Kesäinen raekuuro voi aiheuttaa isoja vahinkoja

”Raevauriot ovat selvästi yleistymässä ilmastonmuutoksen edetessä. Liettuassa ja Latviassa on jo saatukin isoja raekuuroja. Viime viikolla rakeita satoi Länsi-Suomessa. Nyt meilläkin odotetaan helteitä ja samalla riskit raekuuroihin kasvavat”, kertoo PDR-tekniikan eli koukkukorjauksen koko Suomen etulinjan mies, InCarin koukkukorjaustoiminnan vetäjä ja työnjohtaja Jani Niskanen.

Raekuuro tekee tyypillisesti peltivaurioita.

”Nämä ovat siinä mielessä inhimillisiä vaurioita auton omistajan kannalta, että ne harvemmin vaurioittavat maalipintaa. Näin ollen niitä voi korjata edullisesti ja erittäin nopeasti koukkukorjauksella. Siinä peltiä oikaistaan työvälinein niin, että se palaa alkuperäiseen kuntoonsa kuin taikaiskusta. Huonompi puoli siitä on se, että usein vaurioituneessa autossa on sitten niitä lommoja useita monessa eri kohtaa”, Niskanen sanoo.

”Jos lasi vaurioituu raekuuron seurauksena, se on usein niin säröinen, että se menee kokonaan vaihtoon. Tämä on lykky koukkukorjauksen näkökulmasta siten, että kun lasi poistetaan, päästään esimerkiksi peltikattoa työstämään helposti monesta eri suunnasta ja korjaaminen helpottuu”, Niskanen jatkaa.

Koukkukorjaus on vauriokorjaamisen maailman todellinen ekoteko.

”Se tehdään 100-prosenttisesti käsityönä. Se on todella nopeaa, ekologista ja vastuullista vauriokorjaamista. Kannattaa painaa jo nyt mieleensä raekuuron sattuessa, että kyllä se siitä! Vaikka se alussa näyttäisikin ihan Mordorin meiningiltä, ammattimiehet saavat sen kyllä kuntoon nopeastikin”, koukkukorjausvelho Niskanen lohduttaa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Koukkukorjaus eli kolhujen tai lommojen oikaisu PDR-menetelmällä on kätevä, edullinen, nopea ja ympäristöystävällinen tapa korjata autoosi tulleita lommoja. Katso videolta millaisiin lommoihin koukkukorjaus soveltuu!

Energiatehokasta autoilua – näin säästät sähköä ensi talvena25.10.2022 09:49:42 EEST | Tiedote

Kelit viilenevät ja auto tarvitsee sähköä, muodossa tai toisessa. Suomalainen vauriokorjaamoketju InCar keräsi yhteen vinkit, joilla autoilu on ensi talvenakin astetta energiaystävällisempää. Olipa autosi sitten polttoaineella kulkeva, hybridi tai sähköauto, kaipaa näistä jokainen esilämmitystä ja sähköautot akun latausta. Mutta kuinka energiatehokasta se on yhä nousevilla energiahinnoilla? Pohjoisessa jos jossain nämä tiedetään.

Autoilija: tarkistuta autosi piilevien raekuurovaurioiden varalta13.9.2022 10:33:28 EEST | Tiedote

Reilu pari viikkoa sitten eteläisen Suomen yllä pyyhki massiivinen raekuuro, joka jätti jälkeensä monenlaista tuhoa. Erityisen paljon se kylvi tuhoa eteläsuomalaisten autoilijoiden autoihin. Suomalainen vauriokorjaamoketju InCarista varoitetaan, että jopa melkein puolet varsinaisista vaurioista voi olla vielä huomaamatta. Nyt onkin aika tarkastaa auto, jos on lainkaan epäilystä, että auto on voinut joutua kontaktiin raekuuron kanssa.

Suomalainen InCar laajenee Keminmaalle ja Keravalle1.9.2022 11:41:36 EEST | Tiedote

Suomen vaivattomin vauriokorjaamoketju InCar laajenee jälleen. Uusina paikkakuntina ovat Keminmaa ja Kerava. Muutoksella ulotetaan kotimaiset vauriokorjaamopalvelut entistä laajemmin autoilijoiden käyttöön ja luodaan uusia työpaikkoja. InCar palvelee kaikkien vakuutusyhtiöiden asiakkaita ja kaikkien automerkkien omistajia. Kaikki InCarin toimipisteet ovat myös vakuutusyhtiöiden valtuuttamia vahinkotarkastuspisteitä, ja vahinkotarkastukseen pääsee aina ilman ajanvarausta.