Kasvu Open julkaisee podcast-sarjan - ytimessä kasvuyrittäjyys

Kasvun monet kasvot -podcastin juontaa Kauppalehden uutispäällikkö Janne Pöysti. Vieraina ovat Ilkka Lavas, Mia Mantsinen, Jaajo Linnonmaa ja Saimi Hoyer. Neliosaisen podcast-sarjan ensimmäinen osa julkaistaan 28.8.2019 Kasvu Openin verkkosivuilla ja SoundCloud-palvelussa.
Kasvun monet kasvot -podcastin vieraina ovat Ilkka Lavas, Mia Mantsinen, Jaajo Linnonmaa (kuvassa oikealla) ja Saimi Hoyer. Podcastin juontaa Kauppalehden uutispäällikkö Janne Pöysti (kuvassa vasemmalla.).

Kasvu Openin ensimmäisen podcast-tuotannon taustalla on halu inspiroida ja kannustaa suomalaisia yrityksiä kasvuun.

-Halusimme tuottaa kuulijoille podcast-sarjan, jossa ääneen pääsevät kasvuyrittäjät, joista jokaisella on erilainen tausta ja yrittäjäprofiili. Mukaan pyydettiin sekä julkisuudesta että yrityselämästä tuttuja nimiä, joista jokaisen uraan mahtuu isoja haasteita, mutta myös uskomattomia onnistumisia, Kasvu Openin varatoimitusjohtaja Jaana Seppälä sanoo.

Kasvun monet kasvot -podcastin vieraina ovat sarjayrittäjä Ilkka Lavas, perheyrittäjä Mia Mantsinen, sarjayrittäjä Jaajo Linnonmaa ja hotelliyrittäjä Saimi Hoyer

Pro-bono hengessä mukana olevat kasvuyrittäjät kertovat jokainen vuorollaan omasta kasvustaan yrittäjäksi. Läpi käydään niin parhaat opit, kipukohdat kuin onnistumiset. Tulevaisuuteenkin uskalletaan kurkata!

Podcastin juontaa Kauppalehden uutispäällikkö Janne Pöysti, joka ei kavahtanut kysyä vaikeitakaan kysymyksiä.

-Kaikki haastateltavat olivat hyvin avoimia ja valmiita kertomaan myös vaikeista tilanteistaan rehellisesti, Pöysti sanoo.

Kasvun monet kasvot -podcast on tuotettu yhteistyössä Kauppalehden kanssa. Podcasteista taltioidut videot nähdään osana Kauppalehden Kasvuyrittäjät-videosarjaa, joka julkaistaan syksyllä 2019.

Podcastin tuotannosta vastaa helsinkiläinen tuotantoyhtiö Siliä Oy.

Ilkka Lavas on sarjayrittäjä, jolla on rooli 27 eri yrityksessä. Ilkan yrittäjätarinaa ja asennetta ovat hioneet opit IT-kuplasta ja samanaikaisesta taantumasta.
Mia Mantsinen on toiminut perheyritys Mantsinen Groupin toimitusjohtajana vuoden 2018 heinäkuusta, jota ennen hän oli muun muassa yhtiön talousjohtaja.
Jaajo Linnonmaa on sarjayrittäjä, radiojuontaja ja näyttelijä. Jaajolla on näpit pelissä monessa yrityksessä, mutta lempilapsen oloisesti puheissa vilahtelevat Virtual Traveller, Layette ja Raviristeily.
Saimi Hoyer on hotelliyrittäjä, jolla on pitkä ura suomalaisena huippumallina.

Kasvu Open on Suomen suurin, kaikille pk-yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma. Mukaan sparraukseen voi hakea yrityksen liikevaihdosta, toimialasta, sijainnista tai iästä riippumatta.

Olemme kasvaneet pienestä pilottihankkeesta koko Suomen kattavaksi ja koko kasvuyrityskentän läpäiseväksi toimijaksi. Tavoitteemme on sytyttää kasvukipinä sellaisissakin yrityksissä, joissa sitä ei vielä ole.

Vuonna 2018 Kasvu Openille myönnettiin Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto sekä European Enterprise Promotion Award, joka on Euroopan komission jakama tunnustus menestyksekkäimmille yritystoiminnan ja yrittäjyyden edistäjille.