Karstulan Soteku-keskuksen rakennustyöt valmistuivat – keskus tarjoaa avautuessaan kuntalaisille kaikki sosiaali- ja terveyspalvelut

Karstulan kunnan uusi Soteku-keskus valmistui palvelemaan Karstulan ja sen lähialueiden asukkaita sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluissa. Keskuksen suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Rakennusliike Lapti Oy. Keskuksen rakentaminen alkoi kesällä 2021, ja se valmistui syyskuun alkupuolella 2022. Uusi keskus sisältää kaikki kunnan tarjoamat sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalvelut, ja asiakkaille Soteku-keskus avaa ovensa syyskuun loppupuolella 2022.

Karstulan Soteku-keskus

Uuden keskuksen tilat ja palvelut ovat erittäin monipuoliset ja kattavat palvelut vauvasta vaariin ja laidasta laitaan, kuten terveyskeskus-, neuvola-, perhe-, mielenterveys- ja fysioterapiapalvelut sekä hammashoidon. Palvelut tuottaa Perusturvaliikelaitos Saarikka, joka on Kannonkosken, Karstulan, Kivijärven ja Kyyjärven kuntien sekä Saarijärven kaupungin muodostama sote-kuntayhtymä.

”Kauniit, kompaktit tilat keskeisellä sijainnilla palvelevat loistavasti alueen asukkaita ja luovat puitteet Sote-palveluiden järjestämiselle”, kuvailee Perusturvaliikelaitos Saarikan palvelujohtaja Marjo Kotilainen.

Näyttävän Soteku-keskuksen pääasiallisena ulkoseinämateriaalina on käytetty painumatonta lamellihirttä, joka näkyy ulkoseinissä myös keskuksen sisäpuolelta. Yksikerroksisen keskuksen huoneistoala on noin 2 000 m2. Keskuksen energiatehokkuuteen on panostettu muun muassa asentamalla katolle aurinkosähköjärjestelmä, valitsemalla keskukseen erityisen energiatehokkaat ikkunat ja tekemällä paksut yläpohjaeristykset.

”Olemme kokenut palvelutilarakentaja, ja toimme hankkeen käyttöön vahvan asiantuntijuutemme ja parhaaksi todetut yhteistyökumppanimme. Teimme läpi hankkeen antoisaa yhteistyötä tilaajan ja käyttäjän kanssa sekä suunnittelimme ja toteutimme käyttäjälähtöisesti terveellisen, energiatehokkaan ja toimivan rakennuksen henkilöstölle ja asiakkaille”, kertoo Laptin Keski-Suomen aluejohtaja Samuli Heino.

Marjo Kotilainen, palvelujohtaja, SoTe ky/Perusturvaliikelaitos Saarikka, 040 1512381, marjo.kotilainen@saarikka.fi
Samuli Heino, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 050 388 8507, samuli.heino@lapti.fi

Karstulan Soteku-keskus

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Nummelan ydinkeskustaan nousee KAS asuntojen uusi vuokratalo19.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

KAS asunnot Oy rakennuttaa Vihdin Nummelan keskustaan viisikerroksisen asuinkerrostalon osoitteeseen Kappelitie 6. Taloon tulee 56 vuokra-asuntoa, yksiöistä neliöihin ja jokaisessa asunnossa on parveke tai terassi. Osittain luonnontilaiselle pihalle tulee leikki- ja oleskelualue. Jokaista asuntoa kohden varataan yksi autopaikka, ja kohteeseen tulee kaksi sähköautonlatauspaikkaa. Talon sijainti on erinomainen. Kaupat ja muut palvelut ovat lähellä ja upeat ulkoilumaastotkin lähes kotiovelta. Kohteen valmistumisen jälkeen Vihdissä on KAS:n asuntoja 520. Rakentaminen alkaa syyskuussa 2022, ja asunnot valmistuvat loppuvuodesta 2023. Talon rakentaa Rakennusliike Lapti Oy. Hakuaika alkaa syksyllä 2023, noin 3 kuukautta ennen talon valmistumista. Hakuajasta ilmoitetaan www.kas.fi-sivuilla sekä paikallislehdessä. Toimitusjohtaja Jarmo Kuosa tyytyväinen hankkeen etenemiseen ”Olen erittäin tyytyväinen, että saamme hankkeen aikataulussa liikkeelle haastavassa tilanteessa. Lyhyellä aikajänteellä vo

Turun Puolalanmäen historiallisessa maisemassa on päättynyt täydennysrakentamishankkeelle harvinaisen mittavat ja vaativat louhintatyöt uuden kerrostalon rakennustöiden tieltä. Rakennusliike Lapti Oy louhi kalliota suojeltujen rakennusten keskellä olevalta tontilta kesän aikana yhteensä noin 150 funikulaarin eli 300 kuorma-autollisen verran. Mittavat louhintatyöt vaativat viimeisen päälle tehdyt ennakkotutkimukset ja -suunnittelun sekä toteutuksen.