Kesärauha toteutuu tiukentunein järjestelyin Varsinais-Suomen siirtyessä leviämisvaiheeseen

Tiistaina 3.8.2021 Lounais-Suomen aluehallintovirasto ilmoitti Varsinais-Suomen siirtymisestä leviämisvaiheeseen. Aluehallintoviraston ilmoitus sallii edelleen Kesärauha-festivaalin järjestämisen. Kesärauhaa on suunniteltu alusta alkaen hyvässä yhteistyössä viranomaisten kanssa ja nyt festivaali vielä tiukentaa terveysturvallisuuteen vaikuttavia järjestelyitään muuttuvan tilanteen mukaisesti.

Kuva festivaalialueelta 3.8.2021

Kesärauha on tiukentanut terveysturvallisuustoimia ja maskilinjausta. Viikonloppuna koko henkilökunnalla on maskipakko aina festivaalialueella liikkuessaan. Yleisön edustajille on voimassa vahva suositus kasvomaskin käyttämisestä aina paitsi ruokailun ja juomisen yhteydessä. Kasvomaskin käyttämisestä sekä muista terveysturvallisuustoimista tiedotetaan festivaaliyleisöä erikseen sähköpostitse ennen festivaalia, festivaalin pääportilla, kahden suurimman lavan screeneillä sekä sosiaalisen median kanavissa. Jokainen yleisön edustaja kohtaa siis terveysturvallisuuden ohjeistukset festivaalia ennen sekä festivaalin aikana. Myös festivaalin jälkeen yleisöä informoidaan mahdollisista tartunnoista viipymättä.

Festivaalialue tulee olemaan yleisömäärään nähden poikkeuksellisen laaja. Ilman koronatilanteen edellyttämää väljyyttä Kesärauhan tämän vuoden festivaalialueelle voisi kokoontua yhteensä jopa 15 000 ihmistä kerralla, nyt ihmismäärän ollessa korkeimmillaan 5000 henkilöä. Alueen väljyydessä helpottaa myös, että esiintymislavoja on yhteensä neljä kappaletta ja kaksi esiintymislavaa soi aina samanaikaisesti. Tämä luonnollisesti jakaa yleisöä eri alueille festivaalilla. Myös palveluita kuten baareja ja vessoja on sijoiteltu ympäri aluetta ja suurin puistoalue linnan vieressä on pidetty mahdollisimman väljänä rakenteista. Yhdessäkään aiemmassa Linnanpuistossa järjestetyssä tapahtumassa ei ole ollut käytössä viereisiä Linnankadun ja Satamakadun alueita, jotka entisestään kasvattavat aluetta. Tiedotteen liitteenä on festivaalialueen kartta.

Kesärauhan yleisö koostuu pääasiallisesti 25-45-vuotiaista kaupunkilaisista. THL:n viime viikkoisen tiedotuksen mukaan yli 18-vuotiaista suomalaisista ensimmäisen rokoteannoksen on saanut jo 80 % ja toisen annoksen aikuisista on saanut yli 40 %. THL.fi.

Muuttuneesta koronatilanteesta johtuen festivaali on pysäyttänyt jäljellä olevien 3 päivän lippujen myynnin. Näin ollen festivaalin perjantain ja lauantain yleisömäärä jää 5000 henkilöön per päivä. Sunnuntaille vielä myydään yhden päivän lippuja ja tällä hetkellä sunnuntain yleisömäärä olisi jäämässä vajaaseen 3500 henkeen. Kesärauha palauttaa lippurahat henkilöille, jotka ovat korona-altistumisen vuoksi karanteenissa tai koronaan sairastumisen vuoksi eristyksissä festivaalin aikana. Muulle yleisölle tarjotaan uutena mahdollisuutena siirtää käyttämätön festivaalilippu vuoden 2022 Kesärauhaan.

Festivaalijärjestäjä kommentoi muuttunutta koronatilannetta

Kesärauhan taiteellinen johtaja Pietu Sepponen kommentoi toisen rakennuspäivän aamuna muuttunutta koronatilannetta: “Toivon, että kiristyneestä epidemiatilanteesta huolimatta luotettaisiin tapahtumajärjestäjiin ja kävijöihin, että musiikista voi nauttia vastuullisesti ilman kansanterveydellistä uhkaa. Odotamme koko tuotantotiimin kanssa innolla festivaaliporttien avaamista perjantaina ja sitä hetkeä kun ihmiset saapuvat kokemaan Kesärauhan uudella ja superväljällä alueella Linnanpuistossa. Varmuutemme turvallisen tapahtuman järjestämiseen ei ole muuttunut ja rakennustyöt jatkuvat aikataulun mukaisesti.”

