Kempower tutkii vaihtoehtoja sähköajoneuvojen latauslaitteiden tuotantokapasiteetin laajentamiseksi Euroopassa ja aikoo perustaa toiminnot Yhdysvaltoihin vuoden 2023 loppuun mennessä

Kempower tutkii parhaillaan eri vaihtoehtoja sähköautojen pikalatausteknologian tuotantokapasiteetin laajentamiseksi Euroopassa. Yhtiön tavoitteena on, että uusi kapasiteetti on toiminnassa vuoden 2025 loppuun mennessä.

Kempower on kasvanut nopeasti Euroopassa vuoden 2022 aikana. Yhtiö jatkaa liiketoimintansa laajentamista myös tulevaisuudessa vastatakseen markkinakysyntään. Kempowerilla on tällä hetkellä yhteensä lähes 14 000 neliömetriä tuotanto-, laboratorio- ja toimitilaa kahdessa tehtaassa Lahdessa.

"Eurooppalaisille sähköautoilijoille suunnatun tuoreen kyselytutkimuksemme mukaan Kempowerin brändi on vahvistunut markkinoilla. Kempower on erittäin arvostettu latausbrändi sähköautoilijoiden keskuudessa ja tarjoamme heille hyvän latauskokemuksen. Haluamme tehdä parhaamme vastataksemme markkinakysyntään, ja siksi tutkimme nyt vaihtoehtoja tuotannon laajentamiseksi Euroopassa. Uskomme, että hyväksi todettu ketterä ja skaalautuva tuotantomallimme luo hyvän perustan vastata kysyntään tulevina vuosina", toteaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Euroopan laajentumissuunnitelmien rinnalla Kempower jatkaa toimintojen perustamista Yhdysvaltoihin, kuten yhtiö on aiemmin ilmoittanut. Kempowerin tavoitteena on käynnistää omat toiminnot Yhdysvalloissa vuoden 2023 loppuun mennessä. Suunnitelmaan sisältyy juridinen yksikkö ja Kempowerin latausratkaisujen paikallinen kokoonpano.

Ala-Okeroistentie 29

Kempower provides charging technology to the world’s first fast-charging plaza for trucks and heavy construction equipment10.1.2023 09:00:00 EET | Press release

ROTTERDAM, THE NETHERLANDS – Kempower will deliver its chargers to WattHub, world-first fast-charging plaza for electric-powered heavy equipment in Geldermalsen, the Netherlands. The chargers will help make the Tiel-Waardenburg dyke reinforcement project zero-emission by powering the electric heavy-duty equipment and lorries needed to reinforce the dyke.

Kempower toimittaa latausteknologiaa maailman ensimmäiselle rekkojen ja työkoneiden pikalatausasemalle10.1.2023 09:00:00 EET | Tiedote

ROTTERDAM, ALANKOMAAT - Kempower toimittaa latausratkaisuja WattHubiin, maailman ensimmäiselle sähkökäyttöisille rekoille ja raskaille työkoneille tarkoitetulle pikalatausasemalle Geldermalsenissa, Alankomaissa. Pikalatausasema auttaa osaltaan tekemään Tiel-Waardenburgin padonvahvistushankkeesta päästöttömän, sillä laturit tarjoavat virtaa padon vahvistamiseen käytettäville sähköisille työkoneille.