Käsintehtyä sushia kauppareissulla – maailmalla suositusta Sushi Dailysta ennustetaan hittiä myös Suomessa

Sushi Daily tarjoaa japanilaisen sushimestarin salaisista resepteistä, asiakkaiden edessä valmistettua tuoretta sushia päivittäin. Prisma Triplassa lokakuussa avattu Suomen ensimmäinen Sushi Daily on ylittänyt odotukset, ja susheja on pitänyt paikoin jopa jonottaa. Nyt sushikioski avataan Helsingin keskustan Food Market Herkussa, jossa laatutietoisille sushin ystäville on tarjolla perinteisten suosikkien lisäksi yllättäviäkin makuelämyksiä. S-ryhmä tuo ensi vuoden aikana sushiravintolan myös muihin valikoituihin Prismoihin ja Food Market Herkku -myymälöihin.
- Sushista on kovaa vauhtia tulossa seuraava tex-mex, niin vauhdilla sen suosio kasvaa. Sushi Daily nostaa ruokakaupassa myytävän sushin uudelle tasolle. Olemme innoissamme, että pääsemme tarjoamaan tätä maailmalla suosioon noussutta herkkua asiakkaillemme. Tällaista sushia ei ole Suomessa ennen nähty, hehkuttaa ryhmäpäällikkö Sari Miettunen S-ryhmästä.
Ruoan ostaminen muuttuu. Asiakkaat haluavat laadukasta ravintolatasoista ruokaa vaivattomasti valmiina kaupasta. Tähän kysyntään vastaamisessa Euroopassa suosittu Sushi Daily on S-ryhmälle luonteva yhteistyökumppani. Ketjun ensimmäinen sushikioski avattiin Ranskassa vuonna 2010, ja nyt Sushi Daily toimii Suomen lisäksi kymmenessä Euroopan massa. Ketjulla on jo yli 800 sushikioskia ympäri Eurooppaa.
- Asiakkaat odottavat elämyksellisyyttä ruokakaupassa ja toivovat yhä enemmän laadukkaita, vaivattomia ja samalla terveellisiä vaihtoehtoja. Tämä on valttimme. Valmistamme sushit aina kokonaisesta tuoreesta kalasta päivittäin asiakkaan silmien edessä käsityönä. Susheissamme käytetään omaa salaista riisisekoitustamme, ja riisi on kasvatettu vain meidän tarpeisiimme, sanoo Jörgen Levin, Nordic Managing Director, Sushi Daily.
Yhdistelmä sushimestarin perinteisiä oppeja ja yllättäviä makuyhdistelmiä
Sushi Dailyn suosituin sushi on kaliforniarulla, jonka päällä on rouskuvaa kuivattua sipulirouhetta. Valikoimassa on perinteisiä nigirejä, makeja ja sashimia sekä yllättäviä makuelämyksiä, kuten tulisen mausteisia tai wakame-levällä kuorrutettuja kaliforniarullia. Myös vegesushit ovat kysyttyjä.
Pelkkään sushiin ei tarvitse tyytyä: monipuolinen valikoima tarjoaa kaikille japanilaisen keittiön ystäville myös muita makuelämyksiä kuten poke-kulhoja, kana-, rapu- ja kasvisnyyttejä sekä Aasian makujen inspiroimia salaatteja. Valikoimassa on vegevaihtoehtoja sekä aterioita raa’asta ja kypsennetystä kalasta sekä kanasta. Sushi tarjotaan asiakkaille valmiina lajitelmina rasioissa, jotka voi ostaa kotiin tai nauttia paikan päällä myymälässä.
Kaikki sushikokit koulutetaan sushin valmistamisen saloihin Sushi Dailyn omassa koulutusohjelmassa. Työtä ohjaa perustaja Kelly Choin lupaus mentorilleen, japanilaiselle sushimestari Yamamoto Sanille: ei vähempää kuin maailman parasta sushia, laadukkaimmista raaka-aineista.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sari Miettunen, ryhmäpäällikkö, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 1289, sari.miettunen(at)sok.fi
Jörgen Levin, Managing Director Nordics, +46 (0) 76 119 83 33, jorgen.levin(at)kellydeli.com
Outi Hohtiviestintäjohtaja
Puh:+358503883133outi.hohti@sok.fiSOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. 
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. 
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. 
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
 Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Halloweenin suosio kasvaa vuosi vuodelta - kurpitsat, texmex ja foliopallot vetävät kaupoissa27.10.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Halloweenin vietto näkyy S-ryhmän myyntidatan perusteella vuosi vuodelta suomalaiskodeissa yhä vahvemmin. Kurpitsoja myydään sesongin aikana jo 100 000 kiloa, ja amerikkalaistyylisten herkkujen, kuten hodarien ja texmex-tuotteiden, myynti kasvaa Halloween-viikolla keskimäärin 10 prosenttia.
S-Etukortin käyttö puhelimella laajenee – nyt mukana kaikki ravintolat, pian myös Kerää ja skannaa -palvelu16.10.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen puhelimella onnistuu nyt kaikissa S-ryhmän ravintoloissa. Lähitulevaisuudessa lompakon uskaltaa jättää kotiin entistäkin useammin, kun mobiilikortti saavuttaa myös monesta Prismasta löytyvän suositun Kerää ja skannaa -palvelun.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme


