Kauppakeskus Myllyn vanhoista mainosmateriaaleista syntyi oivaltavia uusia tuotteita – näyttelyavajaiset Myllyssä 3.11.
Kauppakeskus Mylly halusi vastuullisena toimijana antaa edellisten kampanjoiden mainosmateriaaleilleen uuden mahdollisuuden. Kahdeksan Rasekon ammattiopiston designtekstiilin valmistuksen opiskelijaa lähti kokeilemaan, kuinka vinyylistä ja muovipohjaisista materiaaleista syntyy kutoen, ommellen, sommitellen ja värjäten uusia käyttötuotteita ja tilateoksia. Tavoitteena oli yhdistää uutta ja vanhaa, kunnioittaa Myllyn historiaa ja samalla tuoda esiin uutta elämyksellistä Myllyä.
– Halusimme, että opiskelijat pystyisivät antamaan käytöstä poistetuille mainosmateriaaleillemme uuden käyttötarkoituksen ja elämän kehittämällä oivaltavia ja kiertotalouden periaatteita noudattavia tuotteita. Lopputuloksena syntyi todella oivaltavia ideoita ja toteutuksia. On mahtavaa nähdä, kuinka taitavasti opiskelijat ovat osanneet ottaa huomioon Myllyn brändin näissä tuotteissaan, sanoo Myllyn markkinointipäällikkö Meri Hakulinen.
Inspiraatiota Myllyn tunnelmasta
Rasekossa Kauppakeskus Myllyn opiskelijoille heittämä haaste otettiin vastaan innokkaana. Vastaavaa yritysyhteistyötä Rasekossa tehtäisiin mielellään enemmänkin.
– Myllyläisten ajatus kierrätysmateriaalien käyttämisestä uuden designin luomiseen on mahtava. Haasteessa opiskelijat pystyivät yhdistämään monenlaisia jo oppimiaan asioita ja samalla omaksumaan paljon uutta, tekstiiliopettaja Mirkka Pihlajamäki Raision seudun koulutuskuntayhtymästä kertoo.
Opiskelijat ovat käyttäneet inspiraationaan myös Myllyn tiloja ja tunnelmaa. Töissä toistuu kauppakeskuksen tunnusväri oranssi.
– Inspiraationani olivat Myllyn mosaiikkikuvioiset lumpeenkukat. Nähdessäni tukevan bannerikankaan tiesin heti, että haluan tehdä siitä kestokasseja. Ajatuksenani oli myös löytää tuote, johon isoja materiaalimääriä voisi käyttää tarkoituksenmukaisesti, haasteeseen osallistunut opiskelija Nelli Maikoe sanoo.
Mainosmateriaalit taipuvat moneksi
Myllyn järjestämään haasteeseen osallistuneet opiskelijat loihtivat ylijäämämateriaaleista monenlaista uutta. Niistä syntyi matto, tyynyjä, rantamatto, ryijy, kollaasi, lasten tiipii-teltta, kestokasseja, säkkituoli ja tilateos.
Näyttelyä rakennetaan Myllyntorille 1.11.2021 alkaen. Virallisia näyttelyavajaisia vietetään keskiviikkona 3.11.2021 kello 12.30 alkaen, jolloin myös opiskelijat ovat tavattavissa ja median haastateltavissa. Näyttely on esillä Kauppakeskus Myllyssä 7.11.2021 asti.
Haasteeseen osallistuneet työt ja tekijät:
Raakel Laitinen, Erkki ja Piia -tyynyt
Ullamari Murto, Uusi! Ja Rantamieli -matto
Annina Airila, Mylly-ryijy
Tuuli Puisto, Elämän palkit -kollaasi
Sirpa Nieminen, Mylly-tiipii
Nelli Maikoe, Mylly-ostoskassit
Inga Rusi, Rento-säkkituoli
Joanna Paul, Avaruuskoriste: kukat ja auringonvalo
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Meri HakulinenMarkkinointipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiElina SillanpääKehittämispäällikköRaision seudun koulutuskuntayhtymä, tekstiili- ja muotiala
Puh:040 701 5671elina.sillanpaa@raseko.fiKuvat








Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki kuutta miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Först i Egentliga Finland: Tre av de hetaste modemärkena öppnar butiker i Mylly – ”Mylly lockar butiker och kunder”15.2.2023 07:55:00 EET | Tiedote
De populära världskända modemärkena Sinsay, Cropp och House är de senaste tillskotten till Myllys butiksmix. Butikerna som öppnar i sommar blir de första i hela Egentliga Finland för dessa varumärken. De nya butikerna höjer Myllys uthyrningsgrad till hela 97 procent och kommer att sysselsätta 35–40 anställda.
Ensimmäisenä Varsinais-Suomessa: Kolme muodin kuuminta brändiä avaa Kauppakeskus Myllyssä – ”Myllyssä on vetovoimaa”15.2.2023 07:55:00 EET | Tiedote
Maailmanlaajuisesti suositut ja tunnetut muotibrändit Sinsay, Cropp ja House ovat tuorein lisä Kauppakeskus Myllyn myymälävalikoimaan. Kesällä avautuvat liikkeet ovat brändien ensimmäiset myymälät koko Varsinais-Suomessa. Uudet liikkeet nostavat Myllyn käyttöasteen peräti 97 prosenttiin. Brändimyymälöihin tullaan palkkaamaan 35–40 työntekijää.
Köpcentret med det bästa ryktet finns återigen i Reso2.2.2023 10:05:00 EET | Tiedote
Mylly har för tredje året i rad valts till Finlands mest välrenommerade köpcenter. Detta blev klart i en undersökning med över 2 000 svarande som inkluderade landets 12 största köpcenter. Detta förtroende avspeglas även i fjolårets rekordhöga försäljning.
Rekordförsäljning för Affärscentret Mylly16.1.2023 08:00:31 EET | Tiedote
Siffrorna för år 2022 visar en markant ökning av såväl försäljning och besökarantal som genomsnittsinköp jämfört med året innan. Under året som gått har ett flertal nya butiker och tjänsteföretag öppnats i köpcentret. Under 2023 kommer köpcentret att genomföra ett flertal investeringar för att förbättra shoppingupplevelsen.
Kauppakeskus Myllyssä kauppa kävi paremmin kuin koskaan16.1.2023 08:00:05 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn julkistamat vuoden 2022 luvut kertovat merkittävästä myynnin, kävijämäärien ja keskiostoksen kasvusta edelliseen vuoteen verrattuna. Kauppakeskukseen avautui vuoden aikana monia uusia liikkeitä ja palveluita. Vuodelle 2023 on luvassa investointeja kauppakeskuskokemuksen parantamiseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme