Kaurialan koulu harjakorkeudessa

Kaurialan koulun rakennushanke Hämeenlinnassa on edennyt harjakorkeuteen. Uuden koulun harjannostajaisia vietetään torstaina 28.4. iltapäivällä. Loppuvuodesta 2022 valmistuvaan koulurakennukseen tulee tilat yhteensä 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Koulutyön on määrä alkaa uudessa rakennuksessa vuoden 2023 alussa.
Kaurialan koulun rakentaminen on edennyt aikataulussa. Koulutyön on määrä alkaa uudessa koulussa alkuvuodesta 2023.

Koulurakennuksen tilat muuntautuvat monenlaiseen käyttöön

Koulurakennuksen tilankäytön suunnittelussa on huomioitu tilojen monikäyttöisyys, muunneltavuus ja skaalautuvuus. Ensimmäisessä kerroksessa on taide- ja taitoaineiden opetustiloja, erityistuen ryhmien tiloja, ruokailutilat sekä liikuntasali oheistiloineen. Toisessa kerroksessa on opetustiloja sekä hallinnon ja oppilashuollon tilat. Iltaisin ja viikonloppuisin tilat muuntuvat harrastus- ja tapahtumatoimintaan.

Rakentaminen on edennyt aikataulussa

Kaurialan koulun rakentaminen on edennyt suunnitelmien mukaisesti poikkeusajoista huolimatta.

Erityisen tyytyväisiä olemme tilaratkaisuihin, jotka tukevat tilojen käyttöasteen nostoa mahdollisimman korkeaksi ja sujuvaksi. Koulun rakennustyöt käynnistyivät keväällä 2021. Uusi koulu otetaan käyttöön kalustamisen valmistuttua alkuvuodesta 2023, kertoo rakennuttajainsinööri Jukka Heikinmäki Hämeenlinnan kaupungilta.

Koulurakennus on harjakorkeudessa ja sitä kattanut sadesuoja on purettu huhtikuun loppuun mennessä. Erityisen iloinen olen siitä, että pystymme järjestämään harjannostajaistilaisuuden rakentajille, suunnittelijoille ja kaikille hankkeeseen osallistuneille. Olemme vihdoin palaamassa takaisin normaaliin arkeen, sanoo aluejohtaja Tuomo Turkkinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Hämeenlinnan kaupunki, kaupunkirakenne, tilapalvelut, Jukka Heikinmäki, rakennuttajainsinööri p. 040 455 2022
Rakennusliike Lapti Oy, Tuomo Turkkinen, aluejohtaja, p. 040 717 7576,

Lapti on monipuolinen ja vakavarainen suomalainen rakennusalan toimija. Rakennamme huolella hyvän elämän puitteita ympäri maan: asuntoja, toimitiloja sekä toimivan yhteiskunnan tärkeimpiä tiloja päiväkodeista kouluihin ja hoivakodeista sairaaloihin. Meillä työskentelee noin 500 henkilöä. www.lapti.fi