tänä vuonna meillä Keski-Suomessa noin neljä prosenttia enemmän kuin viime vuonna.”
Lisätiedot:
Itä-Suomen palvelujohtaja Jari Hiekkataipale, p. 040 524 4594, Jari.Hiekkataipale@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme