Kaurialan koulu harjakorkeudessa

Kaurialan koulun rakennushanke Hämeenlinnassa on edennyt harjakorkeuteen. Uuden koulun harjannostajaisia vietetään torstaina 28.4. iltapäivällä. Loppuvuodesta 2022 valmistuvaan koulurakennukseen tulee tilat yhteensä 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Koulutyön on määrä alkaa uudessa rakennuksessa vuoden 2023 alussa.

Kaurialan koulun rakentaminen on edennyt aikataulussa. Koulutyön on määrä alkaa uudessa koulussa alkuvuodesta 2023.

Koulurakennuksen tilat muuntautuvat monenlaiseen käyttöön

Koulurakennuksen tilankäytön suunnittelussa on huomioitu tilojen monikäyttöisyys, muunneltavuus ja skaalautuvuus. Ensimmäisessä kerroksessa on taide- ja taitoaineiden opetustiloja, erityistuen ryhmien tiloja, ruokailutilat sekä liikuntasali oheistiloineen. Toisessa kerroksessa on opetustiloja sekä hallinnon ja oppilashuollon tilat. Iltaisin ja viikonloppuisin tilat muuntuvat harrastus- ja tapahtumatoimintaan.

Rakentaminen on edennyt aikataulussa

Kaurialan koulun rakentaminen on edennyt suunnitelmien mukaisesti poikkeusajoista huolimatta.

Erityisen tyytyväisiä olemme tilaratkaisuihin, jotka tukevat tilojen käyttöasteen nostoa mahdollisimman korkeaksi ja sujuvaksi. Koulun rakennustyöt käynnistyivät keväällä 2021. Uusi koulu otetaan käyttöön kalustamisen valmistuttua alkuvuodesta 2023, kertoo rakennuttajainsinööri Jukka Heikinmäki Hämeenlinnan kaupungilta.

Koulurakennus on harjakorkeudessa ja sitä kattanut sadesuoja on purettu huhtikuun loppuun mennessä. Erityisen iloinen olen siitä, että pystymme järjestämään harjannostajaistilaisuuden rakentajille, suunnittelijoille ja kaikille hankkeeseen osallistuneille. Olemme vihdoin palaamassa takaisin normaaliin arkeen, sanoo aluejohtaja Tuomo Turkkinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Hämeenlinnan kaupunki, kaupunkirakenne, tilapalvelut, Jukka Heikinmäki, rakennuttajainsinööri p. 040 455 2022
Rakennusliike Lapti Oy, Tuomo Turkkinen, aluejohtaja, p. 040 717 7576,

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Laptin mittava rakennushanke Kuopion Portti on valmistunut31.3.2022 12:02:58 EEST | Tiedote

Kuopion Portin viimeisen eli C-vaiheen rakentaminen on saatu päätökseen. Viimeisessä vaiheessa valmistui 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä noin 4 472 neliömetriä. Kuopion Portin rakentaminen käynnistyi kesällä 2018. Hankkeen toteutunut kokonaisinvestointi koko Kuopion Portin alueella on noin 120 miljoonaa euroa.

Lapti rakentaa geoenergialla lämmitettävän ja viilennettävän kansainvälisen tason padelkeskuksen Turkuun17.3.2022 12:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy suunnittelee ja rakentaa kansainvälisen tason padelkeskuksen turkulaiselle Jeopop Oy:lle. Hankkeen operaattorina toimii Åbo Padel Oy. Padelkeskus rakentuu Turun Vähäheikkilään, uuden Pihlajaniemen asuinalueen kupeeseen erinomaisten liikenneyhteyksien äärelle. Keskuksen bruttoala on noin 6500 neliömetriä ja rakennuksesta tulee osittain kolmikerroksinen. Tuleva padelkeskus lämmitetään ja viilennetään maasta saatavalla geoenergialla hiilineutraali Turku 2029 -ilmastolinjausten mukaisesti.

Laptin tulostiedote 2021: RS-asuntorakentamisen vahva vire kannattavan kasvun lähteenä4.2.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Vuosi 2021 oli Laptille hyvä toimintaympäristö ja vallinneet poikkeusolot huomioiden. Strategian mukaisesti Lapti panostaa vahvasti RS-asuntotuotantoon. Vuoden 2021 aikana Lapti myi 1173 RS-asuntoa Suomen eri kasvukeskuksissa ja nousi koko maassa kolmen suurimman RS-asuntojen myyjän joukkoon. Pitkäjänteinen työ työturvallisuuden kehittämiseksi toi positiivisia tuloksia. Tapaturmataajuuden tulos oli hyvällä tasolla ollen 6,68 tapaturmaa miljoonaa työtuntia kohden.