Kauppakeskus Sokkarin ravintolamaailman toiminta murroksessa

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koskien Kauppakeskus Sokkarin Buffan ja Presson toiminnan mahdollista lakkauttamista. Neuvottelut koskevat yhteensä seitsemää henkilöä, joille tullaan tarjoamaan töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Buffan ja Presson toiminta päädytään lakkauttamaan.

Osuuskauppa Keskimaa harkitsee Kauppakeskus Sokkarin 2. kerroksen ravintolamaailman Buffan ja Presson toiminnan lakkauttamista. Keskimaa on antanut 4.9.2019 yhteistoiminta-neuvotteluesityksen asiaan koskien. Kauppakeskus Sokkarin ravintolamaailman toiminta on jo useiden vuosien ajan ollut tappiollista. Vuosien varrella toimintaa on pyritty kehittämään ja tuloksen suuntaa oikaisemaan, mutta tehdyillä toimenpiteillä ei ole ollut toivottua vaikutusta.

− Ravintolamaailman muutosharkinta liittyy Kauppakeskus Sokkarin kehityshankkeeseen. Me Osuuskauppa Keskimaalla haluamme siirtää ravintolatoiminnan painopistettä asiakasvirtojen äärelle kauppakeskuksen alempiin kerroksiin. Hesburger jatkaa toimintaa normaalisti ja alakerran PikAterian uudistus on suunnitteluvaiheessa, toteaa toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat koko ravintolamaailman henkilöstöä, yhteensä seitsemää henkilöä. Henkilöstölle tarjotaan töitä ensisijaisesti muista Osuuskauppa Keskimaan yksiköistä, mikäli Buffan ja Presson toiminta päättyy. Keskimaalla on jatkuva tarve ravintola-alan ammattilaisista.

Yhteistoimintaneuvottelut koskeva ainoastaan Kauppakeskus Sokkarin Buffan ja Presson toimintaa. Prisma Seppälän yhteydessä sijaitsevissa Buffassa sekä Pressossa toiminta jatkuu normaalisti.

Yhteistoimintaneuvottelut alkavat maanantaina 9.9.2019 ja niiden osalta noudatetaan kahden viikon neuvotteluaikaa.

Osuuskauppa Keskimaa , Antti Määttä, toimitusjohtaja, 010 767 3011
Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, toimialajohtaja, 010 767 3060
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Parviainen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3062

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Prisma Keljo Jyväskylässä uudistuu – Keljon Prisman historian suurin uudistus15.11.2019 09:58:44 EETTiedote

Keljon Prismassa aloitetaan mittava uudistus tammikuussa 2020. Kyseessä on laajin koskaan tehty uudistus Keljon Prisman historian aikana. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-konseptin mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja, kuten Fazerin leipomo ja kukkiensidontapalvelu. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin. Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 4,4 miljoonaa euroa.

Keskimaan S-market Kuokkalan myymäläuudistus on valmistunut12.11.2019 13:55:00 EETTiedote

S-market Kuokkalan myymäläuudistus on valmistunut. Uudistuksessa kaikki myymäläkalusteet on uusittu kylmäkalusteista myöten ja myymälä on saanut uuden S-market -ilmeen. Myymäläuudistuksen painopisteitä ovat olleet yleisesti myymälän viihtyisyyteen panostaminen, laajemmat valikoimat sekä uusi paistopiste. S-market Kuokkala haluaa tarjota asiakkailleen uudistuksen myötä entistä paremman ostokokemuksen.

S-Pankki keskittää laajat pankkipalvelut Kauppakeskus Sokkariin11.11.2019 08:50:00 EETTiedote

S-Pankin Kauppakeskus Sokkarissa tarjoamat pankkipalvelut laajenevat S-Pankkiiripalveluiden muuttaessa Seppälän Prismasta kauppakeskuksen toiseen kerrokseen. S-Pankin asiakaspalvelupiste jatkaa toimintaansa Seppälän Prismassa. Jatkossa ajanvarauksella toimivat vakuudellisten lainojen, kuten asunto- ja sijoitusasuntolainojen, neuvottelut hoidetaan Kauppakeskus Sokkarin S-Pankissa. Sokkarin S-Pankin asiakaspalvelupisteessä voi hoitaa myös tileihin, kortteihin, vakuudettomiin luottoihin sekä muihin päivittäisiin raha-asioihin liittyvät asiat.

Ostokset suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä – Prisma Keljossa otettiin käyttöön uusi kerää ja skannaa -palvelu8.11.2019 08:40:00 EETTiedote

Keljon Prismassa otettiin maanantaina 4.11.2019 käyttöön uusi palvelu, jossa ostokset kerätään suoraan ostoskassiin. Kerää ja skannaa -palvelussa asiakas skannaa itse ostoksensa jo myymälää kiertäessä. Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Keljon Prisma on mukana S-ryhmässä ensimmäisten myymälöiden joukossa palvelun pilotoinnissa. Palvelu on otettu positiivisesti käyttöön ensimmäisten päivien aikana.