Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta.

Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin aukioloin. Aukioloaikojen vapauttamisen lisäksi, Valkea on epidemian aikana myöntänyt vuokralaisilleen maksuaikaa vuokrien maksuun.

Ankkuritoimijoista Sokos palvelee 8.3. alkaen Valkean suositusaukiolojen mukaisesti ma–pe 10–19, la 10–18 ja su 12–18. Sokos Herkku palvelee nykyisin laajoin aukioloajoin ma–la 7–22, su 9–21.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy hoitamaan Osuuskauppa Arinan kiinteistöpalveluja26.2.2021 07:56:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Arina, Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy ovat allekirjoittaneet sopimukset Arinan kiinteistöpalvelujen hoitamisesta. Sopimusten myötä Arina ostaa kiinteistöpalveluja vuositasolla n. 7 Milj. eurolla, työllistäen välillisesti pohjoissuomalaisia kiinteistöalan ammattilaisia. Sopimusten työllistämisvaikutus on n. 100 henkilötyövuotta kokoaikaisiksi muutettuna.

Arina turvasi pohjoista ruokahuoltoa - Myynti kasvoi market- ja rautakaupassa15.2.2021 11:16:31 EET | Tiedote

”Poikkeusvuosi oli kokonaisuutena onnistunut. Omistajamäärä ja myynti lisääntyivät market- ja rautakaupan kasvaessa, muiden toimialan kärsiessä. Osuustoiminnallinen tulos laski, mutta paikallinen arvonluonti ja verojalanjälki nousivat. Arinalaisten #yksiyhteinenarina-yhteishenki nosti työtyytyväisyyden ja tulospalkkiot ennätystasolle. Iso kiitos vastuullisesta toiminnasta sekä arinalaisille että omistajille”, kiteyttää toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.