Kauppakeskus Valkea lahjoittaa kasvovisiirit kaikkien vuokralaistensa käyttöön

Gita Ek Valkean Silmäasemalta jutteli kauppakeskusassistentti Maria Moilasen kanssa visiirien käyttämisestä myymälässä.

Kauppakeskus Valkea suosittelee kasvomaskin käyttöä kauppakeskuksen tiloissa. Sen lisäksi, että asiakkaat käyttävät maskeja, on tärkeää, että kauppojen ja ravintoloitten henkilökunta on tarkoituksenmukaisesti suojautunutta. Siksi Osuuskauppa Arina ja Kauppakeskus Valkea suosittelevat kasvosuojainten käyttöä kaikille vuokralaisilleen ja heidän työntekijöilleen.

- Koska voimme kasvosuojaimia käyttämällä tehokkaasti estää viruksen leviämistä, meidän se myös tulee tehdä. On meidän jokaisen vastuulla huolehtia itsestä, toinen toisistamme sekä yritysten toimintaedellytyksistä, vetoaa kauppakeskusjohtaja Anu Junnikkala-Alho alueen ihmisiin.

Tukeakseen vuokralaisiaan kasvosuojainten käytössä, Osuuskauppa Arina ja Kauppakeskus Valkea ovat päättäneet lahjoittaa kaikille vuokralaisilleen käyttöön kasvovisiirit.

- Otamme asian tosissamme. Visiirit tullaan jakamaan tämän ja ensi viikon aikana. Haluamme tehdä kaikkemme asiakkaidemme turvallisuuden eteen ja vuokralaistemme toimintaedellytysten varmistamiseksi, Junnikkala-Alho kertoo.

Koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisaratartuntana ja oireetonkin voi tartuttaa. Kasvomaskien teho perustuu siihen, että mahdollisimman moni käyttää niitä asianmukaisesti. Osuuskauppa Arinan kaikki työntekijät ovat käyttäneet asiakaspalvelutehtävissä kasvosuojainta jo 14.10. lähtien.

Maskisuosituksen lisäksi Kauppakeskus Valkea muistuttaa asiakkaitaan edelleen ensisijaisen tärkeistä turvaväli- ja hygieniaohjeistuksista. Asiakkaiden käyttöön on myös tuotu käsidesiautomaatteja kauppakäytäville.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Linnanmaan Prisman uudistus käynnistyy9.11.2020 13:21:33 EETTiedote

Osuuskauppa Arina aloittaa Linnanmaan Prismassa mittavan uudistuksen. Kyseessä on Prisman 15-vuotisen historian laajin uudistustyö. Ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan kiinteistön energiankulutuksen mullistava kylmä- ja lämmitystekniikan päivitys, jonka myötä myymälä tuottaa energiaa omien maalämpökaivojen avulla ja kiinteistön energiankulutus saadaan merkittävästi laskemaan. Samassa yhteydessä valmistellaan myös ruoan verkkokaupan avausta alkuvuodelle 2021. Toisessa vaiheessa 2021 vuoden alkupuolella toteutetaan Prisman myymäläuudistus, joka tuo omistajille entistä laajemmat valikoimat ja uusia palveluita.