Kempower kiihdyttää raskaan liikenteen sähköistymistä lanseeraamalla nestejäähdytteisen lataussatelliittijärjestelmän

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen valmistaja Kempower tuo markkinoille uuden, nestejäähdytteisen version Kempower S-Series -lataussatelliitistaan. Nestejäähdytteinen lataussatelliitti on ihanteellinen raskaiden ajoneuvojen, kuten täyssähkörekkojen lataukseen, sillä rekat vaativat korkeampaa lataustehoa kuin sähköiset henkilöautot. Kempowerin nestejäähdytteisen lataussatelliitin on mahdollista tuottaa 400 kilowattia jatkuvaa lataustehoa, mikä on korkeampi latausteho kuin vallitseva markkinastandardi.

Raskaan liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentäminen on ratkaisevassa osassa kansainvälisten nollapäästötavoitteiden kannalta. Euroopan unionissa rekat ja bussit tuottavat tällä hetkellä noin 25 prosenttia maantieliikenteen hiilidioksidipäästöistä ja noin 6 prosenttia alueen kokonaispäästöistä. Yhdysvalloissa keskiraskaiden ja raskaiden ajoneuvojen osuus maantieliikenteen kokonaispäästöistä on noin 29 prosenttia ja noin 7 prosenttia maan kokonaispäästöistä, vaikka niiden osuus on alle 5 prosenttia kaikista maanteillä kulkevista ajoneuvoista. Vaikka raskaan liikenteen sähköistämisen vauhti kiihtyy, päästöt jatkavat nousuaan, sillä teillä kulkevan tavaraliikenteen määrä kasvaa.

Kempowerin uuden nestejäähdytteisen lataussatelliitin muotoilu on jatkoa olemassa olevalle Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmälle. Uudessa satelliitissa perinteiset ilmajäähdytteiset kaapelit on korvattu nestejäähdytteisillä kaapeleilla. Nestejäähdytteinen lataussatelliitti sisältää tutun Kempowerin käyttöliittymän, joka on saanut positiivista palautetta sähköautoilijoilta sen intuitiivisuuden ja käyttäjäystävällisyyden ansiosta.

Uuden nestejäähdytteisen lataussatelliitin tarjoama 400 kilowatin jatkuva teho mahdollistaa raskaiden ajoneuvojen nopeamman latauksen korkeammalla teholla ja poistaa jälleen yhden esteen tiellä kohti raskaiden ajoneuvojen laajempaa sähköistymistä.

”Tuotetta kehittäessämme olemme nojanneet Kemppi Groupin 70 vuoden hitsauskokemukseen ja asiantuntemukseen hitsauskaapeleiden jäähdyttämisestä. Tämä kokemus takaa tuotteen korkean laadun ja turvallisuuden. Asiakkaan on mahdollista käyttää neste- ja ilmajäähdytteisiä lataussatelliitteja eri järjestelmissä tai yhdistää ne samaan latausjärjestelmään. Tehoa voidaan allokoida dynaamisesti eri lataussatelliiteille, ja näin myös investoinnin kustannuksia voidaan optimoida vastaamaan todellista lataustarvetta eri hetkinä. Teknologiamme mahdollistaa myös lataustehon priorisoinnin dynaamisesti nestejäähdytteisille satelliiteille, jotta niillä lataavat ajoneuvot saavat aina täyden tehon, vaikka muillakin satelliiteilla olisi lataus käynnissä”, kuvaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

"Uskomme, että sähköajoneuvot tulevat olemaan voittava teknologia raskaassa liikenteessä pitkällä aikavälillä ja haluamme olla tukemassa tätä kehitystä”, Ristimäki lisää.

Kempower esittelee uuden nestejäähdytteisen Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmänsä Norjassa EVS 35 -tapahtumassa 11.–15. kesäkuuta. Tapahtuma on maailman suurin sähköiseen liikenteeseen keskittyvä tapahtuma. Nestejäähdytteinen Kempower S-Series -lataussatelliitti tulee myöhemmin saataville maailmanlaajuisesti, ja toimitusten odotetaan alkavan vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä.

Lisätietoa:
Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com
+358 29 0021900

+358 400 343 851

Seuraa Kempoweria LinkedInissä!

Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun13.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.