Kesän 2021 päällystystyöt jatkuvat (Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala ja Etelä-Savo)

Sää on suosinut päällystystöiden toteutusta ja työt etenevät aikataulun mukaisesti. Pohjois-Savon ELY -keskus on pystynyt tekemään päällystysohjelmaan alkukesän aikana hieman lisäyksiä jatkamalla ohjelmassa olleiden kohteiden pituuksia.

Merkittävimmät lisäykset ovat valtatie 6:lla Tolosenmäen ja Mustalammen välillä sekä valtatie 5:llä Petosen rampin ja Karjalankadun rampin välisellä osuudella. Kävely ja pyöräilyväylien päällystystöitä tullaan tekemään yhteensä noin 13 km:n matkalla Ylämyllyllä, Siilinjärvellä ja Savonlinnassa. Maanteitä päällystetään yhteensä noin 332 kilometriä. Lisäksi tullaan toteuttamaan muita pienempiä huonokuntoisten päällysteiden täsmäkorjauksia paikkauksin.

Lähiaikoina päällystystöitä tehdään seuraavilla kohteilla:

Etelä-Savo

Parhaillaan tehdään päällystystöitä kantatie 71:llä Kerimäki-Seikanlampi kohteella noin 10 km:n matkalla. Kantatie 71:llä päällystetään myös noin 8 km:n pituinen päällystyskohde Seikanlampi. Kantatien 71:n päällystystöiden on suunniteltu valmistuvan 28.6.2021.

Kantatie 72:lla Mikkelistä Pieksämäen suuntaan päällystystyöt alkoivat 14.6.2021 kohteiden Palosuo noin 7 km:n ja Honkamäki noin 4 km:n matkalla. Kantatie 72:n päällystystöiden on suunniteltu valmistuvan 24.6.2021.

Pohjois-Savo

Rautavaaralla päällystetään parhaillaan kohteita maantie 870:lla Issakanpää-Heinäsuo noin 6 km:n ja Pärrinsuo noin 1 km:n matkalla. Maantie 870:n päällystystöiden arvioidaan valmistuvan kuluvan viikon 24 aikana.

Viikolla 25 alkavat päällystystyöt myös Sukevalla Vankilantiellä maantie 16299:llä, noin 4 km:n matkalla. Seuraavana on vuorossa Sukevan taajaman päällystystyöt 23-30.6.2021 välisenä aikana. Sukevalla taajamassa päällystetään maantie 5905 Sukevantie, välillä valtatie 5 - Rautatieasema noin 1,7 km:n matkalta. Lisäksi päällystetään maantie 16291 Asematien ja Järvenpääntien välillä noin 0,7 km:n matkalla. Lisäksi päällystetään edellisiin teihin liittyviä kävely- ja pyöräilyväylä noin 1,5 km:n matkalta

Valtatie 5:llä, Kuopion moottoritiellä päällystystöiden on suunniteltu alkavan 28.6.2021 kohteella Humalajoki-Petonen. Moottoritiellä tehdään myös muita päällystyskohteita heinäkuun aikana. Hiltulanlahden pohjoispuolella sijaitsevat kohteet tehdään yötyönä.

Pohjois-Karja

Joensuun alueella päällystystyöt ovat valmistuneet valtatie 6:n kohdetta Repokallio-Siihtala noin 5 km:n matkalla lukuun ottamatta. Kohteella yötyönä tehtävät päällystystyöt alkavat jyrsintätöillä illalla 15.6.2021 ja päällystystyöt seuravana iltana 16.6.2021 kahdella päällystysyksiköllä. Päällystystyöt valmistuvat torstaiaamuun 24.6.2021 mennessä.

Valtatie 9:llä päällystystyöt kohteella Onkamo-Kemie noin 19 km:n matkalla alkavat 20.6.2021. Kohteella tehdään päällystystöitä kahdella päällystysyksiköllä. Valtatie 9:n Onkamo-Kemie päällystystöiden on suunniteltu valmistuvan 29.6.2021.

Ilomantsissa alkavat 16.6.2021 maantie 522:n Ilomantsi-Mekrijärvi kohteen päällystystyöt noin 12 km:n matkalla ja niiden on suunniteltu valmistuvan 29.6.2021.

Liitteenä on yleisaikataulu, jossa on esitetty myöhemmin alkavien päällystyskohteiden toteutusaikataulu viikon tarkkuudella.

ELY-keskus toivoo tienkäyttäjiltä malttia sekä liikennejärjestelyjen noudattamista. Pidetään huoli työ- ja liikenneturvallisuudesta, sillä uudesta päällysteestä on pidempiaikainen hyöty, kuin töistä aiheutuva hetkellinen haitta.

Lisätietoja:

Keski-Suomen ELY-keskus
Projektipäällikkö Matti Antikainen
p. 0295 026 701, matti.antikainen(at)ely-keskus.fi

Päivitetty Itä-Suomen yritysrahoitusstrategia on julkaistu (Etelä-Savo, Pohjois-Karjala, Pohjois-Savo)27.3.2024 12:59:19 EET | Tiedote

Itä-Suomen yritysrahoitusstrategia on päivitetty vuodelle 2024. Strategiaa käytetään ELY-keskuksissa yrityksen kehittämisavustushakemusten sekä Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahaston (maaseuturahasto) yritystukihakemusten arvioinnissa ja hakemusten pohjalta tehtävien päätösten valmistelussa Etelä-Savon, Pohjois-Karjalan sekä Pohjois-Savon maakuntien alueella.

Vuoden Hyvä YVA -palkinto valtatien 8 parantaminen välillä Rauma-Eurajoki-hankkeelle21.3.2024 08:49:23 EET | Tiedote

Yva ry on myöntänyt vuoden 2024 Hyvä YVA -palkinnon valtatien 8 parantamista välillä Rauma-Eurajoki käsittelevälle ympäristövaikutusten arvioinnille. Hankkeesta vastaavana menettelyssä on toiminut Varsinais-Suomen ELY-keskuksen liikennevastuualue ja hankkeesta vastaavan edustajana projektipäällikkö Timo Bäcklund. YVA-konsulttina on toiminut projektipäällikkö Rauno Tuominen ja YVA-vastaava Taina Klinga Sitowise Oy:stä ja pääsuunnittelija Sari Kirvesniemi Ramboll Finland Oy:stä. Yhteysviranomaisena on toiminut Varsinais-Suomen ELY-keskuksen ympäristövastuualue ja yhteysviranomaisen edustajana johtava asiantuntija Asta Asikainen.