Kaukolämpöverkon vuoto Runosmäessä on korjattu

Turku Energian kaukolämpöverkossa Runosmäen alueella sunnuntaina aamulla havaittu vuoto on korjattu ja kaukolämmön jakelu on palautunut normaaliksi häiriön piirissä olleissa kiinteistöissä.

Häiriön piirissä ei ollut asuinkäytössä olevia kiinteistöjä.

Vuodosta johtuen Runosmäen alueen ojissa saattaa silti edelleen näkyä vihreäksi värjäytynyttä vettä. Kaukolämpöverkoston veteen on lisätty vihreää väriainetta vuotokohtien paikantamiseksi. Kaukolämpöveteen lisätty väriaine eli pyraniini on hajuton, myrkytön ja terveydelle vaaraton eikä aiheuta ympäristölle vahinkoa.

Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

Lisätietoja:
Sanna Perttunen, käyttöinsinööri, Turku Energia
sanna.perttunen@turkuenergia.fi

Turku Energia varmistaa kaukolämmön toimitusvarmuutta kuvaamalla koko kaukolämpöverkkonsa lämpökameran ja helikopterin avulla9.3.2021 15:06:28 EET | Tiedote

Turku Energia suorittaa kaukolämpöverkkonsa teknisen kuntokartoituksen helikopterilennolla lämpökameroiden avulla viikon 10 aikana. Säävaraus huomioiden kuvauksen ajankohta on tämän hetkisen arvion mukaan keskiviikon 10.3. – torstain 11.3. välisenä yönä. Kuvaus suoritetaan koko Turku Energian kaukolämpöverkon alueella Turussa, Raisiossa, Naantalissa ja Kaarinassa. Kuvauksista saattaa aiheutua ajoittaista meluhaittaa etenkin Härkämäen alueelle, jossa sijaitsee helikopterin lähtö- ja nousupaikka.

Turku Energia -konsernin tulos parani – kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä23.2.2021 09:21:20 EET | Tiedote

Turku Energia -konsernin liikevoitto parani ja liikevaihto laski edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus laski Turussa 1,8 % edellisvuoteen verrattuna. Lämpimät talvikuukaudet vähensivät kaukolämmön kysyntää, mutta tehokkaan perustuotannon ansiosta kaukolämmön kannattavuus parani edellisvuodesta. Yhtiö jatkoi panostuksiaan uusiutuvaan energiaan. Vuoden 2020 lopussa jo 80 % (2019: 61%) kaukolämmöstä tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä. Koronavirusepidemia muutti konsernin työskentelytapoja ja hidasti yritysten investointipäätösten tekoa etenkin aurinkopaneeleissa ja jonkin verran myös sähköautojen latausratkaisuissa. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus sekä asiakastyytyväisyys säilyivät hyvällä tasolla.