Kesä ilman tietyömaita?
– Jos meillä olisi kesä ilman yhtäkään tietyömaata, olisi asiat Suomessa huonossa jamassa. Se olisi merkki siitä, että talous on laskussa ja valtiolla ei ole rahaa ylläpitää, saati huoltaa Suomen laajaa ja kattavaa tieverkkoa, sanoo Destian rakentamisesta vastaava johtaja Pasi Kailasalo.
Destia on Suomen suurin, infra-alaan keskittynyt yritys, joka toteuttaa teiden, katujen ja ratojen suunnittelu-, rakennus- ja kunnossapitotyöt vuosisatojen kokemuksella. Destian tietyömailla ympäri Suomen tehdään koko kesän ajan töitä. Tavoitteena on sujuvampi ja toimivampi liikenne.
– Kovilla pakkasilla tai räntäsateessa emme voi teitä korjata. Toiveenamme on, että autoilijat ymmärtävät, että teemme tätä työtä heitä varten. Tietyömaat ovat investointi tulevaisuuteen ja autoilijoiden hyvinvointiin, Kailasalo kiteyttää.
Takaa tietyömaalla työskentelevän turvallisuus
Liikenteen turvallisuus ja sujuvuus sekä hyvät työolosuhteet kaikille työmaiden työntekijöille on taattava päivittäin. Vaikka tietyömaat saattavat hetkittäin tuntua ikäviltä matkanteon hidasteilta, ei työmaiden läheisyydessä olevia liikennemerkkejä saa jättää huomiotta. Tiellä työskentelee aina jonkun perheenjäsen, ystävä tai tuttu.
– Hidasteet ja nopeusrajoitukset parantavat tietyömailla työskentelevien ihmisten turvallisuutta. Tavoitteenamme on turvata sekä tiellä liikkujien että siellä työskentelevien turvallisuus niin, että kaikki pääsevät onnellisesti perille, toteaa Kailasalo.
Muista tietyömaiden läheisyydessä:
Hidasta. Vauhdin hidastaminen takaa sekä sinun että työmailla työskentelevien turvallisuuden. Nopeusrajoitukset ovat paikoillaan syystä: autoilijat luovat käytöksellään tietyömaiden työntekijöille turvallisen työympäristön.
Kunnioita. Vauhdin hidastaminen ja tietyömaiden huomioiminen omassa ajotavassa osoittaa kunnioitusta tietyömailla työskenteleviä kohtaan. Työntekijät rakentavat turvallisempaa ja sujuvampaa liikennettä – kunnioita heidän työtään.
Huomioi. Huomioi ajaessasi aidat, tietyömaiden työntekijät ja muut autoilijat. Huomioi vilkkuvat valot, poikkeavat liikennejärjestelyt ja kaistat. Liikenne etenee sujuvasti, kun kaikki huomioivat tietyömaita koskevat rajoitteet ja poikkeusjärjestelyt.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pasi KailasaloRakentamisesta vastaava johtaja
Puh:050 057 9414pasi.kailasalo(at)destia.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2017 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 478. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Destia Oy
Destia vahvistaa rataliiketoimintaansa ostamalla Verkkoviikarit Oy:n12.3.2024 15:30:10 EET | Tiedote
Destia vahvistaa rataliiketoimintansa sähköistys- ja turvalaitekyvykkyyttä ostamalla Verkkoviikarit Oy:n. Kaupassa Verkkoviikarit Oy:n toiminta siirtyy kokonaisuudessaan Destialle 12.3.2024 sisältäen liiketoiminnan, noin 20 työntekijää, kaluston ja sopimukset.
Destian tilinpäätös ja vuosikertomus vuodelta 2023 julkaistu4.3.2024 11:00:06 EET | Tiedote
Destian liikevaihto oli 640,6 miljoonaa euroa vuonna 2023 kasvaen yli 6 prosenttia vuoden 2022 liikevaihdosta (603,4 milj. eur). Vertailukelpoinen liikevoitto vuonna 2023 oli 23,6 miljoonaa euroa, joka myös kasvoi edellisvuoteen verrattuna (20,0 milj. eur).
Destia voitti Espoon kaupunkiradan alueurakka 3:n22.1.2024 11:30:28 EET | Tiedote
Destia on voittanut Väylävirastolta Espoon kaupunkiradan alueurakan 3, joka sijoittuu hankkeessa välille Koivuhovi – Espoon keskus. Nelivuotisessa, noin 80 miljoonan arvoisessa urakassa Destia rakentaa 4,5 kilometriä uutta kaksoisraidetta sekä korjaa ja rakentaa yhteensä yhdeksän siltaa. Urakkaan sisältyy myös louhinta- ja pohjanvahvistustöitä, valaistusteknisiä töitä sekä jalankulun ja pyöräilyn väylien sekä melusuojausten rakentamista. Destia toteuttaa myös Koivuhovin ja Tuomarilan asema-alueiden parannustöitä sekä urakka-alueeseen liittyviä katu-, vesihuolto- ja vihertöitä.
Raitioteiden merkitys kaupunkikehitykseen on suurempi kuin pelkkä kiskopari kertoo Destian tuore katsaus10.10.2023 10:41:40 EEST | Tiedote
Raitiotiet ovat paljon enemmän kuin vain liikennemuoto muiden joukossa. Niiden rakentamisella kyetään vaikuttamaan liikennejärjestelmään, yhdyskuntarakenteeseen ja kaupunkikehitykseen. Raidehankkeet tuovat kaupunkeihin merkittäviä määriä investointeja, mikä on havaittu esimerkiksi Tampereella ja Norjan Bergenissä. Destian tuore green paper -julkaisu käy läpi raidehankkeiden trendejä Euroopassa ja tarjoaa ajateltavaa kotimaan kaupunkipäättäjille.
Destia rakentaa Fingridille uutta Järvilinja-voimajohtoa Pohjois-Savossa2.10.2023 11:19:05 EEST | Tiedote
Destia on solminut Fingridin kanssa sopimuksen uuden voimajohtoyhteyden rakentamisesta osana Järvilinja-urakkaa, joka kasvattaa Suomen sähkönsiirtokapasiteettia pohjoisestä etelään ja mahdollistaa tärkeiden tuuli- ja aurinkovoimahankkeiden sekä teollisuusinvestointien liittämisen kantaverkkoon. Destia tulee toteuttamaan noin 82 kilometriä pitkän 400/110 kV:n voimajohdon, joka sijoittuu Lapinlahden, Siilinjärven ja Kuopion alueelle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme