Kesärauhan monipuolinen ohjelmisto täydentyy – skandinaaviset nimet tähdittävät festivaalia

Kesärauhan ohjelma kasvaa festivaalin julkistaessa lukuisia uusia artisteja. 16.–18. kesäkuuta järjestettävässä Kesärauhassa nähdään kauan odotetulla festivaalikeikalla The Sounds, elektropop-tähti AURORA, amerikkalaisräppäri Mykki Blanco ja lukuisia valovoimaisia kotimaisia nimiä. Kesärauha julkistaa nyt myös päiväkohtaisen ohjelmansa ja avaa kaikki lipputyypit myyntiin.
16.–18.6. Turun Linnanpuistossa järjestettävän Kesärauhan ohjelmisto on täydentynyt

Kesärauhan ohjelmaan kiinnitetty AURORA nousi kansainväliseen tähteyteen megahitillään “Into the Unknow”. Norjalainen laulaja-lauluntekijä keräsi jo ensimmäisillä singleillään kymmeniä miljoonia kuunteluita ja elektropop-tähti julkaisi viime vuonna kauan odotetun, kolmannen studioalbuminsa “The Gods We Can Touch”. Kesärauhan skandinaavista kärkeä tähdittää myös yksi Ruotsin kaikkien aikojen suosituimpiin rockyhtyeisiin lukeutuva The Sounds. Kesärauhan yleisön hartaasti toivoma yhtye nähdään tulevana kesänä kymmenen vuoden tauon jälkeen Turussa festivaalilavalla. Kiehtovana uutena lisäyksenä festivaalin ohjelmistossa on myös amerikkalaisräppäri ja queer-ikoni Mykki Blanco, joka yhdistelee musiikissaan sulavasti rave-,trap-, grunge- ja punkin-vaikutteita kokeelliseen hip hopiin.

Neljättä kertaa järjestettävä Kesärauha jatkaa monipuolista ohjelmalinjaa uusien artistikiinnityksien myötä. Uusina kotimaisina kiinnityksinä ohjelmistossa nähdään räjähtävän krautrockin ykkösnyrkki ja lukuisista kitaristeistaan tuttu TEKSTI-TV 666, Suomen indiekentän lempilapseksi kruunattu Arppa, kahta uutta albumia työstävä elektropopyhtye Ruusut, monipuolinen queer-taiteilija Elsi Sloan, suomi-r&b:n legenda Karri Koira ja kulttiyhtye Plutonium 74, joka tekee paluun keikoille debyyttialbuminsa “Pasilasta Kallioon” 20v. juhlavuoden kunniaksi.

Festivaalilla nähdään myös monta kiinnostavaa kotimaista artistia, kuten riehakkaista live-esiintymistä tunnettu Lähiöbotox, maaliskuussa kahdeksannen sooloalbumin julkaiseva Samuli Putro, vanhan koulukunnan aitoa avaruusrockia ja psykedeliaa sekoitteleva Hidria Spacefolk sekä turkulainen elektronista funkia ja r'n'b:tä yhdistelevä Muscular. Ainutlaatuisia live-esiintymisiä koetaan myös, sillä Kesärauhassa nähdään unenomaisen koukuttavia melodioita tarjoileva ruotsinsuomalainen laulaja-laulunkirjoittaja Anna Järvinen, emo-skenestä ammentava kitarayhtye moshimoshi, nopeasti suuren suosion saavuttanut turkulaistaustainen rap-artisti jambo. Kesärauhassa ensimmäistä kertaa nähdään uuden albuminsa tiimoilta Asa Bäänd II sekä kulttiyhtye Cleaning Women, jonka säveltämä ääniraita tahdittaa muun muassa Alice Rohrwacherin Oscar-ehdokaselokuvaa Le Pupille (2022).

