Kempowerin uusi tehdas pikalaturien valmistamiseen perustetaan Durhamiin, Pohjois-Carolinaan, Yhdysvaltoihin

Johtava pohjoismainen pikalatausteknologian tarjoaja Kempoweron saanut päätökseen neuvottelut sähköajoneuvojen pikalatureiden tuotantotilojen vuokraamisesta Durhamissa, Pohjois-Carolinassa, Yhdysvalloissa. Kempowerin uudessa toimipaikassa on yli 14 000 neliömetriä tilaa eri toiminnoille. Durhamin yksikön myötä Kempower kaksinkertaistaa tuotanto- ja toimitilansa maailmanlaajuisesti.

Kempower valitsi Durhamin uuden tehtaan sijaintipaikaksi Yhdysvalloissa huolellisen arvioinnin jälkeen. Valinta perustui muun muassa toimintaympäristön soveltuvuuteen teknologiateollisuudelle, osavaltion kannustimiin, vastuullisuuteen, aikavyöhykkeeseen ja ammattitaitoisen työvoiman saatavuuteen.

Durham on yksi Yhdysvaltojen nopeimmin kasvavista kaupungeista. Durham-Raleighin alueella sijaitsee ResearchTriangle Park (RTP), joka on yksi Yhdysvaltojen suurimmista tutkimuskeskittymistä. Trianglen alue on erityisen vahva biotekniikan, agroteknologian, fintechin ja kvanttilaskennan aloilla. Vuonna 2022 Durham valittiin Yhdysvaltain 150 kaupungin joukosta toiseksi parhaaksi paikaksi asua elämänlaadun kannalta. Teknologian ammattilaiset viihtyvät alueella, jossa tehdään vahvaa yhteistyötä yliopistojen, koulujen ja yritysten välillä.

"Durham on mielestäni loistava sijaintipaikka Kempowerille. Durhamin väkiluku ja työllisyysaste ovat kasvaneet viime vuosina, ja Durham-Raleighin alueella on erittäin korkeatasoisia yliopistoja, kuten Duke University, NC State University ja UNC. Haluamme tehdä tiivistä yhteistyötä paikallisten koulujen ja tutkimuslaitosten kanssa houkutellaksemme tulevaisuuden osaajia alalle", toteaa Kempowerin toimitusjohtaja TomiRistimäki. "Alueella on myös kukoistava teknologiayhteisö. Mielestäni tapa, jolla erilaiset kulttuurit ja monimuotoisuus näkyvät paikallisesti, sopii hienosti Kempowerin arvoihin: yksi esimerkki monimuotoisuudesta on se, että noin 30 prosenttia paikallisista start-upeista on naisten johtamia."

Uuden toimipaikan myötä Kempower luo Durhamiin noin 300 uutta työpaikkaa. Kempowerin uudessa tehtaassa valmistetaan luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatureita sähköautoihin, sähkörekkoihin, sähköbusseihin ja sähköisille työkoneille. Ensimmäisessä vaiheessa Kempower käynnistää NEVI (National Electric VehicleInfrastructure) -standardin mukaisten Kempower Satellite -pikalatausjärjestelmien kokoonpanon. Kempowerin tavoitteena on aloittaa NEVI:n mukaisten DC-latureiden kokoonpano vuoden 2023 loppuun mennessä. Henkilöstön rekrytointi on käynnissä.

”Kempowerille latauksen luotettavuus on ensisijaisen tärkeää. Yhdysvalloissa pitkien matkojen ajaminen on yleisempää kuin Euroopassa, joten latureiden luotettavuus on entistäkin kriittisempää. Varmistamme latauksen luotettavuuden käytössä olevan ja testatun järjestelmämme avulla, ja olemme vakuuttuneita, että laturimme palvelevat mantereen sähköautoilijoita parhaalla mahdollisella tavalla", Ristimäki toteaa.

Mediasuhteet:

Puh. 0400 343 851

Tiedote: Kempower perustaa sähköautojen latausasemien tuotantolaitoksen Pohjois-Carolinaan Yhdysvaltoihin https://news.alertir.com/kempower/fi/press/release/2091226

The State of North Carolina: Manufacturer of Electric Vehicle Charging Stations Selects Durham County for New Production Facility | NC Gov. Cooper

Kempower Yhdysvalloissa: North America - Kempower

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti. Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

Ala-Okeroistentie 29
FI-15700 Lahti

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä sähkörekoille Euroopassa3.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä Euroopassa. Uusi latausjärjestelmä hyödyntää yhtiön huipputeknologiaa ja tarjoaa raskaille sähköajoneuvoille uuden Mega Satellite -lataussatelliitin ja yli 1 MW:n lataustehon. Kempowerin megawattilatausjärjestelmällä yhtiö pyrkii vastaamaan raskaan liikenteen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.

Kempower’s Megawatt Charging System for Electric Trucks Arrives in Europe3.4.2024 11:30:00 EEST | Press release

True to its commitment to the development of sustainable mobility for the planet, Kempower launches in Europe its Megawatt Charging System, company’s state-of-the-art electric truck charging solution for power ratings above 1 MW. Kempower’s Megawatt Charging System seeks to be part of the solution to the challenges of electrification of heavy-duty vehicles to meet the EU’s decarbonization goals.

Italian ensimmäinen Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustettu sähköbussivarikko aloitti toimintansa Bolognassa26.3.2024 09:30:00 EET | Tiedote

Kempower vahvistaa asemaansa Italiassa toimittamalla DC pikalatausratkaisujaan julkisen liikenteen operaattori TPER:lle (Transporto Passeggeri Emilia-Romagna). TPER:n bussivarikko on yksi Euroopan suurimmista varikoista 500 ajoneuvollaan. Se aloitti toimintansa Via Ferraresessä Bolognassa, maaliskuussa 2024, ja se on Italian ensimmäinen Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustettu bussivarikko.