Kauppakeskus Sokkarin Buffan ja Presson toiminta loppuu

Kauppakeskus Sokkarin 2. kerroksen Buffan ja Presson yt-neuvottelut ovat päättyneet. Sokkarin ravintolamaailman uudistukseen liittyneissä yhteistoimintaneuvotteluissa on päätetty lopettaa Buffan ja Presson toiminta 31.12.2019 mennessä. Buffan ja Presson työntekijöille tarjotaan töitä Keskimaan muista toimipaikoista.

Muutoksen taustalla on Sokkarin ravintolamaailman jo useiden vuosien tappiollinen liiketoiminta. Vuosien varrella toimintaa on pyritty kehittämään ja tuloksen suuntaa oikaisemaan, mutta tehdyillä toimenpiteillä ei ole ollut toivottua vaikutusta.

− Kannattavuuden lisäksi ravintolamaailman muutos liittyy Kauppakeskus Sokkarin kehityshankkeeseen, jossa uudistamme ravintolatarjontaa ja niiden sijaintia kauppakeskuksessa, kertoo toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Yhteistoimintaneuvottelut käynnistyivät 4.9.2019. Neuvottelujen piirissä oli seitsemän henkilöä, ja ne koskivat vain Sokkarin Buffaa ja Pressoa. Prisma Seppälän yhteydessä sijaitsevissa Buffassa ja Pressossa sekä Sokkarin Hesburgerissa ja PikAteriassa toiminta jatkuu normaalisti.

− Meillä on jatkuva tarve ravintola-alan ammattilaisista, ja laajaa ravintolatoimintaa Jyvässeudulla. Neuvotteluiden piirissä olleille työntekijöillemme tarjoamme töitä Keskimaan muista toimipaikoista, Pasi Kunelius toteaa.

Osuuskauppa Keskimaa, Antti Määttä, toimitusjohtaja, 010 767 3011
Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, toimialajohtaja, 010 767 3060
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Parviainen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3062

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.