Kauppakeskus Myllyssä kauppa kävi paremmin kuin koskaan
Kauppakeskus Mylly teki vuonna 2022 historiansa kovimman myynnin. Kauppaa tehtiin 244 miljoonalla eurolla, mikä on 9 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna.
– Myllyn historian edellinen huippumyynti tehtiin vuonna 2021, ja nyt pistimme vielä paremmaksi. Kasvua on tullut jokaisella toimialalla ja kaikkien liikkeidemme ansiosta. Uskon, että kasvuun ovat vaikuttaneet useat vetovoimatekijämme, joita asiakastyytyväisyyskyselyissä on noussut esiin: asioinnin helppous, hyvä sijainti, laaja liike- ja palveluvalikoima sekä ilmaiset parkkipaikat, sanoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Kauppakeskuksen kävijämäärä kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 8 prosenttia ja oli 5,1 miljoonaa.
Myös keskiostos kasvoi 47,90 euroon, ja joulukuussa tehtiin kaikkien aikojen ennätys, kun kuukauden keskiostos oli 54,38 euroa.
– Koko markkinassa on tapahtunut muutos siihen suuntaan, että käyntikerrat ovat harventuneet, mutta kuluttajat ostavat kerralla enemmän. Meillä Myllyssä sekä kävijämäärät että keskiostos ovat kasvaneet, Hantula iloitsee.
Uudet liikkeet lisäävät kauppakeskuksen vetovoimaa entisestään
Viime vuonna Myllyyn avautui jälleen useita liikkeitä: lahja- ja juhlatavaraliike Lahjamaa, vauvojen ja lasten vaateliike Newbie, joka laajensi KappAhlin tilaa ja konseptia, vaateliike Makian uusi retail-konseptiliike, teehuone Hao Tea sekä Pohjoismaiden ensimmäisen Luxe-elokuvateatteri Finnkino Luxe Mylly.
– Monet jo olemassa olleet liikkeet laajentuivat ja päivittivät konseptejaan vuoden aikana, minkä vuoksi meillä on jopa pulaa pienemmistä liiketiloista. Tämä kertoo meille selvää kieltään siitä, että Myllyssä olevat liikkeet voivat hyvin, kun niihin panostetaan.
Vuodelle 2023 on tiedossa uutuuksia ainakin ravintolatarjontaan: Friends & Brgrs ja Hanko Aasia avaavat yhteiset ovensa Myllyntorilla ja tarjoavat vaihtoehtoja burgereista sushiin ja aasialaiseen ruokaan.
– Hanko Aasian siirtyessä Myllyntorille vapautuu toisesta kerroksesta erinomainen liiketila. Sen ansiosta meillä on nyt harvinainen tilaisuus ottaa Myllyyn uusi ravintolakonsepti. Käymme parhaillaan vaihtoehtoja läpi ja mietimme minkä tyylistä tarjoamaa Myllyyn kaivataan. Jos monia mahdollisuuksia tarjoava tila kiinnostaa, meihin kannattaa olla pian yhteydessä, Hantula kehottaa.
Investointeja kävijäkokemuksen parantamiseksi
Investoinnit entistä viihtyisämmän kauppakeskuskokemuksen luomiseksi jatkuvat, ja esimerkiksi Myllyntoria tullaan parantamaan teknisellä peruskorjauksella. Myös wc-tiloja parannetaan ja lisätään, jotta ne vastaavat kasvaneiden kävijämäärien tarpeisiin.
– Myllyntorin wc-ryhmä on uudistettu täysin viime vuoden loppupuolella. Vessoissa on parikin erikoisuutta, kuten lapsille rakennetut omat ovet, vessaa varten sävelletty versio Myllyn brändimusiikista ja opasteet, jotka perustuvat siihen, mitä vessakalustetta asiakas haluaa käyttää, ei sukupuoleen, kertoo Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.
Samalla konseptilla remontoidaan myös Prisman päädyn vessaryhmä, jonka remontti on juuri alkanut. Remontin ajan Prisman päädyssä palvelee ulkona oleva konttivessa ja Myllyntorin uusittu vessaryhmä.
– Päivittämällä vanhat, suurimmalla kulutuksella olevat vessaryhmät uusilla layouteilla saamme tuplattua vessakapasiteetin samalla, kun WC:t saavat uuden ilmeen. Näiden lisäksi remontoimme tänä vuonna myös 2. kerroksesta löytyvät Hesburgerin sekä Rapidon viereiset vessaryhmät ja rakennamme kokonaan uuden vessaryhmän Finnkinon päätyyn, Hakulinen sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Under sportlovet får man rita på Myllys väggar och träffa stickande gummor15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Köpcentrum Myllys nya, alldeles unika lekplats invigs för besökarna på måndag. Ett fullspäckat program för hela familjen bjuder på aktiviteter för sportlovsveckans alla dagar. Västra Finlands första butik för sminkkedjan Rituals öppnar i Mylly torsdagen den 15 februari.
Talvilomalla Kauppakeskus Myllyssä voi piirtää seinille ja kohdata kutovia mummoja15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn uusi, täysin uniikki leikkipaikka avataan yleisölle maanantaina. Koko perheelle suunnattua ohjelmaa riittää talvilomaviikon jokaiselle päivälle. Länsi-Suomen ensimmäinen kosmetiikkaliike Ritualsin myymälä avautuu Myllyyn torstaina 15. helmikuuta.
Förstaplatsen igen till Egentliga Finland – Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Stora finländska köpcentrums förtroende och rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly från Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen.
Jälleen ykkössija Varsinais-Suomeen – Kauppakeskus Mylly Suomen hyvämaineisin8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Suurten suomalaisten kauppakeskusten luottamusta ja mainetta kuluttajien keskuudessa mitataan vuosittain riippumattomassa tutkimuksessa. Hyvämaineisimman kauppakeskuksen paikkaa on ensimmäisestä tutkimuksesta asti pitänyt raisiolainen Kauppakeskus Mylly.
Köpcentret Myllys försäljningssiffror översteg för första gången 250 miljoner euro18.1.2024 08:48:34 EET | Tiedote
Mylly nådde 2023 ett nytt försäljningsrekord: Den sammanlagda försäljningen i köpcentrets alla butiker uppgick till 255 miljoner euro. Detta innebär en tillväxt på 4 procent jämfört med föregående år. Även antalet besökare steg till 5,5 miljoner, vilket är en ökning på 7 procent. Den genomsnittliga köpesumman var fortsatt hög – 46,61 euro.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme