Kempower toimittaa pikalatausteknologiaa Swerockin neljälle uudelle täyssähköiselle Volvo-betonirekalle

Kempower toimittaa neljä Kempower S-Series latausasemaa Swerockille neljän uuden täyssähköisen Volvo FE Electric -betonirekan lataamiseen. Uudet sähkökäyttöiset betoniautot on mahdollista nähdä toukokuun aikana Tukholman kaupunkikuvassa. Projekti on tulosta Swerockin ja Volvo Trucksin allekirjoittamasta laajasta yhteisestä ilmastoaloitteesta. Uudet sähköajoneuvot voidaan suunnata tiettyihin projekteihin, joihin on asetettu ilmastotavoitteet.

Kempowerin huipputeknologian avulla sähköiset betonirekat voidaan ladata joko yön yli tai nopeasti työpäivän aikana. Useimpiin rekkojen ajotehtäviin riittää pelkkä yön aikana kerrytetty lataus. Kempower S-Series lataussatelliittijärjestelmä koostuu Kempower C-Series latauskeskusyksiköstä ja useasta lataussatelliitista. Latauskeskusyksikön sisällä on tehomoduulit, joista kukin tuottaa 50 kW lataustehoa. Jopa 12 moduulia voidaan asentaa yhteen C-Series-latauskeskusyksikköön.

”Tässä kehitystyössä on useita voittajia. Emme ainoastaan ​​vähennä merkittävästi ilmastovaikutuksiamme, vaan päästöttömällä ja hiljaisella toiminnalla tarjoamme myös paremman työympäristön kuljettajillemme, rakennustyömaalla työskenteleville ja kaikille alueella asuville”, sanoo Magnus Lockner, aluejohtaja, Swerock.

”Näemme hyötyajoneuvot olennaisena osana liikenteen sähköistämistä eri toimialoilla. Olemme erittäin iloisia voidessamme tarjota DC-pikalatausteknologiaa Swerockin innovatiiviseen projektiin, joka näyttää jälleen kerran sen, kuinka sähköistäminen voidaan toteuttaa erilaisissa kohteissa. Odotamme innolla, että voimme kehittää pikalatausratkaisuja erilaisille raskaan liikenteen ajoneuvoille. Tämä vahvistaa kehitystä kohti täysin sähköistä liikkumista”, sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Lisätietoa:

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower

tomi.ristimaki@kempower.com

Puh. +358 29 0021900

Kempower, media relations:

Puh. +358 29 0021900

Swerock

Swerock on yksi Pohjoismaiden suurimmista materiaali- ja palvelutoimittajista rakennusteollisuudelle. Tarjoamme betoni-, sora- ja murske-, kuljetus- ja rakennuskoneita sekä ympäristöpalveluita, kuten kierrätystä, maaperän kunnostusta ja vedenkäsittelyä. Vankan tietämyksen, henkilökohtaisen sitoutumisen ja paikallisen läsnäolon avulla luomme kokonaisia ​​ratkaisuja, jotka tekevät projektistasi hieman helpomman.

Swerock on osa Peab-konsernia. Peab on pohjoismainen yhteisörakentaja, jolla on 15 000 työntekijää ja 60 miljardin kruunun liikevaihto. Paikallisella läsnäololla ja omiin resursseihimme keskittymällä kehitämme, luomme ja rakennamme arkea siellä, missä elämää eletään. Pääkonttori on Förslövissä Bjären niemimaalla Skånessa. Osake on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Volvo Trucks

Volvo Truckstarjoaa täydellisiä kuljetusratkaisuja ja tuotevalikoiman keskiraskaita ja raskaita kuorma-autoja vaativiin tarpeisiin. Asiakastuki on turvattu maailmanlaajuisen jälleenmyyjien verkoston kautta, millä on 2 200 palvelupistettä yli 130 maassa. Volvo-kuorma-autoja kootaan 13 eri maassa, ja vuonna 2021 noin 123 000 Volvo-kuorma-autoa toimitettiin maailmanlaajuisesti. Volvo Trucks on osa Volvo-konsernia, joka on yksi maailman johtavista kuorma-autojen, linja-autojen ja rakennuskoneiden sekä laivojen ja teollisuusmoottoreiden valmistajista. Konserni tarjoaa myös kokonaisratkaisuja rahoitukseen ja palveluun. Volvo Trucksin toiminta perustuu laatuun, turvallisuuteen ja ympäristöstä huolehtimiseen liittyviin perusarvoihin.

Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun13.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.