Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Koronaviruksen aiheuttamat poikkeusjärjestelyt ovat vaikuttaneet luonnollisesti myös Kauppakeskus Sokkarin toimintaan ja asiakasmääriin rajusti. Kauppakeskuksen aukioloaikoja lyhennettiin maaliskuun lopulla,kun poikkeusjärjestelyt tulivat valtakunnallisesti ajankohtaisiksi. Useat kauppakeskuksen toimijoista supistivat myös omia aukioloaikojaan ja osa joutui sulkemaan liikkeen toistaiseksi.

Maanantaista 11.5.2020 alkaen kauppakeskuksen aukioloajat laajenevat arki-illoista tunnilla, jolloin Kauppakeskus Sokkari palvelee arkisin klo 10–19, lauantaisin klo 10–17. Kerroksessa -1 toimivat Mestarin Herkku, Alko ja Jyväskylän Uusi Apteekki ovat avoinna normaalisti omilla aukioloajoillaan. Lisäksi muun muassa P.O.P.-lastenvaatemyymälä on avautunut jälleen ja palvelee toistaiseksi perjantaisin ja lauantaisin, myös ompelimo Tasosauma palvelee rajoitetuin aukioloajoin tiistaisin ja keskiviikkoisin.

− Kauppakeskuksen asiakasmäärät ovat laskeneet rajusti viimeisten kuukausien aikana, mutta nyt on nähtävillä pientä piristystä kävijämäärissä ja asiakkailta on tullut toiveita pidentää aukioloaikoja erityisesti arki-illoista, joten haluamme nyt vastata tähän kysyntään. Kauppakeskuksen vuokralaiset saavat itse päättää omista aukioloajoistaan, mutta suurimmat toimijat Sokos, Stadium ja Clas Ohlson palvelevat kauppakeskuksen aukioloaikojen mukaisesti, kertoo Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Una Hirvilammi.

Poikkeustilanteesta huolimatta kauppakeskuksen kehityshankkeet etenevät suunnitellusti. Sokkarin julkisivun maalaus aloitetaan toukokuussa ja logoja päivitetään niin Sokkarin logon kuin uusien toimijoidenkin osalta kevään aikana. Toisen kerroksen ravintolamaailman remontti on sisustusta vailla valmis, myös leikkipaikka on uudistunut. Ensimmäiseen kerrokseen sijoittuva IKEA Suunnittelustudio valmistuu kesäksi ja Pentikille rakennetaan parhaillaan myymälää. Uudistunut Mestari Herkku palvelee asiakkaita laajennetuilla aukioloajoilla. Mestarin Herkun yhteydessä toimivaa, täysin uudistunutta Mestarin Keittiötä, ei ole vielä päästy rajoitteiden vuoksi avaamaan. Myös toisen kerroksen ravintolamaailman kanssa avauksia on jouduttu siirtämään keväältä toistaiseksi elokuulle.

− Haluamme taata asiakkaillemme mahdollisimman turvallisen asioinnin ja muistutammekin asiakkaita turvaväleistä ja käsihygieniasta sekä pidämme tehostetusti huolta tilojen siivouksesta sekä pintojen desinfioinneista kauppakeskuksessa. Lisäksi Sokoksen ja Mestarin Herkun henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, jotka suojaavat niin asiakkaita kuin meidän henkilökuntaammekin palvelutilanteissa. Turvallisuus edellä katsomme tulevaan toivoen, että jo syksyllä olisi mahdollisuus viettää uusien Sokkarille tulevien ravintoloiden ja muiden uusien toimijoiden kuten IKEAn ja Pentikin avajaisia, Hirvilammi lisää toiveikkaana.

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Una Hirvilammi, puh. 010 767 3651, una.hirvilammi@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.

Keskimaan Kauppa-apu-palvelu laajenee S-marketeihin Tikkakoskelle, Vaajakoskelle ja Viitasaarelle24.4.2020 10:30:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on nyt laajennettu Tikkakosken, Vaajakosken ja Viitasaaren S-marketeihin. Kauppa-apu-palvelu suunnattiin ensisijaisesti COVID-19-viruksen riskiryhmiin kuuluville henkilöille, mutta jatkossa palvelu on saatavilla kaikille lähialueiden asukkaille. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollistaa hoitaa myös puhelimitse.