Kauppakeskusjätti Citycon palkittiin nuorisolähtöisestä toiminnastaan SOSTE -palkinnolla

Citycon Oyj on saanut tunnustuksen nuorten mukaan ottamisesta ja huomioimisesta kauppakeskustoiminnassa. Vuosittain jaettava SOSTE -palkinto myönnetään hyvinvointitalouden edistämisestä.

Kuva: Citycon, kuva Myyrmannin ostoskeskuksesta

Citycon Oyj:n nuoret huomioiva ja nuoria osallistava toiminta kauppakeskuksissa palkittiin vuoden SOSTE -palkinnolla. Palkinnolla haluttiin antaa tunnustusta Cityconin aktiiviselle otteelle nuorten hyvinvointia edistävässä toiminnassa ja panostuksiin nuorten kauppakeskuskävijöiden viihtyvyydessä.

”On esimerkillistä, että nuorten osallistumismahdollisuudet ja viihtyvyys otetaan huomioon ostoskeskuksen monimuotoisuuden kehittämisessä. Cityconin toiminnassa korostuvat nuorten osallisuuden vahvistaminen, nuorille turvallisten ja viihtyisien tilojen tärkeyden ymmärtäminen sekä pitkäjänteinen sitoutuminen hyvinvointia lisäävään kehittämistyöhön yhdessä järjestöjen kanssa”, kiteyttää palkintoraadin perustelut raadin puheenjohtajana toiminut Jukka Tahvanainen.

Citycon on ollut edelläkävijä nuorten mukaan ottamisessa ja huomioimisessa kauppakeskustoiminnassa. Yritys on huomioinut nuorten tarpeita jo ostoskeskuksia suunniteltaessa ja esimerkiksi nuorten oma järjestyksenvalvoja (NOJA) tekevät ostoskeskuksista paremmin nuorten hyvinvointia tukevia tiloja.

”Yhteiset pelisäännöt ja turvalliset aikuiset rauhoittavat koko kauppakeskuksen arkea, näin kaikilla asiakkailla on viihtyisä asiointiympäristö ja varsinaisia häiriötilanteita on vähemmän. Olemme vastuullisuusstrategiassamme ottaneet tavoitteeksi tuoda nuoria osallistavia toimintoja kaikkiin kohteisiimme vuoden 2020 loppuun mennessä”, kertoo Cityconin liiketoimintajohtaja Sanna Yliniemi.

SOSTE -palkinto myönnettiin tänä vuonna viidettä kertaa. Palkinto on jaettu vuodesta 2014 tunnustuksena hyvinvointitalouden edistämisestä ja sen myöntää sosiaali- ja terveysalan kattojärjestö SOSTE.

Tämänvuotiseen palkintoraatiin kuuluivat valtiovarainministeriön alivaltiosihteeri Päivi Nerg, THL:n pääjohtaja Juhani Eskola, Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila, Taloustoimittajat ry:n puheenjohtaja Kirsi Turkki sekä SOSTEn hallituksen puheenjohtaja Jukka Tahvanainen, Näkövammaisten liitto. Raati valitsi Cityconin palkinnonsaajaksi yhdeksän ehdotuksen joukosta.

Vuoden 2018 SOSTE-palkinto luovutetaan M/S SOSTE -tapahtuman avajaisissa Tennispalatsin Finnkinossa (Salomonkatu 15, Helsinki) ti 9.10.2018 klo 13.20.

SOSTE-palkinnon myöntämisen tarkoituksena on kiinnittää myönteisellä tavalla huomiota hyvinvoinnin ja talouden tasavertaisen suhteen rakentumiseen sekä hyvinvointi-investointien merkitykseen.

Lisätietoa kauppakeskusten nuorisotoiminnasta:
Citycon Sanna Yliniemi, sanna.yliniemi@citycon.com ja 040 0712072

Kuva: Citycon, kuva Myyrmannin ostoskeskuksesta

SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry on valtakunnallinen kattojärjestö, joka kokoaa yhteen yli 300 sosiaali- ja terveysalan järjestöä ja yhteisöä. SOSTEn tavoitteena on sosiaalisesti eheä, terve ja aidosti osallistuva yhteiskunta, jossa järjestöillä on vahva rooli. Sosiaali- ja terveysjärjestöissä toimii 1,3 miljoonaa jäsentä, 0,5 miljoonaa vapaaehtoista, 260 000 vertaistukijaa ja 50 000 ammattilaista.

Kutsu toimituksille: MS SOSTE 2018 avajaistilaisuuteen ja risteilylle 9.-10.10.5.10.2018 17:28Kutsu

M/S SOSTE avajaiset Aika: tiistai 9.10. klo 13 - 15 Paikka: Tennispalatsin Finnkino (Salomonkatu 15, Helsinki) M/S SOSTEn avajaisissa tapahtuman suojelija Juha Sipilä puhuu tulevaisuuden yhteiskunnasta. Toimittaja, tuottaja Arman Alizad pitää puheenvuoron arjen hyvinvoinnista, hyvän tekemisestä ja ihmisten tukemisesta. Lisäksi toimittaja ja tietokirjailija Anu Partanen pohtii puheenvuorossaan, millainen on yhteiskunta todella tarjoaa asukkailleen eniten vapautta ja millainen on hyvinvointivaltion tulevaisuus. Avajaisissa jaetaan myös vuoden 2018 SOSTE -palkinto. Palkinnon tarkoituksena on kiinnittää myönteisellä tavalla huomiota hyvinvoinnin ja talouden tasavertaisen suhteen rakentumiseen sekä hyvinvointi-investointien merkitykseen. Avajaisten juontajana toimii Jasmin Hamid. M/S SOSTE -tapahtuman avajaiset pidetään Tennispalatsin Finnkinossa (Salomonkatu 15, Helsinki) ti 9.10.2018 klo 13.00 alkaen. Tilaisuus on maksuton. M/S SOSTE 2018 Horisontissa hyvinvointi - Välfärd i sikte Aika: t

SOSTE budjettiriihen päätöksistä: Työllisyyteen oikeat lääkkeet, eriarvoisuuden torjunta jää puolitiehen29.8.2018 16:07Tiedote

Pääministeri Juha Sipilän hallitus on julkistanut budjettiriihineuvotteluiden lopputuloksen. Riihen tulos sisältää runsaasti hyviä päätöksiä, jotka tukevat työllisyyttä ja ihmisten osallisuutta yhteiskuntaan. SOSTE Suomen sosiaali ja terveys muistuttaa kuitenkin budjettiesityksen taustalla olevasta vakavasta valuviasta. Aiemmin päätetyt perusturvan indeksijäädytykset leikkaavat edelleen vähimmäisturvaa noin 200 miljoonalla eurolla vuodessa.

Sosiaalibarometri 2018: Sipilän hallitus on epäonnistunut eriarvoisuuden vähentämisessä12.6.2018 08:00Tiedote

Sosiaalibarometrin vastaajista valtaosa (55–79 prosenttia) katsoo, että Sipilän hallitus on epäonnistunut eriarvoisuuden vähentämisessä. Vastaajat arvioivat, että eriarvoisuus on kasvanut viimeisen kymmenen vuoden aikana Suomessa. SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry:n Sosiaalibarometri selvittää kuntien sosiaali- ja terveysjohtajien ja sosiaalityöntekijöiden sekä Kelan johtajien näkemyksiä eriarvoisuudesta ja toimeentuloturvajärjestelmän kehittämisestä.