Kesärauha julkaisi ensimmäiset artistit – mukana mm. Röyksopp, Anna Puu, Cledos, Ismo Alanko, Maustetytöt ja Yona

Turun Linnanpuistossa 16.–18. kesäkuuta järjestettävän Kesärauhan ohjelmiston ensimmäiset kiinnitykset on nyt julkaistu. Järjestyksessään neljännen Kesärauhan lipunmyynti alkaa perjantaina 9.12. klo 10 ja 3 päivän liput ovat nykyisellä hinnalla myynnissä vuoden loppuun saakka.

Kesärauha järjestetään 16.–18.6.2023 Turun Linnanpuistossa

Turun Linnanpuisto täyttyy jälleen laadukkaasta musiikkitarjonnasta ja ensi kesänä Kesärauhassa nähdään paljon toivottujen kansainvälisten ja kotimaisten artistien keikkoja. Yksi festivaalin odotetuimmista artisteista on ensimmäistä kertaa Turussa esiintyvä norjalainen elektronisen musiikin yhtye Röyksopp, jonka myötä Linnanpuistossa tullaan näkemään toistaiseksi näyttävin audiovisuaalinen livespektaakkeli koko Kesärauhan historiassa.

Kesärauha-esiintymisensä ovat vahvistaneet myös uuden albumin julkaiseva Maustetytöt, kotimaisen taidepopin mestari Yona, ensimmäistä kertaa Kesärauhassa nähtävä – parhaillaan uutta musiikkia työstävä Anna Puu sekä vuoden striimatuimpiin artisteihin lukeutuva new wave -räppäri Cledos. Paluun Kesärauhan lavalle tekee myös kotimaisen rockin ikoni Ismo Alanko.

Kotimaisen ohjelmiston kärkinimistä Linnanpuistoon saapuu spesiaalikokoonpanolla esiintyvä Antti Autio + Jouset, viime kesänä yleisön Linnanpuistossa hurmannut pehmoaino, uuden menestysalbumin julkaissut 22-Pistepirkko, räppäri-tuottaja Pesso, harvoin keikkaileva elektroartisti Huoratron sekä psykedeelistä happoteknoa tykittelevä Business City

Festivaalille on kiinnitetty myös muita ajankohtaisia nimiä. Mukana ovat muun muassa sulavasti popin, hip hopin ja R&B:n välimaastossa liikkuva Lauri Haav, nimensä mukaisesti swengaavan livebändin kanssa Kesärauhassa esiintyvä Ege Zulu & Swengarit, etnotekno-yhtye Suistamon Sähkö, 20-vuotista taivaltaan juhliva Sydän, sydän, turkulainen shoegaze-yhtye Ruissalo Amping, rap- ja spoken word -artisti Draama-Helmi sekä Ruotsin kuumimpiin uusiin artisteihin lukeutuva indiepop-yhtye Dina Ögon. Kesärauhassa nähdään myös ensimmäisen Suomen keikkansa tekevä norjalainen vaihtoehtorock-yhtye Pom Poko

Kesärauha tiedottaa ensimmäisten artistikiinnitysten lisäksi myös festivaalin nimitysuutisesta. Kesärauhan uutena festivaalijohtajana on aloittanut Annakaisa Anttila, joka on viimeiset kaksi vuotta työskennellyt Kesärauhan markkinointi- ja kumppanuuspäällikkönä sekä tehnyt pitkän uran tapahtuma-alalla.

Odotan tulevaa Kesärauhaa monestakin syystä innolla. On upeaa saada Annakaisa liidaamaan Kesärauhaa festivaalijohtajan roolista käsin. Kesärauha on jo nuoresta iästään huolimatta kehittynyt valtavin loikkauksin, mutta aiomme jatkaa tätä kehitystyötä entistäkin upeamman festivaalin mahdollistamiseksi Linnanpuistossa. Nyt julkistettava ensimmäinen esiintyjäkattaus edustaa loistavasti Kesärauhan monipuolista ohjelmalinjaa ja paljon lisää upeita artisteja odottaa vielä julkistamistaan. Ilouutinen on myös se, että viime kesänä loistavan vastaanoton saanut Elektrolinna päästää ensi vuonnakin yleisön Turun Linnan muurien sisäpuolelle” kertoo Kesärauhan taiteellinen johtaja Pietu Sepponen.

