Mediasignal Group

Katepal uudisti tuotetiedon hallintajärjestelmänsä yhteistyössä Mediasignalin kanssa

Mediasignal Group on toiminut useita vuosia Katepalin digitaalisen median ratkaisujen kehittämiskumppanina. Yhteistyön viimeisimpänä tuloksena on alkuvuodesta otettu käyttöön kokonaan uusi tuotedatan hallintajärjestelmä. Samalla uudistettiin myös yhtiön verkkopalvelu.
Mediasignal toteutti Katepalin tuotetiedon hallintajärjestelmän

Projektin kimmokkeena oli Katepalin tarve tehostaa tuotetiedon käsittelyn prosesseja ja koota kaikki tuotedata yhteen järjestelmään. Mediasignal toteutti tuotedatan hallinnan Akeneo PIM-ratkaisun alustalle.

Johtoajatuksena oli, että kaikki mahdollinen tuotetieto on mahdollisimman helposti saatavilla. Projektissa panostettiin käyttäjäkokemuksen suunnitteluun.

- Meidän haasteemme on, että tarvitsemme hyvin monitasoista tietoa eri sidosryhmiämme varten. Verkkopalveluamme käyttävät muiden muassa urakointiliikkeet, rautakauppojen myyjät, rakennusliikkeet ja kuluttaja-asiakkaat, joista osa on tee-se-itse rakentajia. Lisäksi kävijöiden joukossa on myös arkkitehteja ja suunnittelijoita, kertoo Katepalin tuotepäällikkö Lasse Rajala.

- Olimme itse aktiivisesti mukana määrittelytyössä. Kaiken tuotetiedon siirtäminen eri kanavista uuteen keskitettyyn tietokantaan oli todella mittava operaatio, mutta hyödyt ovat näkyvissä heti alusta alkaen, toteaa markkinointipäällikkö Johanna Kyllönen.

Katepalissa tuotteet ovat keskiössä ja nyt tehty uudistus avaa laajasti myös jatkokehitysmahdollisuuksia.

- Tuotetiedon hallinta on aiemmin ollut haaste asiakkaalle. Keskitetty tuotedata mahdollistaa jo olemassa olevien kanavien tehokkaamman käytön ohella esimerkiksi myös verkkokaupan tai erilaisten mobiilisovellusten toteuttamisen, vahvistaa Mediasignal Communicationsin toimitusjohtaja Marko Kujala.

Lisätietoja:

Marko Kujala, toimitusjohtaja, Mediasignal Communications Oy, marko.kujala@mediasignal.fi

Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö, Katepal Oy, johanna.kyllonen@katepal.fi

Lasse Rajala, tuotepäällikkö, Katepal Oy, lasse.rajala@katepal.fi

Mediasignal toteutti Katepalin tuotetiedon hallintajärjestelmän

Mediasignal Group
Hämeenkatu 13 B

03 223 3343http://www.mediasignal.fi

Mediasignal Group on Helsingissä, Tampereella ja Joensuussa toimiva yksityinen viestintä- ja teknologiayritys, joka tarjoaa verkon ja digitaalisuuden ratkaisuja suomalaisille ja kansainvälisille asiakkaille. Mediasignalissa työskentelee noin 30 suunnittelun, kehittämisen, koodaamisen sekä viestinnän ammattilaista. Mediasignal Groupin toimitusjohtaja on Toni Pato-oja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Mediasignal Group

Kansainvälinen käyttäjäkohderyhmä oli keskiössä Hankkija FFI:n verkkosivu-uudistuksessa30.6.2021 11:30:00 EEST | Tiedote

Hankkija tunnetaan pitkästä toimintahistoriastaan suomalaisessa maatalous- ja konekaupassa. Tuotevalikoima ja -viestintä on suunnattu palvelemaan kotimaisia maatalousyrittäjiä. Hankkija Finnish Feed Innovations (Hankkija FFI) jatkaa vuonna 2007 konserniin ostetun Suomen Rehu Oy:n tarinaa. Yksikkö vastaa sekä rehuteollisuuden biotieteellisestä tutkimus- ja kehitystoiminnasta että tuoteryhmän vientiliiketoiminnasta. Asiakkaat yli 30 maassa ohjasivat viennin tueksi tehdyn uuden englanninkielisen sivuston suunnittelua.

Tärkeä osa kiertotaloutta – tehokas raportointijärjestelmä pakkausmateriaaleille14.1.2021 08:50:00 EET | Tiedote

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy on Suomen teollisuuden ja kaupan liittojen omistama voittoa tavoittelematon palveluyhtiö. Pakattujen tuotteiden maahantuojat ja Suomessa pakkaavat yritykset raportoivat vuosittain Ringille pakkausmateriaaliensa käytön. Mediasignal toimi Ringin kumppanina, kun yritysten käyttämien pakkausmateriaalien ilmoittamiseen tarvittava selainpohjainen tietojärjestelmä uudistettiin.