Kempowerille kunniamaininta innovatiivisesta tuotesuunnittelusta Fennia Prize 22 -muotoilukilpailussa

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen valmistaja Kempower palkittiin kunniamaininnalla Fennia Prize 22 -kilpailussa, joka on yksi Suomen tunnetuimmista muotoilukilpailuista. Palkinto osoitettiin Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmälle sen uniikin ja innovatiivisen tuotesuunnittelun johdosta.

Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmä on sähköajoneuvojen pikalatausjärjestelmä laajoille kalustoille. Järjestelmä sopii erityisen hyvin sähköautojen ja -bussien pikalataukseen.

Kempower S-Series -lataussatelliittien innovatiivisuus piilee niiden monipuolisuudessa, modulaarisuudessa, käyttäjäystävällisyydessä ja skaalautuvuudessa. Sama latausratkaisu soveltuu monille sähköisille ajoneuvoille, kuten autoille, busseille, koneille tai veneille. S-Series-lataussatelliittien määrää on myös helppo skaalata, kun ajoneuvojen lukumäärä kasvaa.

Kempower S-Series -latausteknologia sai kiitosta tuomaristolta myös sen vastuullisuudesta. Kapeat lataussatelliitit vievät vain vähän tilaa ja sopivat siksi ahtaisiinkin paikkoihin, kuten parkkihalleihin. Muotoilunsa ansiosta laturit ovat helposti kaikkien saatavilla ja helppokäyttöisiä niiden ainutlaatuisen kaapelinhallinnan ja intuitiivisen käyttöliittymän ansiosta. Käyttöliittymä mahdollistaa myös laturin käyttöönoton ja huollon etäyhteydellä, mikä vähentää matkustuksen tarvetta latausasemalle. Lisäksi satelliitin alumiinirunko on sataprosenttisesti kierrätettävä.

”Kempower S-Series -lataussatelliittiemme suunnittelun lähtökohtana on ollut tarjota ensiluokkainen käyttökokemus sähköautoilijoille. Johtoryhmämme ja myös monet työntekijöistämme ajavat sähköautoilla ja käytännön kokemus on myös auttanut meitä ymmärtämään entistä paremmin, millaisia ominaisuuksia sähköautoilijat tarvitsevat latureilta. Olemme erittäin otettuja tästä kunnianosoituksesta ja pyrimme jatkossakin tekemään tuotteistamme niin käyttäjäystävällisiä ja vastuullisia kuin mahdollista”, sanoo Mikko Veikkolainen, Kempowerin teknologiajohtaja.

Fennia Prize on Design Forum Finlandin ja Fennian järjestämä kilpailu yhteistyössä Patentti- ja rekisterihallituksen ja Elon kanssa. Kilpailu palkitsee yrityksiä ja organisaatioita, jotka käyttävät muotoilua laajasti liiketoiminnassaan. Muotoilu voi ilmentyä monella tavalla tuotteiden, palveluiden ja liiketoimintakonseptien kautta.

Fennia Prize 22 on osa Design Forum Finland Awards -kokonaisuutta. Palkintojen saajat ovat esillä näyttelyssä Glasshouse Helsingissä 5.–28. toukokuuta 2022.

Lisätietoa:

Mikko Veikkolainen, teknologiajohtaja, Kempower
mikko.veikkolainen@kempower.com
+358 29 0021900

Kempower, media:

Kempower's CEO Tomi Ristimäki: the new 10,300 square meter factory will be opened on schedule14.4.2022 10:41:11 EEST | Press release

The opening of fast charging technology provider Kempower's new factory is progressing on schedule and the first production lines are being put into operation. In addition to assembly lines, Kempower's new facilities in Lahti, covering an area of ​​10,300 square meters, include a laboratory, test and demo charging fields and an office space. To meet market demand, Kempower will also continue production at the current production facility. CEO Tomi Ristimäki shed light on the schedule for the new plant opening on Wednesday 13 April at Kempower Investor Meeting.