Lisää ohjelmajulkistuksia on luvassa alkuvuoden ja kevään 2023 aikana. Kolmen päivän lipunmyynti käynnistyy perjantaina 9.12. klo 10 Lippupisteessä ja kolmen päivän liput ovat myynnissä nykyisellä hinnalla vuoden loppuun asti, jonka jälkeen hinnat nousevat. Päiväkohtaiset liput tulevat myyntiin alkuvuodesta samalla kun julkistetaan päiväkohtainen ohjelma. Kesärauhan Early Bird -liput myytiin kesällä alle vuorokaudessa loppuun.

Kesärauha 2023
16.-18.6.2023 Turun Linnanpuisto

Röyksopp, Anna Puu, Cledos, Ismo Alanko, Maustetytöt, Yona, 22-Pistepirkko, Antti Autio + Jouset, Business City, Dina Ögon, Draama-Helmi, Ege Zulu & Swengarit, Huoratron, Lauri Haav, pehmoaino, Pesso, Pom Poko, Ruissalo Amping, Suistamon Sähkö, Sydän, sydän

LIPUT

Kesärauhan kolmen päivän festivaaliliput tulevat myyntiin perjantaina 9.12. klo 10 Lippupisteessä hintaan 145 euroa. Lipun hinta on voimassa 31.12.2022 saakka ja kolmen päivän lipun hinta on 1.1.2023 alkaen 155 euroa. Muut lipputyypit tulevat myyntiin myöhemmin.

Kesärauhan yksi arvoista on Itämeren suojelu ja siksi festivaali tekee yhteistyötä Pidä Saaristo Siistinä ry:n kanssa. Festivaalilippuun on mahdollista lisätä 5 euron arvoinen Roskattomat rannat -lippulisä tai 10 euron arvoinen Kirkas Saaristomeri -lippulistä, jotka kumpikin tilitetään täysimääräisesti Pidä Saaristo Siistinä ry:n Itämeren suojelutyöhön.

Festivaalin ikäraja on 18 vuotta.

Pietu Sepponen
Taiteellinen johtaja
pietu.sepponen@sunbornlive.fi

Cecilia Jokela
Tiedottaja
cecilia@kesarauha.fi

Annakaisa Anttila
Festivaalijohtaja
annakaisa@kesarauha.fi

Kesärauha järjestetään 16.–18.6.2023 Turun Linnanpuistossa
Norjalainen elektronisen musiikin yhtye Röyksopp nähdään 16.-18. kesäkuuta Turun Linnanpuistossa
Kesärauhassa nähdään ensi kesänä parhaillaan uutta musiikkia työstävä Anna Puu
Voden striimatuimpiin artisteihin lukeutuva new wave -räppäri Cledos saapuu Kesärauhaan 2023

Juhana Herttuan puistokatu 23

Sunborn Live tuottaa kovatasoisia live-tapahtumia pääasiassa Turussa ja pääkaupunkiseudulla. Keikkapaikkoina toimivat muun muassa Turun Logomo ja Helsingin Kulttuuritalo.

Kesärauhan monipuolinen ohjelmisto täydentyy – skandinaaviset nimet tähdittävät festivaalia31.1.2023 11:55:39 EET | Tiedote

Kesärauhan ohjelma kasvaa festivaalin julkistaessa lukuisia uusia artisteja. 16.–18. kesäkuuta järjestettävässä Kesärauhassa nähdään kauan odotetulla festivaalikeikalla The Sounds, elektropop-tähti AURORA, amerikkalaisräppäri Mykki Blanco ja lukuisia valovoimaisia kotimaisia nimiä. Kesärauha julkistaa nyt myös päiväkohtaisen ohjelmansa ja avaa kaikki lipputyypit myyntiin.