Kesärauhan järjestäjät ovat kiitollisia Turun kaupungin antamasta tuesta ja hyvästä yhteistyöstä koko haastavan tuotantoprosessin ajalta. “Tässä tilanteessa on tärkeää, että tapahtuma toteutetaan viranomaisohjeiden- ja määräysten mukaan, siten että osallistujat ottavat osaltaan vastuun terveysturvallisen tapahtuman toteutumisesta.” kommentoi Turun kaupungin tapahtumajohtaja Antti Kirkkola.

KORONATILANTEEN VUOKSI PÄIVITTYNEET LIPPUINFOT:

Olen karanteenissa / sairastan koronaa. Kuinka toimin?

Kesärauha palauttaa lippurahat henkilöille, jotka ovat korona-altistumisen vuoksi karanteenissa tai koronaan sairastumisen vuoksi eristyksessä festivaalin aikana. Palautuksia voi hakea 1.9.2021 saakka. Käsittelyaika on 30 päivää. Liitteeksi tarvitset käyttämättömän Kesärauha lippusi ja tartuntatautilääkärin asettaman virallisen karanteenipäätöksen tai koronatartunnasta kertovan lääkärintodistuksen.

Näissä tapauksissa asiakkaita pyydetään täyttämään lomake täällä.

Kesärauha tarjoaa halukkaille mahdollisuuden siirtää lippu Kesärauhaan 2022

Mikäli et aio käyttää Kesärauha 2021 -lippuasi 6.-8.8.2021, käyttämättömän lipun voi siirtää Kesärauhaan 2022. Lipun siirtopyynnön voi tehdä ainoastaan lipun alkuperäinen ostaja. Täytä siirtopyyntölomake 5.8. klo 23.59 mennessä täällä.

Huom! Mikäli muutat lomakkeen lähettämisen jälkeen mielesi ja aiot käyttää lippusi, se on mahdollista. Ainoastaan liput, joita ei vaihdeta rannekkeeseen 6.-8.8.2021 ja joista on täytetty siirtopyyntölomake 5.8. iltaan mennessä, tulevat toimimaan sellaisenaan myös Kesärauhassa 2022.

Taiteellinen johtaja: Pietu Sepponen / 044 556 6113 / pietu.sepponen@sunborn.com

Tiedottaja: Laura Vanonen / laura.vanonen@sunborn.fi

Kuva festivaalialueelta 3.8.2021
Kesärauhan aluekartta 2021.

Sunborn Live on konsertti- ja tapahtumajärjestäjä, joka tuottaa kovatasoisia live-tapahtumia pääasiassa Varsinais-Suomessa ja pääkaupunkiseudulla.

Useita loppuunmyytyjä tapahtumia sisältänyt Lost In Music 2021 toi ihmiset ja livemusiikin jälleen yhteen Tampereella!10.10.2021 12:44:31 EEST | Tiedote

Lost In Music palasi uudistettuna ja raikkaana yhden välivuoden jälkeen tapahtuma-alan auetessa valovoimaisena Tampereella 7.-9.10.2021. Suomen suurin kaupunki- ja showcase-festivaali Lost In Music järjestettiin nyt jo neljännentoista kerran ympäri Tampereen lukuisia keikkapaikkoja. Haastavista lähtöasetelmista huolimatta Lost In Musicin kävijämäärä nousi lopulta lähes 6000:een kävijään lokakuun alussa purkautuneiden ravintolarajoitusten myötä. Lähes 70 artistin monimuotoinen ohjelmisto nosti tänä vuonna erityisesti esiin uutta, nousevaa läpimurron kynnyksellä olevaa suomalaista musiikkia. Useat artistit soittivat tapahtumassa ensimmäisiä livekeikkojaan ja patoutunut tarve live-elämyksille niin yleisön kuin artistien välillä purkautui euforisella tunnelmalla, joka vallitsi jokaisella keikkapaikalla. Tapahtumassa vieraili runsaasti kävijöitä myös Tampereen ulkopuolelta ja myös vaihto-opiskelijat löysivät festivaalin. “Haluan erityisesti kiittää tämän vuoden Lost In Musicin onnistumisest

KESÄRAUHA PALKITTIIN VUODEN FESTIVAALINA JA VOITTI YHTEENSÄ NELJÄ PALKINTOA SUOMEN MUSIIKKIALAN INDUSTRY AWARDS -GAALASSA!9.10.2021 17:32:26 EEST | Tiedote

