Kempowerille kunniamaininta innovatiivisesta tuotesuunnittelusta Fennia Prize 22 -muotoilukilpailussa

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen valmistaja Kempower palkittiin kunniamaininnalla Fennia Prize 22 -kilpailussa, joka on yksi Suomen tunnetuimmista muotoilukilpailuista. Palkinto osoitettiin Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmälle sen uniikin ja innovatiivisen tuotesuunnittelun johdosta.

Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmä on sähköajoneuvojen pikalatausjärjestelmä laajoille kalustoille. Järjestelmä sopii erityisen hyvin sähköautojen ja -bussien pikalataukseen.

Kempower S-Series -lataussatelliittien innovatiivisuus piilee niiden monipuolisuudessa, modulaarisuudessa, käyttäjäystävällisyydessä ja skaalautuvuudessa. Sama latausratkaisu soveltuu monille sähköisille ajoneuvoille, kuten autoille, busseille, koneille tai veneille. S-Series-lataussatelliittien määrää on myös helppo skaalata, kun ajoneuvojen lukumäärä kasvaa.

Kempower S-Series -latausteknologia sai kiitosta tuomaristolta myös sen vastuullisuudesta. Kapeat lataussatelliitit vievät vain vähän tilaa ja sopivat siksi ahtaisiinkin paikkoihin, kuten parkkihalleihin. Muotoilunsa ansiosta laturit ovat helposti kaikkien saatavilla ja helppokäyttöisiä niiden ainutlaatuisen kaapelinhallinnan ja intuitiivisen käyttöliittymän ansiosta. Käyttöliittymä mahdollistaa myös laturin käyttöönoton ja huollon etäyhteydellä, mikä vähentää matkustuksen tarvetta latausasemalle. Lisäksi satelliitin alumiinirunko on sataprosenttisesti kierrätettävä.

”Kempower S-Series -lataussatelliittiemme suunnittelun lähtökohtana on ollut tarjota ensiluokkainen käyttökokemus sähköautoilijoille. Johtoryhmämme ja myös monet työntekijöistämme ajavat sähköautoilla ja käytännön kokemus on myös auttanut meitä ymmärtämään entistä paremmin, millaisia ominaisuuksia sähköautoilijat tarvitsevat latureilta. Olemme erittäin otettuja tästä kunnianosoituksesta ja pyrimme jatkossakin tekemään tuotteistamme niin käyttäjäystävällisiä ja vastuullisia kuin mahdollista”, sanoo Mikko Veikkolainen, Kempowerin teknologiajohtaja.

Fennia Prize on Design Forum Finlandin ja Fennian järjestämä kilpailu yhteistyössä Patentti- ja rekisterihallituksen ja Elon kanssa. Kilpailu palkitsee yrityksiä ja organisaatioita, jotka käyttävät muotoilua laajasti liiketoiminnassaan. Muotoilu voi ilmentyä monella tavalla tuotteiden, palveluiden ja liiketoimintakonseptien kautta.

Fennia Prize 22 on osa Design Forum Finland Awards -kokonaisuutta. Palkintojen saajat ovat esillä näyttelyssä Glasshouse Helsingissä 5.–28. toukokuuta 2022.

Lisätietoa:

Mikko Veikkolainen, teknologiajohtaja, Kempower
mikko.veikkolainen@kempower.com
+358 29 0021900

Kempower, media:

Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun13.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.