Yleisöennätyksen tehneen Kesärauhan yleisö rakastui Elektrolinnaan12.6.2022 23:55:29 EEST | Tiedote

Kesärauhan yleisön selkeäksi suosikiksi nousi Elektrolinna, joka mahdollisti ainutlaatuisen musiikkielämyksen Turun linnan muurien sisäpuolella. Lukuisat artistit tanssittivat yleisöä kolmena päivänä alkuillasta alkaen ja suurimmat jonot nähtiinkin Elektrolinnan ovella. Uusi viides esiintymislava toi erilaisen kokemuksen, joka hurmasi yleisön erityisesti yön pimeinä tunteina. Elektrolinnan lisäksi valotaidetta nähtiin alueella Linnanpuistossa, jossa erityisesti Åbo Litin rakentamia Kesärauha-valokirjaimia ikuistettiin yleisön valokuviin. Kesärauhan ikimuistoisimpia hetkiä tänä vuonna olivat perjantain Peace Stagen päättäneen Junglen tanssittavat soulin ja funkin soundit, First Aid Kitin aurinkoiseen lauantai-iltaan täydellisesti solahtaneet folk-sävyt sekä sunnuntai-iltapäivän tunnelmallisen keikan tarjonnut José Gonzalez. Nousevat kotimaiset artistit Pehmoaino, Arppa ja Malla keräsivät jokainen suuren yleisömäärän YleX Stagelle. Hurmoksellisia rock-keikkoja Linna Stagella tarjosivat H

Luvassa kaikkien aikojen Kesärauha: monipuolinen kattaus ruokaa, taidetta sekä designia1.6.2022 12:01:48 EEST | Tiedote

Kolmatta kertaa järjestettävä Kesärauha on tehnyt jo tämän hetken ennakkomyynnillä yleisöennätyksen. Lipunmyynti on käynyt vilkkaana ja osa lipputyypeistä on loppuunmyyty. Kolmen päivän aikana vehreässä Linnanpuistossa nähdään kymmenkunta kovatasoista ulkomaista artistia sekä yli 60 kotimaista esiintyjää. Tänä kesänä laaja festivaalialue monipuolistuu tarjonnaltaan entisestään ja tulee tarjoamaan elämyksellisiä taidekokemuksia, tarkkaan valikoituja ravintola- ja ruokatoteutuksia sekä kokonaan uuden Design Street -konseptin.

KNOTFESTIN TAPAHTUMA-ALUE ON NYT JULKISTETTU23.5.2022 10:00:17 EEST | Tiedote

Ensimmäistä kertaa Suomeen saapuva festivaalikiertue toteutuu Turun Artukaisten kentällä 12.-13.8.2022 Slipknotin luoman Knotfest-festivaalin tapahtuma-alueeksi on varmistunut Turussa sijaitseva Artukaisten kenttä, joka sijaitsee Gatorade Centerin ja Turun Messu- ja kongressikeskuksen välittömässä läheisyydessä. Ensimmäistä kertaa festivaalikäytössä oleva alue tarjoaa täydellisesti tapahtumalle soveltuvan ympäristön, joka mahdollistaa jopa 30 000 hengen yleisökapasiteetin. Noin 5km etäisyys Turun ydinkeskustasta, rautatieasemalta ja satamasta mahdollistaa hyvät liikenneyhteydet tapahtuma-alueelle jalan, pyörällä sekä muilla kevyen liikenteen vaihtoehdoilla. Turun seudun joukkoliikenteen Fölin busseilla pääsee sujuvasti tapahtuma-alueen läheisyyteen. Knotfestiä varten lisätään runsaasti bussivuoroja sekä panostetaan laajasti tapahtumaopastamiseen sekä esteettömyyteen. Omalla autolla liikkuvia palvelee tapahtuma-alueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee ennakkoon myytävä parkkialue. ”A