Kempower aloittaa yhteistyön JET Chargen kanssa, tavoitteena vauhdittaa sähköautoilun yleistymistä Australiassa

Kempower on aloittanut yhteistyön JET Chargen, Australian suurimman sähköautojen latausinfrapalvelujen tarjoajan kanssa. Tavoitteena on vauhdittaa sähköautojen yleistymistä Australiassa. JET Charge myy ja asentaa Kempowerin latausratkaisuja Australiassa ja pyrkii näin osaltaan nopeuttamaan maan siirtymistä vähäpäästöiseen liikenteeseen.

Tällä hetkellä alle 2 % uusista Australiassa myydyistä autoista on sähköisiä. Marraskuussa 2021 Australian hallitus ilmoitti uudesta 250 miljoonan Australian dollarin (noin 160 miljoonan euron) tukipaketista, jolla vauhditetaan maan sähköisen liikenteen kasvua. Suunnitelma sisältää yhteistyön yksityisten yritysten kanssa 50 000 sähkö- ja vetyautojen latausaseman perustamiseksi. Australian hallitus ennustaa täyssähkö- ja plug-in-hybridiautojen myynnin kasvavan 30 % vuoteen 2030 mennessä, jos uusi suunnitelma onnistutaan toteuttamaan.

Kunnianhimoisen tavoitteen saavuttaminen vaatii panostusta myös sähköisen liikenteen yrityksiltä, joiden on tuotava käyttäjäystävälliset latausratkaisut australialaisten sähköautoilijoiden ulottuville. Kempowerin DC-pikalatausratkaisut vastaavat osaltaan haasteeseen: yhteistyössä JET Chargen kanssa Kempower tarjoaa nopeita, luotettavia ja laadukkaita pikalatausratkaisuja Australian markkinoille.

JET Charge otti yhteyttä Kempoweriin, kun yhtiö etsi liikuteltavaa, hyvin suunniteltua ja kestävää DC-pikalaturia australialaisten asiakkaiden tarpeisiin. Yhteistyö alkoi Kempowerin liikuteltavalla T-Series-laturilla, joka tarjoaa 40 kW lataustehoa ja jolla on mahdollista ladata kahta autoa samanaikaisesti 20 kW latausteholla. Yhteistyö on laajentunut myös kattamaan Kempower C-Series ja Kempower S-Series -sarjan tuotteet, joita JET Charge asentaa parhaillaan latausasemille ja bussivarikoille Australiassa.

“On hienoa päästä viemään suomalaista pikalatausteknologiaa toiselle puolelle maailmaa. Kempowerin laturit on suunniteltu kestämään ääriolosuhteita kuten esimerkiksi Suomen talvea ja Australian kuumuutta. JET Chargesta olemme löytäneet kumppanin, joka jakaa meidän intomme sähköautoiluun ja ymmärtää Kempowerin teknologian arvon. Molemmat osapuolet ovat erittäin sitoutuneita sähköautoilun edistämiseen,” Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki sanoo.

“Kempowerin latureista näkee, että sähköautoilulle omistautuneet ihmiset ovat ne suunnitelleet. Suunnittelussa on panostettu juuri niihin yksityiskohtiin, joilla on merkitystä sähköautoilijoille arjen ajossa. Kempowerin tuotteiden laatu ja ChargEye -pilvipalvelu ovat omassa luokassaan. Olemme innoissamme siitä, että voimme edustaa Kempowerin tuotteita Australiassa ja samalla viedä vastuullista liikenteen sähköistämistä eteenpäin,” toteaa JET Chargen toimitusjohtaja Tim Washington.

Lisätietoja antaa:
Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com
puh. 029 002 1900

media@kempower.com
puh. 029 0021900

JET Charge lyhyesti

JET Charge on Australian suurin sähköajoneuvojen latausinfrastruktuurin asiantuntija, joka tarjoaa sähköautojen latauspalveluja ajoneuvojen valmistajille, yrityksille ja kiinteistöille. Vuonna 2014 perustettu yritys tekee työtä varmistaakseen, että Australia on valmis sähköautojen vallankumoukseen. JET Charge tarjoaa latausinfrapalveluita, sekä teknologiaa latauksen, kuormanhallinnan ja maksujärjestelmien hallintaan. https://jetcharge.com.au/

Kempower awarded ISO certifications for quality, environmental, and safety management13.1.2022 09:00:00 EET | Press release

EV fast charging solutions provider Kempower has been awarded two new ISO certifications including ISO14001: 2015 (environment) and ISO45001:2018 (personnel). By fulfilling the criteria of the certifications, Kempower shows its commitment to providing products and services that meet both customer and regulatory requirements. The company also aims to further improve its environmental efficiency and occupational safety.

Kempowerille on myönnetty ISO-sertifikaatit laatu-, ympäristö- ja turvallisuusjohtamisesta13.1.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja valmistavalle Kempowerille on myönnetty kaksi uutta ISO-sertifikaattia: ISO14001: 2015 (ympäristö) ja ISO45001:2018 (henkilöstö). Sertifioinneilla Kempower osoittaa sitoutuvansa tarjoamaan tuotteita ja palveluita, jotka täyttävät asiakkaiden ja viranomaisten vaatimukset sekä lisäämään edelleen ympäristötehokkuuttaan ja työturvallisuuttaan.

THE FINNISH LANGUAGE PROSPECTUS OF KEMPOWER CORPORATION HAS BEEN APPROVED BY THE FINNISH FINANCIAL SUPERVISORY AUTHORITY1.12.2021 13:30:00 EET | Press release

The Finnish Financial Supervisory Authority has today, on 1 December 2021, approved Kempower Corporation’s (“Kempower” or the “Company”) Finnish language prospectus. The Finnish language prospectus will be available no later than on 2 December 2021, before the commencement of the subscription period on Kempower’s website at https://investors.kempower.com/fi/listautuminen.