Kesällä voit pelata HSY:n digipakopeliä 10 ulkoilualueella pääkaupunkiseudulla

Kaipaatko kesälomatekemistä? Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY tarjoaa ajanvietettä maksuttoman, ulkona pelattavan digipakopelin muodossa. Peli haastaa aivoja kierrätysaiheisilla pulmilla ja houkuttelee erityisesti nuoria aikuisia lajittelun pariin.

HSY:n lajitteluaiheinen digipakopeli laskeutuu kesäksi kymmeneen kohteeseen eri puolilla pääkaupunkiseutua. Waste Escape Game -peliä voi pelata esimerkiksi Helsingin keskustassa Oodin ympäristössä, Espoossa Leppävaarassa tai Vantaalla Kuusijärven ulkoilualueella.

- Haluamme innostaa erityisesti nuoria aikuisia lajitteluun ja siksi kehitimme maksuttoman digipakopelin. Sitä voi pelata turvallisesti ulkona yksin tai yhdessä ystävien kanssa joko kännykällä tai muulla mobiililaitteella, ympäristöasiantuntija Hanna Tukiainen kuvailee.

Peli on pelattavissa joka päivä kesäkuusta elokuun loppuun. Löydät digipakopelin seuraavista paikoista:

• Suomenlinna, aloituspaikka kaupan edessä
  • Seurasaari, aloituspaikka alueelle johtava silta
  • Oodin ympäristö, aloituspaikka Oodin edusta
  • Meilahti, aloituspaikka Meilahden ala-aste
  • Aurinkolahden uimaranta, aloituspaikka kuntoilupaikka

Espoo

• Oittaan ulkoilualue, aloituspaikka parkkipaikka
  • Leppävaaran kartanonpuisto, aloituspaikka parkkipaikka

Vantaa

• Kuusijärven ulkoilualue, aloituspaikka ulkoilumaja
  • Vetokannaksen uimaranta, aloituspaikka parkkipaikka

Kauniainen

• Kasavuoren ulkoilualue, aloituspaikka parkkipaikka

Kolme pelaajaa voittaa lahjakortin

Kesän päätteeksi palkitsemme kolme pelaajaa lahjakortilla. Arvontaan voi osallistua 8.6.–31.8.2021.

- Elokuun lopussa arvomme kaikkien yli 13-vuotiaiden yhteystietonsa jättäneiden pelaajien kesken kolme 100 euron arvoista lahjakorttia ruoan kotiinkuljetuspalveluun, Tukiainen kertoo.

Pelaamista varten tarvitset kännykän tai muun mobiililaitteen. Lataa maksuton Actionbound-sovellus sovelluskaupasta. Tarkemmat peliohjeet löydät osoitteesta hsy.fi/pakopelit.

Ympäristöasiantuntija Hanna Tukiainen, hanna.tukiainen@hsy.fi, puh. 045 1394035

HSY uudistaa Esplanadin alueen vesihuollon 35,2 miljoonalla eurolla18.6.2021 10:27:27 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY saneeraa Esplanadin ja Etelärannan alueen runkovesijohdot ja -viemärit sekä rakentaa alueelle hulevesiviemäriverkoston. Tavoitteena on varmentaa vedenjakelua sekä saada rankkasateiden aiheuttamat jäteveden ylivuodot hallintaan mm. luomalla mahdollisuudet sekaviemäröinnin eriyttämiseen. Rakennustyöt sovitetaan yhteen Helsingin kaupungin sekä muiden kuntateknisiä palveluja tuottavien tahojen saneeraustarpeiden kanssa työmaan haittojen minimoimiseksi.

HSY:n hallituksen päätökset 18.6.202118.6.2021 10:25:58 EEST | Tiedote

Hallitus päätti muun muassa pyytää lausunnon Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024. Hallitus päätti myös ottaa talousarviolainan ja hyväksyä HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman vuosille 2021 - 2030. Hallitus päätti tilata jätteiden keräys ja kuljetuspalveluita vuosille 2022 - 28 seuraavasti: - sekajätteen keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Helsingin kantakaupungissa kahdelle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä sekä Itä-Helsingissä neljälle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä, yhdelle Urbaser Oy:ltä ja yhdelle Remeo Oy:ltä - biojätteen keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Itä-Helsingissä kahdelle urakka-alueelle L&T Ympäristöpalvelut Oy:ltä ja yhdelle Auriga Oy:ltä - kartongin keräys- ja kuljetuspalvelut takakuormaustyönä Itä-Helsingissä kolmelle urakka-alueelle Remeo Oy:ltä - kartongin keräys- ja kuljetuspalvelut nosturiautotyönä Itä-Helsingin urakka

Kasviportaat, sienipeti ja salaattibaari – uudenlainen kaupunkiviljely valtaa talojen pihoja17.6.2021 13:47:05 EEST | Tiedote

Pientalojen pihoilla pienviljelmät ovat kaupunkikuvassa tuttu näky, mutta useimmilla kerrostalopihoilla sellaisia ei vielä näy. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY toimii koordinaattorina 6Aika: CircularHoodFood -hankkeessa, jossa kannustetaan kaupunkilaisia viljelemään ruokaa taloyhtiöiden pihoilla. Kaupunkiviljely lisää parhaimmillaan asumismukavuutta, yhteisöllisyyttä ja maisema-arvoja. Kerrostalo voi erottautua edukseen ympäristöasioiden suunnannäyttäjänä.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 18.6.202115.6.2021 15:41:02 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 18.6.2021 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa lausunnon pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024. Hallitus päättää myös talousarviolainan ottamisesta, HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman hyväksymisestä vuosille 2021 - 2030 ja urakoitsijoiden valinnasta seka- ja biojätteiden sekä kartonkipakkausten keräykseen ja kuljetukseen Itä-Helsingissä. Hallitus päättää seuraavista hankesuunnitelmista: - Esplanadin ja Etelärannan alueen vesihuoltoverkostojen saneeraus - Tattariharjuntien, Nallenrinteen ja Lentoasemakorttelien vesihuolto - Aleksis Kiven kadun ja Teollisuuskadun viemäritunneli - Perkkaan paineviemärin kahdennus ja vesihuollon saneeraukset Majurinkadulla, Everstinkadulla ja Säterinkadu