Kauppakamari kannustaa panostamaan paikallisiin yrityksiin

Edistääkseen alueellista verkostoitumista Hämeen kauppakamari on ottanut käyttöön Tavata-sovelluksen jäsenyritysten verkostoitumistyökaluksi muun muassa uusien liikesuhteiden luomiseksi. ”Verkostoimalla yrityksiä ja yhteisöjä keskenään vahvistamme alueemme elinvoimaisuutta. Paikallisuus on usein myös ympäristövastuullisuutta. Kuljetusmatkat lyhenevät, yhteydenpito nopeutuu ja hiilijalanjäljet pienenevät. Support your local -asenne kantaa pitkälle”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kuva Gerd Altmann, Pixabay

Hämeen kauppakamariin kuuluu lähes tuhat yritys- ja yhteisöjäsentä, jotka valmistavat tai hankkivat mahdollisesti jo lähiseudulla tarjolla olevia tuotteita ja palveluita. Monelle yritykselle luotettava yhteistyökumppani saattaa löytyä aivan läheltä omaa toimipaikkaa.

Kauppakamarin käyttöönottaman Tavata-sovelluksen avulla kauppakamarin jäsenillä on mahdollisuus markkinoida helposti ja tehokkaasti omia tuotteitaan ja palvelujaan sekä etsiä luotettavia paikallisia yhteistyökumppaneita ja kontakteja Hämeestä.

Tavata-sovellus yritysmaailman verkostoitumistyökaluksi

Lahtelaisyritys Tavata Globalin kehittämän Tavata-sovelluksen toimintaperiaatteena on halu auttaa uusien yrityskontaktien löytämisessä. Sovellus tehostaa ajankäyttöä ja verkostoitumista tapahtumissa sekä tarjoaa uusia mahdollisuuksia hyödyntää verkostoja.

Tavata-sovellus auttaa tapahtumiin ja verkostotilaisuuksiin osallistuvia löytämään ne yhteyshenkilöt, joiden kiinnostuksen kohteet osuvat omiin tarpeisiin. Sovellus mahdollistaa tapaamisten sopimisen ja tuloksellisen verkostoitumisen ennen tapahtumaa, sen aikana ja myös sen jälkeen. Järjestäjille sovellus tarjoaa työvälineet tapahtumiin, rekrytointitilaisuuksiin ja sosiaalisiin verkostoihin.

Tavata Global Oy:n toimitusjohtaja Kirsi Vuollet, p. 0400 800 905

Tavata Global Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jari Puranen, p. 0400 715 726

Kuva Gerd Altmann, Pixabay

Palkkaporrastus saisi yritykset hyödyntämään enemmän oppisopimuskoulutusta24.2.2020 07:00:00 EETTiedote

Kauppakamareiden osaajakyselyyn koko Suomessa vastanneista yrityksistä noin 40 prosenttia hyödyntää oppisopimuskoulutusta henkilöstön osaamisen kehittämiseen. ”Hämeessä oppisopimuskoulutuksella ei koeta olevan tarpeeksi työllistämisvaikutusta, koska palkkausjärjestelmä on kohtuuttoman kallis työnantajan vastatessa itse koulutuksesta. Onneksi ammatillisten oppilaitosten tarjoamasta tutkintokoulutuksesta on tullut uusi vaihtoehto yrityksille”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kesätyöntekijän sosiaaliset taidot kiinnostavat nyt yrityksiä7.2.2020 09:00:00 EETTiedote

Aikaisempien vuosien tapaan Hämeen kauppakamarin jäsenyrityksissä on ensi kesäksi tarjolla yli 2 000 kesätyöpaikkaa, selviää kauppakamarin tekemästä kyselystä. ”Ensi kesänä yritykset tarjoavat kesätöitä erityisesti ammatillisessa oppilaitoksessa opiskeleville ja ammattikorkeakouluopiskelijoille. Huomionarvoista on, että ammatillisessa oppilaitoksessa opiskelevat ovat nyt yritysten kiinnostuksen kärkenä. Lisäksi 40 prosenttia vastanneista on kiinnostunut palkkaamaan kesätyöntekijöiksi peruskoululaisia ja lukiolaisia”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat Panssariprikaatin rekrytointitapahtumassa4.2.2020 13:37:21 EETTiedote

Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman varusmiehille 11.-12.2.2020. Tapahtuma toteutetaan tässä laajuudessa jo neljättä kertaa. ”Tapahtuman tarkoituksena on antaa yrityksille mahdollisuus esitellä toimintaansa, rekrytoida itselleen osaavaa työvoimaa ja auttaa varusmiehiä työllistymään palveluksensa jälkeen”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari vauhdittaa yritysten oppilaitosyhteistyötä29.1.2020 14:40:00 EETTiedote

Hämeen kauppakamari on suunnitellut alueensa yritysten käyttöön ”Yrityslähtöinen oppilaitosyhteistyö” -käsikirjan vauhdittaakseen yritysten yhteistyötä ammatillisten oppilaitosten, ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen kanssa. ”Kilpailu osaavasta työvoimasta kiristyy entisestään, joten haluamme käsikirjan avulla aktivoida yrityksiä varmistamaan työvoiman saatavuuden tulevaisuudessa”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyritysten odotukset varsin varovaisia29.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdanneodotukset ovat tammikuussa lähellä koko maan keskiarvoa, selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeessä yritysten suhdanneodotukset kuvastavat markkinoiden epävakautta ja tulevaisuuden osalta yritysten odotukset ovat epävarmoja. Tulokset ovat aika lailla linjassa Suomen yleisen tason kanssa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle viisi uutta laillistettua välittäjää7.1.2020 09:43:12 EETTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin tämän syksyn koekierroksella 156 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 36 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Hämeenlinnasta sekä Lahdesta kaksi henkilöä ja Forssasta yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.