Kesärauha-festivaali voitti perjantaina 8.10. vuosittain järjestettävässä Musiikki & Median Industry Awards -gaalassa arvostetun vuoden festivaalin palkinnon. Yhteensä perjantaina palkittiin 33 viimeisen vuoden aikana ansioitunutta musiikki- ja media-alan toimijaa. Vuoden festivaali -palkinnon perusteluissa tuotiin esille Kesärauhan onnistumista tänä vuonna ja korostettiin festivaalin monipuolista tarjontaa sekä kauniita Linnanpuiston puitteita, jotka myös mahdollistivat väljän ja kehutun festivaalikokemuksen yleisölle. Esille tuotiin myös kuinka Kesärauhan tekijät eivät lannistuneet aivan viime hetkillä muuttuneista rajoituksista. Vuoden festivaalin palkinnon lisäksi kolme Kesärauhan tekijää palkittiin gaalassa. Pietu Sepponen palkittiin vuoden taiteellisena johtajana / promoottorina, Annakaisa Anttila vuoden livealan viestintä-/ markkinointihenkilönä ja Susse Salonen vuoden tukipilarina. “Kiitos Kesärauhan palkinnosta kuuluu koko haastavassa ajassa venyneelle upealle työryhmälle, art

TAMPERE TÄYTTYY TÄLLÄ VIIKOLLA TUOREESTA JA AJANKOHTAISESTA MUSIIKISTA – 70 ARTISTIN LOST IN MUSIC -FESTIVAALI JÄRJESTETÄÄN 7.–9.10. YMPÄRI KAUPUNKIA! 5.10.2021 14:12:29 EEST | Tiedote

Suomen suurin showcase- ja kaupunkifestivaali Lost In Music järjestetään tällä viikolla 7.–9.10. Tampereella samanaikaisesti Musiikki & Media -ammattilaistapahtuman kanssa. Monimuotoinen festivaaliohjelmisto pitää sisällään 70 artistin keikat lähes kymmenessä eri keikkapaikassa – tapahtumailtoja on yhteensä 19. Tapahtumapaikkoina toimivat Tampere-talo, Tullikamari, Olympia, Yo-talo, G Livelab, Telakka, Vapriikki, O’Connell’s ja Maanalainen. Lost In Musicin avajaistapahtumassa torstaina 7.10. Lost In Music ja Pohjoismaiden suurin hiphop-festivaali Blockfest tuovat yhdessä Tampere-talon ison salin lavalle kotimaisen hiphopin kärkinimiä ja potentiaalisimpia tulokkaita. Kyseessä on samalla ilmiömäiseen suosioon viime vuonna “Penelope”-hitillään nousseen williamin “Boy Wonder”-albumin Tampereen levynjulkaisukeikka. Illan toisena päätähtenä esiintyy tamperelaistaustainen pop-artisti Pihlaja. Illan avaavat suuremman suosion kynnyksellä olevien Rosa Costen, Pyrythekidin ja Jambon showcase-keik

SUOMEN SUURIN KAUPUNKIFESTIVAALI LOST IN MUSIC TOTEUTUU LOKAKUUSSA TAMPEREELLA – TÄNÄÄN JULKISTETAAN YLI 60 ARTISTIN OHJELMISTO!8.9.2021 15:01:12 EEST | Tiedote

Suomen suurin ja merkittävin ympäri Tampereen lukuisia keikkapaikkoja levittäytyvä Lost In Music -showcase-festivaali julkistaa tänään yli 60 artistin ohjelmiston. 7.-9.10.2021 Tampereella hukutaan tuoreimpaan ja parhaaseen kotimaiseen musiikkiin kolmen päivän ajan. Tapahtuma jäi vuonna 2020 väliin pahentuneen koronatilanteen vuoksi. Tämän vuoden osalta järjestäjät ovat tehneet kaikkensa, että Lost In Music saadaan järjestettyä haastavista olosuhteista huolimatta. Tapahtuman merkitys niin Tampereelle, suomalaiselle musiikkialalle kuin itse artisteille on kiistattoman suuri. Lost In Musicin tämän vuoden pääesiintyjinä nähdään kotimainen poptähti Vesta, suomirockin tulevaisuuden yksi suunnannäyttäjä Ursus Factory, kotimaisen hip hop -kentän superilmiö William, kovassa nosteessa oleva rap-artisti Yeboyah, uuden albumin julkaiseva Tiisu, kansainväliseksi kulttisuosikiksi noussut Teksti-TV 666 sekä odotetun ensimmäisen virallisen klubikeikkansa tekevä Disco Ensemblen, Lapkon ja Children Of

Kesärauha keräsi kiitosta Linnanpuiston väljästä festivaalialueesta8.8.2021 23:30:00 EEST | Tiedote

Kesärauhan uusi alue Turun linnan puistossa keräsi vuolaasti kehuja yleisöltä. Kaunis puisto täyttyi monipuolisesta tarjonnasta ravintoloita ja taidetta sekä mahdollisti yleisölle väljän festivaalikokemuksen. Kesärauha oli ensimmäinen Linnanpuistossa järjestetyistä tapahtumista, joka hyödynsi myös viereisiä Linnankadun ja Satamakadun alueita. Turun linnan herättivät eloon iltojen hämärtyessä Niko Tiaisen ja Åbø Lit- kollektiivi Jokojon valoinstallaatiot.