Kauppakeskus Sokkarin ravintolamaailman toiminta murroksessa

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koskien Kauppakeskus Sokkarin Buffan ja Presson toiminnan mahdollista lakkauttamista. Neuvottelut koskevat yhteensä seitsemää henkilöä, joille tullaan tarjoamaan töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Buffan ja Presson toiminta päädytään lakkauttamaan.

Osuuskauppa Keskimaa harkitsee Kauppakeskus Sokkarin 2. kerroksen ravintolamaailman Buffan ja Presson toiminnan lakkauttamista. Keskimaa on antanut 4.9.2019 yhteistoiminta-neuvotteluesityksen asiaan koskien. Kauppakeskus Sokkarin ravintolamaailman toiminta on jo useiden vuosien ajan ollut tappiollista. Vuosien varrella toimintaa on pyritty kehittämään ja tuloksen suuntaa oikaisemaan, mutta tehdyillä toimenpiteillä ei ole ollut toivottua vaikutusta.

− Ravintolamaailman muutosharkinta liittyy Kauppakeskus Sokkarin kehityshankkeeseen. Me Osuuskauppa Keskimaalla haluamme siirtää ravintolatoiminnan painopistettä asiakasvirtojen äärelle kauppakeskuksen alempiin kerroksiin. Hesburger jatkaa toimintaa normaalisti ja alakerran PikAterian uudistus on suunnitteluvaiheessa, toteaa toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat koko ravintolamaailman henkilöstöä, yhteensä seitsemää henkilöä. Henkilöstölle tarjotaan töitä ensisijaisesti muista Osuuskauppa Keskimaan yksiköistä, mikäli Buffan ja Presson toiminta päättyy. Keskimaalla on jatkuva tarve ravintola-alan ammattilaisista.

Yhteistoimintaneuvottelut koskeva ainoastaan Kauppakeskus Sokkarin Buffan ja Presson toimintaa. Prisma Seppälän yhteydessä sijaitsevissa Buffassa sekä Pressossa toiminta jatkuu normaalisti.

Yhteistoimintaneuvottelut alkavat maanantaina 9.9.2019 ja niiden osalta noudatetaan kahden viikon neuvotteluaikaa.

Osuuskauppa Keskimaa , Antti Määttä, toimitusjohtaja, 010 767 3011
Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, toimialajohtaja, 010 767 3060
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Parviainen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3062

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta16.9.2019 09:45:48 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.

Keskimaalla menossa koko maakunnan palvelujen kehittämisen vuosi8.8.2019 08:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 304,6 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 0,9 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,9 miljoonaa euroa, mikä on noin 0,3 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan päätyvän edellisvuoden tasolle. Alkuvuoden aikana Keskimaa on investoinut merkittävästi maakunnan palvelujen kehittämiseen uudistamalla useita myymälöitä eri puolilla Keski-Suomea.