Kempower aloittaa yhteistyön JET Chargen kanssa, tavoitteena vauhdittaa sähköautoilun yleistymistä Australiassa

Kempower on aloittanut yhteistyön JET Chargen, Australian suurimman sähköautojen latausinfrapalvelujen tarjoajan kanssa. Tavoitteena on vauhdittaa sähköautojen yleistymistä Australiassa. JET Charge myy ja asentaa Kempowerin latausratkaisuja Australiassa ja pyrkii näin osaltaan nopeuttamaan maan siirtymistä vähäpäästöiseen liikenteeseen.

Tällä hetkellä alle 2 % uusista Australiassa myydyistä autoista on sähköisiä. Marraskuussa 2021 Australian hallitus ilmoitti uudesta 250 miljoonan Australian dollarin (noin 160 miljoonan euron) tukipaketista, jolla vauhditetaan maan sähköisen liikenteen kasvua. Suunnitelma sisältää yhteistyön yksityisten yritysten kanssa 50 000 sähkö- ja vetyautojen latausaseman perustamiseksi. Australian hallitus ennustaa täyssähkö- ja plug-in-hybridiautojen myynnin kasvavan 30 % vuoteen 2030 mennessä, jos uusi suunnitelma onnistutaan toteuttamaan.

Kunnianhimoisen tavoitteen saavuttaminen vaatii panostusta myös sähköisen liikenteen yrityksiltä, joiden on tuotava käyttäjäystävälliset latausratkaisut australialaisten sähköautoilijoiden ulottuville. Kempowerin DC-pikalatausratkaisut vastaavat osaltaan haasteeseen: yhteistyössä JET Chargen kanssa Kempower tarjoaa nopeita, luotettavia ja laadukkaita pikalatausratkaisuja Australian markkinoille.

JET Charge otti yhteyttä Kempoweriin, kun yhtiö etsi liikuteltavaa, hyvin suunniteltua ja kestävää DC-pikalaturia australialaisten asiakkaiden tarpeisiin. Yhteistyö alkoi Kempowerin liikuteltavalla T-Series-laturilla, joka tarjoaa 40 kW lataustehoa ja jolla on mahdollista ladata kahta autoa samanaikaisesti 20 kW latausteholla. Yhteistyö on laajentunut myös kattamaan Kempower C-Series ja Kempower S-Series -sarjan tuotteet, joita JET Charge asentaa parhaillaan latausasemille ja bussivarikoille Australiassa.

“On hienoa päästä viemään suomalaista pikalatausteknologiaa toiselle puolelle maailmaa. Kempowerin laturit on suunniteltu kestämään ääriolosuhteita kuten esimerkiksi Suomen talvea ja Australian kuumuutta. JET Chargesta olemme löytäneet kumppanin, joka jakaa meidän intomme sähköautoiluun ja ymmärtää Kempowerin teknologian arvon. Molemmat osapuolet ovat erittäin sitoutuneita sähköautoilun edistämiseen,” Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki sanoo.

“Kempowerin latureista näkee, että sähköautoilulle omistautuneet ihmiset ovat ne suunnitelleet. Suunnittelussa on panostettu juuri niihin yksityiskohtiin, joilla on merkitystä sähköautoilijoille arjen ajossa. Kempowerin tuotteiden laatu ja ChargEye -pilvipalvelu ovat omassa luokassaan. Olemme innoissamme siitä, että voimme edustaa Kempowerin tuotteita Australiassa ja samalla viedä vastuullista liikenteen sähköistämistä eteenpäin,” toteaa JET Chargen toimitusjohtaja Tim Washington.

Lisätietoja antaa:
Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com
puh. 029 002 1900

media@kempower.com
puh. 029 0021900

JET Charge lyhyesti

JET Charge on Australian suurin sähköajoneuvojen latausinfrastruktuurin asiantuntija, joka tarjoaa sähköautojen latauspalveluja ajoneuvojen valmistajille, yrityksille ja kiinteistöille. Vuonna 2014 perustettu yritys tekee työtä varmistaakseen, että Australia on valmis sähköautojen vallankumoukseen. JET Charge tarjoaa latausinfrapalveluita, sekä teknologiaa latauksen, kuormanhallinnan ja maksujärjestelmien hallintaan. https://jetcharge.com.au/

Kempower toimittaa pikalatausinfran Arctic Race of Norway 2022 -pyöräilykilpailuun9.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Kempower on jo toista kertaa peräkkäin valittu sponsoriksi Arctic Race of Norway -pyöräilykilpailuun. Kempower toimittaa liikuteltavia pikalatureita kilpailun eri etapeille, jotta Arctic Racen täysähköiset huoltoajoneuvot saadaan ladattua nopeasti kilpailun aikana. Sähköautojen käyttö on osa Arctic Racen tavoitetta olla maailman ympäristöystävällisin pyöräilykilpailu. Kilpailu järjestetään jo yhdeksättä kertaa.

Kempower is glad to announce the opening of the first public EV charging station in Sweden for Recharge, equipped with Kempower’s DC fast charging infrastructure. Operated by Recharge, a pioneer in the EV industry, the charging station is located at the Laxbutiken seafood restaurant in Ljungskile, a town approximately 65km north of Gothenburg.

Kempower toimittaa latureita yksityiselle Elmacken -latausoperaattorille Ruotsiin20.7.2022 11:31:22 EEST | Tiedote

Yrittäjä Haris Dzafic päätti 18 kuukautta sitten perustaa oman latausaseman lähelle teiden 26 ja 27 risteystä, joka on suosittu reitti Länsi-Götanmaan ja Smoolannin välillä. Bjørn Nylandin YouTube -videoiden innoittamana Haris lanseerasi oman latauskentän ja antoi sille nimeksi "Elmacken". Elmacken ei vaadi asiakasrekisteröintiä latauksen yhteydessä, vaan mahdollistaa avoimen maksujärjestelmän ja hyväksyy jopa laajalle levinneen Swish-mobiilimaksujärjestelmän.