Käsintehtyä sushia kauppareissulla – maailmalla suositusta Sushi Dailysta ennustetaan hittiä myös Suomessa

Sushi Daily tarjoaa japanilaisen sushimestarin salaisista resepteistä, asiakkaiden edessä valmistettua tuoretta sushia päivittäin. Prisma Triplassa lokakuussa avattu Suomen ensimmäinen Sushi Daily on ylittänyt odotukset, ja susheja on pitänyt paikoin jopa jonottaa. Nyt sushikioski avataan Helsingin keskustan Food Market Herkussa, jossa laatutietoisille sushin ystäville on tarjolla perinteisten suosikkien lisäksi yllättäviäkin makuelämyksiä. S-ryhmä tuo ensi vuoden aikana sushiravintolan myös muihin valikoituihin Prismoihin ja Food Market Herkku -myymälöihin.
- Sushista on kovaa vauhtia tulossa seuraava tex-mex, niin vauhdilla sen suosio kasvaa. Sushi Daily nostaa ruokakaupassa myytävän sushin uudelle tasolle. Olemme innoissamme, että pääsemme tarjoamaan tätä maailmalla suosioon noussutta herkkua asiakkaillemme. Tällaista sushia ei ole Suomessa ennen nähty, hehkuttaa ryhmäpäällikkö Sari Miettunen S-ryhmästä.
Ruoan ostaminen muuttuu. Asiakkaat haluavat laadukasta ravintolatasoista ruokaa vaivattomasti valmiina kaupasta. Tähän kysyntään vastaamisessa Euroopassa suosittu Sushi Daily on S-ryhmälle luonteva yhteistyökumppani. Ketjun ensimmäinen sushikioski avattiin Ranskassa vuonna 2010, ja nyt Sushi Daily toimii Suomen lisäksi kymmenessä Euroopan massa. Ketjulla on jo yli 800 sushikioskia ympäri Eurooppaa.
- Asiakkaat odottavat elämyksellisyyttä ruokakaupassa ja toivovat yhä enemmän laadukkaita, vaivattomia ja samalla terveellisiä vaihtoehtoja. Tämä on valttimme. Valmistamme sushit aina kokonaisesta tuoreesta kalasta päivittäin asiakkaan silmien edessä käsityönä. Susheissamme käytetään omaa salaista riisisekoitustamme, ja riisi on kasvatettu vain meidän tarpeisiimme, sanoo Jörgen Levin, Nordic Managing Director, Sushi Daily.
Yhdistelmä sushimestarin perinteisiä oppeja ja yllättäviä makuyhdistelmiä
Sushi Dailyn suosituin sushi on kaliforniarulla, jonka päällä on rouskuvaa kuivattua sipulirouhetta. Valikoimassa on perinteisiä nigirejä, makeja ja sashimia sekä yllättäviä makuelämyksiä, kuten tulisen mausteisia tai wakame-levällä kuorrutettuja kaliforniarullia. Myös vegesushit ovat kysyttyjä.
Pelkkään sushiin ei tarvitse tyytyä: monipuolinen valikoima tarjoaa kaikille japanilaisen keittiön ystäville myös muita makuelämyksiä kuten poke-kulhoja, kana-, rapu- ja kasvisnyyttejä sekä Aasian makujen inspiroimia salaatteja. Valikoimassa on vegevaihtoehtoja sekä aterioita raa’asta ja kypsennetystä kalasta sekä kanasta. Sushi tarjotaan asiakkaille valmiina lajitelmina rasioissa, jotka voi ostaa kotiin tai nauttia paikan päällä myymälässä.
Kaikki sushikokit koulutetaan sushin valmistamisen saloihin Sushi Dailyn omassa koulutusohjelmassa. Työtä ohjaa perustaja Kelly Choin lupaus mentorilleen, japanilaiselle sushimestari Yamamoto Sanille: ei vähempää kuin maailman parasta sushia, laadukkaimmista raaka-aineista.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sari Miettunen, ryhmäpäällikkö, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 1289, sari.miettunen(at)sok.fi
Jörgen Levin, Managing Director Nordics, +46 (0) 76 119 83 33, jorgen.levin(at)kellydeli.com
Outi Hohtiviestintäjohtaja
Puh:+358503883133outi.hohti@sok.fiSOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme