Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Koronaviruksen aiheuttamat poikkeusjärjestelyt ovat vaikuttaneet luonnollisesti myös Kauppakeskus Sokkarin toimintaan ja asiakasmääriin rajusti. Kauppakeskuksen aukioloaikoja lyhennettiin maaliskuun lopulla,kun poikkeusjärjestelyt tulivat valtakunnallisesti ajankohtaisiksi. Useat kauppakeskuksen toimijoista supistivat myös omia aukioloaikojaan ja osa joutui sulkemaan liikkeen toistaiseksi.

Maanantaista 11.5.2020 alkaen kauppakeskuksen aukioloajat laajenevat arki-illoista tunnilla, jolloin Kauppakeskus Sokkari palvelee arkisin klo 10–19, lauantaisin klo 10–17. Kerroksessa -1 toimivat Mestarin Herkku, Alko ja Jyväskylän Uusi Apteekki ovat avoinna normaalisti omilla aukioloajoillaan. Lisäksi muun muassa P.O.P.-lastenvaatemyymälä on avautunut jälleen ja palvelee toistaiseksi perjantaisin ja lauantaisin, myös ompelimo Tasosauma palvelee rajoitetuin aukioloajoin tiistaisin ja keskiviikkoisin.

− Kauppakeskuksen asiakasmäärät ovat laskeneet rajusti viimeisten kuukausien aikana, mutta nyt on nähtävillä pientä piristystä kävijämäärissä ja asiakkailta on tullut toiveita pidentää aukioloaikoja erityisesti arki-illoista, joten haluamme nyt vastata tähän kysyntään. Kauppakeskuksen vuokralaiset saavat itse päättää omista aukioloajoistaan, mutta suurimmat toimijat Sokos, Stadium ja Clas Ohlson palvelevat kauppakeskuksen aukioloaikojen mukaisesti, kertoo Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Una Hirvilammi.

Poikkeustilanteesta huolimatta kauppakeskuksen kehityshankkeet etenevät suunnitellusti. Sokkarin julkisivun maalaus aloitetaan toukokuussa ja logoja päivitetään niin Sokkarin logon kuin uusien toimijoidenkin osalta kevään aikana. Toisen kerroksen ravintolamaailman remontti on sisustusta vailla valmis, myös leikkipaikka on uudistunut. Ensimmäiseen kerrokseen sijoittuva IKEA Suunnittelustudio valmistuu kesäksi ja Pentikille rakennetaan parhaillaan myymälää. Uudistunut Mestari Herkku palvelee asiakkaita laajennetuilla aukioloajoilla. Mestarin Herkun yhteydessä toimivaa, täysin uudistunutta Mestarin Keittiötä, ei ole vielä päästy rajoitteiden vuoksi avaamaan. Myös toisen kerroksen ravintolamaailman kanssa avauksia on jouduttu siirtämään keväältä toistaiseksi elokuulle.

− Haluamme taata asiakkaillemme mahdollisimman turvallisen asioinnin ja muistutammekin asiakkaita turvaväleistä ja käsihygieniasta sekä pidämme tehostetusti huolta tilojen siivouksesta sekä pintojen desinfioinneista kauppakeskuksessa. Lisäksi Sokoksen ja Mestarin Herkun henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, jotka suojaavat niin asiakkaita kuin meidän henkilökuntaammekin palvelutilanteissa. Turvallisuus edellä katsomme tulevaan toivoen, että jo syksyllä olisi mahdollisuus viettää uusien Sokkarille tulevien ravintoloiden ja muiden uusien toimijoiden kuten IKEAn ja Pentikin avajaisia, Hirvilammi lisää toiveikkaana.

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Una Hirvilammi, puh. 010 767 3651, una.hirvilammi@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Yli 130 hakemusta Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskohteiksi20.10.2020 09:50:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Keskimaa etsi syksyn aikana kohteita, jotka pystyvät omalla toiminnallaan auttamaan ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Hakemuksia tuli yli 130 taholta. Yhteistyön rakentaminen on käynnissä ja avustuskohteista päästään kertomaan tarkemmin marraskuussa.

S-market Tikkakoskelle kokonaisvaltainen myymäläuudistus verkkokauppapalvelu huomioiden12.10.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Tikkakosken. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Uudistus mahdollistaa valikoimien laajentamisen sekä ruoan verkkokaupan taustatoimintojen kehittämisen. Uudistustyöt alkavat osittain jo syksyllä 2020, remontti valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2021.

Sale Toivakka uudistuu kokonaisvaltaisesti – S-ryhmän uusi pienmyymäläkonsepti Toivakkaan22.9.2020 09:58:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Toivakan Salen syksyn 2020 aikana. Kokonaisvaltaisen tilojen muokkaamisen myötä myymälään saadaan lisää tilaa, mikä mahdollistaa myös valikoimien laajentamisen. Sale Toivakka on yksi ensimmäisistä myymälöistä Suomessa, joka uudistetaan S-ryhmän uuden pienmyymäläkonseptin mukaiseksi Sale-myymäläksi. Remontti valmistuu joulukauppaan.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja käynnistyy lahjoituskohteiden haulla – tänä vuonna autetaan ihmisiä kohtaamaan toisensa24.8.2020 09:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Keskimaa etsii nyt erilaisia kohteita ja organisaatioita, jotka haluavat omalla toiminnallaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 135 000 euroa.

Hannikaisenkadun ABC-automaattiaseman ilme on uudistettu – automaattiasema palvelee jälleen pe 21.8.202021.8.2020 13:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema Jyväskylän keskustassa on uudistettu. Automaattiasemalle on uusittu elokuun aikana jakelumittarit, maksupäätteet ja aseman ilme. Lisäksi automaattiaseman valaistus on vaihdettu energiatehokkaisiin ratkaisuihin sekä mittarikentän ympäristöturvallisuutta on parannettu. Uudistettu Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema saadaan käyttöön jälleen perjantaina 21.8.2020. − Haluamme huolehtia ABC-asemiemme turvallisuudesta, tehokkuudesta sekä ilmeestä. Energiatehokkuus sekä mobiiliasioinnin helppous ovat tärkeitä meille sekä asiakkaille, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälöistä ja polttonestekaupasta vastaava johtaja Heikki Tervanen. Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla on kaksi tankkauspaikkaa ja myynnissä neljä polttonestelaatua. Osuuskauppa Keskimaalla on yhteensä seitsemän ABC-liikennemyymälää ja 27 automaattiasemaa Keski-Suomen alueella. Tämän vuoden aikana Keskimaa on uudistanut Jyväskylän alueella ABC Keljon automaattias