AURORA, The Sounds ja Röyksopp ovat kaikki artisteja, joita me sekä meidän yleisö on toivonut hartaasti näkevänsä Kesärauhassa. Skandinaavisen trion lisäksi kolmen päivän aikana Kesärauhassa nähdään upeita kotimaisia sekä freesejä ulkomaisia esiintyjiä kuten tänään julkistettu amerikkalaisräppäri Mykki Blanco. Olispa jo kesä ja rauha…" fiilistelee Kesärauhan taiteellinen johtaja Pietu Sepponen

Kesärauha 2023
16.–18.6.2023 Turun Linnanpuisto

Röyksopp (NO), AURORA (NO), The Sounds (SE), Anna Puu, Arppa, Cledos, Ismo Alanko, Maustetytöt, Mykki Blanco (US), Ruusut, Yona, 22-Pistepirkko, Anna Järvinen (SE), Antti Autio + Jouset, Asa Bäänd II, Business City, Cleaning Women, Dina Ögon (SE), Draama-Helmi, Ege Zulu & Swengarit, Elsi Sloan, Hidria Spacefolk, Huoratron, jambo, Karri Koira, Lauri Haav, Lähiöbotox, moshimoshi, Muscular, pehmoaino, Pesso, Plutonium 74, Pom Poko (NO), Ruissalo Amping, Samuli Putro, Suistamon Sähkö, Sydän, sydän, Teksti-TV 666

LIPUT

Kesärauhan kaikki lipputyypit ovat nyt myynnissä Lippupisteessä.

1 pv / 99 €

2 pv / 129 €

3 pv / 155 €

Lippujen hinnat ovat voimassa toistaiseksi.

Kesärauhan yksi arvoista on Itämeren suojelu ja siksi festivaali tekee yhteistyötä Pidä Saaristo Siistinä ry:n kanssa. Festivaalilippuun on mahdollista lisätä 5 euron arvoinen Roskattomat rannat -lippulisä tai 10 euron arvoinen Kirkas Saaristomeri -lippulistä, jotka kumpikin tilitetään täysimääräisesti Pidä Saaristo Siistinä ry:n Itämeren suojelutyöhön.

Festivaalin ikäraja on 18 vuotta.

Pietu Sepponen
Taiteellinen johtaja
pietu.sepponen@sunbornlive.fi

Cecilia Jokela
Tiedottaja
cecilia@kesarauha.fi

Elektropop-tähti AURORA esiintyy 16.–18.6. järjestettävässä Kesärauhassa
Amerikkalaisräppäri ja queer-ikoni Mykki Blanco nähdään Kesärauhassa
Ruotsin kaikkien aikojen suosituimpiin rockyhtyeisiin lukeutuva The Sounds tähdittää Kesärauha-festivaalia

Juhana Herttuan puistokatu 23

Sunborn Live tuottaa kovatasoisia live-tapahtumia pääasiassa Turussa ja pääkaupunkiseudulla. Keikkapaikkoina toimivat muun muassa Turun Logomo ja Helsingin Kulttuuritalo.

Britannian albumilistan kärkinimi The Libertines Kesärauhaan17.4.2024 09:57:29 EEST | Tiedote

Turun Linnanpuistossa 7.–9. kesäkuuta juhlittavan Kesärauhan ohjelmisto vahvistuu, kun perjantain pääesiintyjäksi on kiinnitetty The Libertines. Aiemmin julkistettujen pääesiintyjien 070 Shaken ja Slowdiven rinnalla esiintyvä The Libertines on tällä hetkellä Britannian albumilistan kärjessä. Festivaalin päiväkohtainen ohjelma on julkaistu ja nykyiset lippuhinnat ovat voimassa 30.4. saakka.

Turun Terassikesään kahdeksan uutta artistia - Ellinoora esiintyy Turun taiteiden yönä Turku Energian sisäpihalla ikärajattomalla keikalla!12.4.2024 10:00:01 EEST | Tiedote

Turku Energian sisäpihan uniikissa miljöössä järjestettävä Turun Terassikesä saa täydennystä viiden uuden keikkaillan myötä. Uusina artisteina julkistettavat Stratovarius, Sonata Arctica, Ege Zulu, jambo, Amorphis, Lost Society, Vesterinen Yhtyeineen ja Ellinoora laajentavat entisestään Turun tulevan kesän keikkatarjontaa.