Kempower lanseeraa markkinoiden käyttäjäystävällisimmän AC-latauksen

Johtava sähköautojen latausteknologian valmistaja Kempower tuo markkinoille AC-latausratkaisun. Uusi AC-lataussatelliitti jatkaa sähköautoilijoiden rakastamaa käyttäjäystävällistä muotoilua, joka on tuttu Kempowerin DC-lataussatelliitista. Uusi lataussatelliitti on kehitetty pääasiassa hybridi- ja sähköautojen AC-latauskentille, mutta sopii myös muille sähköajoneuvoille, kuten esimerkiksi sähköbusseille.

Kempower AC-lataussatelliitin yksi hyödyllisimmistä ominaisuuksista sähköautoilijoille on kaapelinhallintaratkaisu: sähköautoilijat voivat kytkeä autonsa suoraan Kempowerin AC-laturiin ilman, että heidän tarvitsee kaivaa omaa latauspiuhaa takaluukusta. Lisäksi autoilijan on helppo nostaa ja liikutella Kempower AC-satelliitin latauskaapelia, sillä kaapelia kannattelee vahva jousi.

Kempowerin lataussatelliittien kaapelit eivät roiku maassa, ja ne pysyvät puhtaina lumesta, jäästä ja loskasta. Myös liikuntarajoitteiset sähköautoilijat, kuten esimerkiksi pyörätuolilla liikkuvat tai raskaana olevat henkilöt, kokevat käytön helpoksi. Jousi ei pelkästään kannattele latauskaapelia, vaan se myös helpottaa autoilijaa parkkeeraamaan laturille, sillä jousen avulla kaapelia on helppo liikutella eri suuntiin.

”AC-latausta on pyydetty meiltä jo pidemmän aikaa. Henkilökuntamme testasi AC-lataussatelliittia omalla latauskentällämme Lahdessa viime talvena ja he rakastuivat siihen. Niinkin pieneltä kuulostava asia kuin helppo kaapelinhallinta on iso juttu kiireisen elämän keskellä, etenkin kun maa on märkä tai lumen peitossa. Nyt haluamme tarjota pikalatureista tutun käyttökokemuksen kaikille sähköautoilijoille, myös hybridiautoilijoille”, sanoo Kempowerin markkinointijohtaja Jussi Vanhanen.

”Lisäksi voimme nyt tarjota entistä monipuolisempia latausratkaisuja: Kempower AC-lataussatelliitti voidaan sijoittaa samalle latauskentälle Kempower DC-lataussatelliittien kanssa. Lisäksi se voidaan yhdistää Kempower ChargEye -palveluun”, Vanhanen jatkaa.

Kempower alkaa toimittaa AC-lataussatelliitteja välittömästi osana yhtiön skaalautuvaa ja modulaarista lataustarjontaa. Kaikki Kempower AC-lataussatelliitit valmistetaan Kempowerin uudella tehtaalla Lahdessa.

Kempower, media:

Kempower suunnittelee ja valmistaa DC-tasavirtapikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille ja sähkökäyttöisille koneille. Olemme omistautuneita sähköajoneuvojen harrastajia, joilla on syvä ymmärrys latausmarkkinasta ja käytännönläheinen asenne tekemiseen. Tuotekehityksen ja tuotannon juuret ovat Suomessa, ja suurin osa materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Palvelemme kaikkia sähköajoneuvoja henkilöautoista ja hyötyajoneuvoista kaivoskoneisiin, veneisiin ja moottoriurheiluun. Kemppi Groupin 70 vuoden kokemus DC-virtalähteiden kehittämisestä asettaa korkeat laatuvaatimukset tuotesuunnittelullemme ja käyttäjäkokemuksen kehittämiselle. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikallawww.kempower.com

Seuraa Kempoweria LinkedInissä!

K-Lataus ja Kempower yhteistyöhön jättipanostuksella – K-Latauksen verkosto kasvaa yli sadalla uuden teknologian suurteholatauspisteellä29.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

K-Latauksen verkostoon rakennetaan kuluvana vuonna uudenlaisia aiempaa suurempia latausasemia yhteistyössä Kempowerin kanssa. Näiden avausten myötä K-Latauksen verkosto laajenee jopa yli sadalla suurteholatauspisteellä ympäri maata Keskolle tärkeiden kauppapaikkojen yhteydessä ja vilkkaasti liikennöityjen reittien varrella.