Kempower palkittiin vuoden kasvuyhtiönä Kauppalehden Kasvajat 2022 -kilpailussa

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen tarjoaja Kempower on palkittu vuoden 2022 suomalaiseksi kasvuyritykseksi Kauppalehden Kasvajat 2022 -kilpailussa. Kilpailussa Kauppalehti palkitsee vuosittain suomalaisia nopeimmin kasvaneita yrityksiä.

Kempower on kasvanut muutamasta kymmenestä työntekijästä lähes 200 työntekijään vain parissa vuodessa.

Voittajat julistettiin palkintogaalassa Helsingissä 24. toukokuuta 2022. Kempowerin operatiivinen johtaja Sanna Otava ja myyntijohtaja Tommi Liuska olivat paikan päällä Alma-talolla vastaanottamassa palkinnon.

”Kiitos tästä tunnustuksesta koko Kempower-tiimin puolesta. Liikenteen sähköistyminen on täällä, ja luotettaville ja käyttäjäystävällisille pikalatausratkaisuille on vahvaa kysyntää kaikissa sähköajoneuvoluokissa. Tiimimme on kasvanut muutamasta kymmenestä työntekijästä lähes 200 työntekijään vain parissa vuodessa. Lisäksi Kempowerin kolmen vuoden annualisoitu kasvu oli yli tuhat prosenttia”, sanoi Tommi Liuska.

”Olemme onnistuneet rekrytoinneissamme ja saaneet meille töihin juuri oikeita ihmisiä, rohkeita tiimipelaajia. Loppujen lopuksi ne ovat ihmiset, jotka saavat kasvun aikaan. Osana kasvustrategiaamme laajennamme myös tuotantokapasiteettiamme ja tämän kesän aikana tulemme muuttamaan uusiin tuotantotiloihin Lahteen, mistä saamme 10 300 neliömetriä lisätilaa”, Sanna Otava kertoi.

”Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme, kumppaneitamme ja työntekijöitämme, jotka ovat mahdollistaneet kasvumme yhdessä ja ovat luomassa kanssamme parempaa tulevaisuutta – kasvu luodaan ihmisten ja tiimityön kautta ja tämä on vasta alkua”, Liuska päätti.

Kilpailun tuomaristo arvioi yrityksiä muun muassa seuraavien kriteerien mukaan: yritys tai konserni on ollut toiminnassa vähintään neljä vuotta, sen viimeisen tilikauden liikevaihto ylittää 1,7 miljoonaa euroa. Lisäksi sen viimeisen tilikauden liikevaihto on vähintään kaksinkertainen verrattuna kolmen vuoden takaiseen tilikauteen.

Lisätietoa:

Puh. +358 400343851

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com
Tel. +358 29 0021900

Seuraa Kempoweria LinkedInissä!

Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun13.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.