Käsintehtyä sushia kauppareissulla – maailmalla suositusta Sushi Dailysta ennustetaan hittiä myös Suomessa

Sushi Daily tarjoaa japanilaisen sushimestarin salaisista resepteistä, asiakkaiden edessä valmistettua tuoretta sushia päivittäin. Prisma Triplassa lokakuussa avattu Suomen ensimmäinen Sushi Daily on ylittänyt odotukset, ja susheja on pitänyt paikoin jopa jonottaa. Nyt sushikioski avataan Helsingin keskustan Food Market Herkussa, jossa laatutietoisille sushin ystäville on tarjolla perinteisten suosikkien lisäksi yllättäviäkin makuelämyksiä. S-ryhmä tuo ensi vuoden aikana sushiravintolan myös muihin valikoituihin Prismoihin ja Food Market Herkku -myymälöihin.
- Sushista on kovaa vauhtia tulossa seuraava tex-mex, niin vauhdilla sen suosio kasvaa. Sushi Daily nostaa ruokakaupassa myytävän sushin uudelle tasolle. Olemme innoissamme, että pääsemme tarjoamaan tätä maailmalla suosioon noussutta herkkua asiakkaillemme. Tällaista sushia ei ole Suomessa ennen nähty, hehkuttaa ryhmäpäällikkö Sari Miettunen S-ryhmästä.
Ruoan ostaminen muuttuu. Asiakkaat haluavat laadukasta ravintolatasoista ruokaa vaivattomasti valmiina kaupasta. Tähän kysyntään vastaamisessa Euroopassa suosittu Sushi Daily on S-ryhmälle luonteva yhteistyökumppani. Ketjun ensimmäinen sushikioski avattiin Ranskassa vuonna 2010, ja nyt Sushi Daily toimii Suomen lisäksi kymmenessä Euroopan massa. Ketjulla on jo yli 800 sushikioskia ympäri Eurooppaa.
- Asiakkaat odottavat elämyksellisyyttä ruokakaupassa ja toivovat yhä enemmän laadukkaita, vaivattomia ja samalla terveellisiä vaihtoehtoja. Tämä on valttimme. Valmistamme sushit aina kokonaisesta tuoreesta kalasta päivittäin asiakkaan silmien edessä käsityönä. Susheissamme käytetään omaa salaista riisisekoitustamme, ja riisi on kasvatettu vain meidän tarpeisiimme, sanoo Jörgen Levin, Nordic Managing Director, Sushi Daily.
Yhdistelmä sushimestarin perinteisiä oppeja ja yllättäviä makuyhdistelmiä
Sushi Dailyn suosituin sushi on kaliforniarulla, jonka päällä on rouskuvaa kuivattua sipulirouhetta. Valikoimassa on perinteisiä nigirejä, makeja ja sashimia sekä yllättäviä makuelämyksiä, kuten tulisen mausteisia tai wakame-levällä kuorrutettuja kaliforniarullia. Myös vegesushit ovat kysyttyjä.
Pelkkään sushiin ei tarvitse tyytyä: monipuolinen valikoima tarjoaa kaikille japanilaisen keittiön ystäville myös muita makuelämyksiä kuten poke-kulhoja, kana-, rapu- ja kasvisnyyttejä sekä Aasian makujen inspiroimia salaatteja. Valikoimassa on vegevaihtoehtoja sekä aterioita raa’asta ja kypsennetystä kalasta sekä kanasta. Sushi tarjotaan asiakkaille valmiina lajitelmina rasioissa, jotka voi ostaa kotiin tai nauttia paikan päällä myymälässä.
Kaikki sushikokit koulutetaan sushin valmistamisen saloihin Sushi Dailyn omassa koulutusohjelmassa. Työtä ohjaa perustaja Kelly Choin lupaus mentorilleen, japanilaiselle sushimestari Yamamoto Sanille: ei vähempää kuin maailman parasta sushia, laadukkaimmista raaka-aineista.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sari Miettunen, ryhmäpäällikkö, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 1289, sari.miettunen(at)sok.fi
Jörgen Levin, Managing Director Nordics, +46 (0) 76 119 83 33, jorgen.levin(at)kellydeli.com
Outi Hohtiviestintäjohtaja
Puh:+358503883133outi.hohti@sok.fiSOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Joulun lahjalista yllättää – paketista voi paljastua valoterapiamaski tai multistyler14.11.2025 07:25:00 EET | Tiedote
Tänä vuonna pukinkonttiin pakataan yhä enemmän hyvinvointituotteita, viihdettä ja arjen luksusta. Suomalaiset aloittavat lahjahankintojen teon hyvissä ajoin, ja valintojen taustalla korostuvat hyödyllisyys, toiveiden täyttyminen ja pieni hemmottelu. Prismalaiset tietävät, mitä suomalaiset aikovat tänä jouluna ostaa ja toiveet lahjalistoilla saattavat yllättää.
Mitkä tuotteet käyvät kaupaksi tänä jouluna – Sokoksen asiantuntijat nimeävät hittilahjat11.11.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Sokoksen kauneuden, pukeutumisen ja kodin asiantuntijat jakavat näkemyksensä siitä, mitä tuotteita suomalaiset käärivät paketteihin tänä jouluna. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa suloisia miniatyyrituoksuja, laadukkaita neuleita ja näppäriä matkakorurasioita.
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme


