Kempower Oy

Kempower rahoittaa Suomen ensimmäistä sähköisen liikenteen professuuria Lahdessa

LUT-yliopisto (Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUT) perustaa Suomen ensimmäisen sähköisen liikenteen professuurin Lahteen. Tavoitteena on tuoda tuorein tutkimustieto suomalaisten yrityksien käyttöön ja tukea uusia innovaatioita ja liiketoimintaa sähköisissä liikennejärjestelmäratkaisuissa. Kempower tukee professuuria 5 vuoden aikana 100 000 eurolla.

LUT-yliopisto (Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUT) perustaa Suomen ensimmäisen sähköisen liikenteen professuurin ja tutkimusryhmän Lahteen. Kuva: LUT, Lahden kampus,  vapaasti käytettävissä
LUT-yliopisto (Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUT) perustaa Suomen ensimmäisen sähköisen liikenteen professuurin ja tutkimusryhmän Lahteen. Kuva: LUT, Lahden kampus, vapaasti käytettävissä
  • LUT-yliopisto (Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUT) perustaa Suomen ensimmäisen sähköisen liikenteen professuurin Lahteen
  • Tavoitteena on tuoda tuorein tutkimustieto suomalaisten yrityksien käyttöön ja tukea uusia innovaatioita ja liiketoimintaa sähköisissä liikennejärjestelmäratkaisuissa
  • Kempower tukee professuuria 5 vuoden aikana 100 000 eurolla

LUT-yliopisto (Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUT) perustaa Suomen ensimmäisen sähköisen liikenteen professuurin ja tutkimusryhmän Lahteen. Tavoitteena on tuoda tuorein tutkimustieto suomalaisten ja lahtelaisten yrityksien käyttöön ja tukea uusia innovaatioita ja liiketoimintaa sähköisissä liikennejärjestelmäratkaisuissa.

Kyseessä on sähköisen liikenteen Suomen ensimmäinen professuuri ja tutkimusryhmä. Kempower tukee professuuria 100 000 eurolla ensimmäisten viiden vuoden aikana.

”LUTin sähkö- ja konetekniikan osastot ovat tehneet pitkään yhteistyötä Kemppi-yhtiöiden kanssa. Uuden professuurin myötä yhteistyö vahvistuu edelleen erityisesti Kempower Oy:n kanssa. Lautausjärjestelmät ovat oleellinen osa sähköisen liikenteen infrastruktuuria, ja niihin liittyvä tutkimus ja teknologiakehitys tarjoaa erinomaisia haasteita tekniikan alan tutkijoille. Teemme tätä työtä mielellämme teknologiayhtiöiden kanssa”, sanoo LUT-yliopiston dekaani Olli Pyrhönen.

”Olemme tässä hankkeessa mukana innolla ja ylpeydellä. Kempower on nopeasti kasvava teknologiayhtiö sähköisen liikenteen alalla. On erittäin tärkeää, että meillä on tutkimus- ja koulutusmahdollisuuksia lähellä toimintojamme Lahden seudulla. Se takaa meille työvoiman saannin ja avaa mahdollisuuden yhteistyöhön yliopiston kanssa”, sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

”Nykypäivän teknologiakilpailussa vain ne kaupungit ja alueet, joissa on teknologian koulutusmahdollisuuksia ja korkeakouluja kasvavat, ja saavat ympärilleen menestyvän kasvuyrityskulttuurin”, Tomi Ristimäki lisää.

Kempower haluaa olla lähellä opiskelijoita. Syyskuussa yhtiö ilmoitti avaavansa uuden tuotekehitykseen keskittyvän yksikön Tampereen yliopiston Hervannan kampukselle. Uusi Tampereen toimipaikka työllistää alkuvaiheessa 15 henkeä, joista ensimmäisten rekrytointi on jo aloitettu.

Lisätietoja antavat:

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower Oy, tomi.ristimaki@kempower.com, 044 289 9815

Olli Pyrhönen, dekaani, LUT School of Energy Systems, puh. 040 516 6411, olli.pyrhonen@lut.fi

Paula Savonen, viestintäjohtaja, Kempower Oy, paula.savonen@kempower.com, 0400 343 851

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower (Kuva vapaasti käytettävissä)

Kempower Oy

Suomalaiset Kempower DC-pikalatausratkaisut on kehitetty ja valmistettu käyttäjäystävällisiksi. Latausratkaisuissamme on kehittyneet pilvipalvelut, joiden avulla pikalatausinfrastruktuurin rakentaminen, ylläpito ja tehokas ammattikäyttö on helppoa. Kempowerin latureilla voi ladata erilaisia sähköajoneuvoja aina sähkömoottoripyöristä raskaaseen kalustoon ja vesiliikenteen sähköaluksiin. Laajasta valikoimastamme löydät vaihtoehtoja yksittäisestä liikuteltavasta laturista suuriin latausjärjestelmiin. Kempowerin tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa.

Lue lisää julkaisijalta Kempower Oy

Kempower aloittaa yhteistyön Gilbarco Veeder-Rootin kanssa: GVR tarjoaa Kempowerin teknologiaa osana EVerse -latausratkaisuja6.10.2021 10:36:35 EEST | Tiedote

Sähköajoneuvojen latausratkaisujen edelläkävijä Kempower aloittaa yhteistyön Gilbarco Veeder-Rootin kanssa (GVR). GVR on maailman johtava polttoainejakelu-, myymälä- ja teknologiaratkaisujen tarjoaja. GVR tarjoaa Kempowerin teknologiaa osana EVerse -latausratkaisuja, sisältäen laitteiden ja ohjelmiston asennuksen, ylläpidon ja huollon.