Katja Laurila nimitetty STARK Suomen talousjohtajaksi

STARK Suomi on nimittänyt kauppatieteiden maisteri Katja Laurilan talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.9.2021 alkaen. Laurila siirtyy tehtävään rakennusliike YIT:n infrasegmentin talousjohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut mm. kansainvälisissä talouden ja taloustoiminnon muutos- ja kehittämistehtävissä.

Laurila toimi YIT:n infrasegmentin talousjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2018 alkaen. Tätä ennen hän työskenteli MAERSK Linessa Tanskassa ja Karibian alueilla vuosina 2015–2018. Vuosina 2007–2015 Laurila on työskennellyt laaja-alaisesti Wärtsilän taloustoiminnoissa, sekä Suomessa että ulkomailla.

Laurila vastaa uudessa tehtävässään STARK Suomen talous- ja ICT-toiminnoista, ja hän raportoi toimitusjohtaja Harri Päiväniemelle.

- Katja Laurila on menestyksellisesti johtanut taloustoimintoja ja strategisia muutosprojekteja sekä ollut monipuolisesti mukana liiketoiminnan kehittämiseen liittyvissä tehtävissä ja hankkeissa, niin kansainvälisissä kuin suomalaisissakin yhtiöissä, toteaa toimitusjohtaja Harri Päiväniemi, ja jatkaa;

- Meillä on selkeä strategia, joka on tuottanut tuloksia. Nimitys tukee ja vie eteenpäin strategiaamme, joka vastaa rakennusalan ammattilaisten muuttuviin haasteisiin. On hienoa saada Katja Laurila mukaan johtoryhmään, toteuttamaan Starkin kasvustrategiaa ja kehittämään toimintojamme entisestään. Olen varma, että sekä asiakkaamme ja Stark hyötyvät hänen meille tuomastaan kokemuksesta ja osaamisesta.

- Olen innoissani nimityksestäni. On kiehtovaa tulla toisenlaiseen toimintaympäristöön ja aloittaa Starkissa nyt, kun liiketoiminta on kiinnostavassa vaiheessa. Emoyhtiömme STARK Group on myös merkittävästi vahvistanut jalansijaansa Pohjois-Euroopan rakennustarvikemarkkinoilla. Näen, että tehtäväni on mielenkiintoinen niin kotimaan kuin kansainvälisestäkin näkökulmasta, ja pääsen edelleen kehittämään ja vahvistamaan Starkin asemaa ammattirakentajien parhaana materiaalitoimittajana ja palvelun tarjoajana, sanoo Katja Laurila.

- Uudessa tehtävässäni minua ilahduttaa myös mahdollisuus olla entistä lähempänä asiakasrajapintaa ja Starkin ammattitaitoisia ja omistautuneita työntekijöitä, jotka haluavat tarjota asiakkaille parasta palvelua ja lujittaa asemaamme markkinassa johtavana ammattilaisten kumppanina, toteaa Laurila.

STARK jatkaa rakennustarvikekaupan uudistamista

- Haluamme olla alan luotetuin rakennustarvikeliike. Se edellyttää jatkuvaa palvelumallien kehittämistä ja ennakkoluulotonta alan uudistamista. Avasimme mm. Suomen ensimmäisen koko vuorokauden palvelevan Nonstop-liikkeen viime keväänä pääkaupunkiseudulla ja toimintamalli on viety tänä vuonna myös Oulun ja Tampereen rakentajien saataville. Stark on ensimmäisenä Suomessa yhdistänyt laajan, palvelevan konevuokraustoiminnan rautakauppaan. STARK Rent toimii kasvukeskuksissa. Jatkamme tulevina kuukausina liikkeidemme uudistamista ympäri Suomen, Päiväniemi kertoo.

STARK lukuina

Starkin valtakunnallinen 26 myymälän verkosto sekä verkkokauppa palvelevat ammattilais- ja kuluttaja-asiakkaita ajasta ja paikasta riippumatta ympäri Suomen. Starkin liikevaihto 2020 päättyneellä tilikaudella oli 570 milj. euroa ja henkilöstöä yrityksellä on noin 1000. Starkilla on neljä jakelukeskusta, jotka sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Oulussa.  STARK Suomi on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia, joka toimii viidessä maassa. Sen liikevaihto on yli 4 mrd. euroa ja henkilöstöä Suomessa, Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa on yhteensä noin 10 000.

Harri Päiväniemi, toimitusjohtaja, Stark Suomi Oy, puh. 040 643 1800.
Katja Laurila, talousjohtaja, Stark Suomi Oy, puh. 040 723 5088.