Keskelle Launeen Prismaa avautui tunnettu lounasravintola: Kotiruoka on ravintola Männyn valtti

Prisma Laune sai uuden lounasravintolan hypermarketin keskelle. Lahdessa mainetta niittänyt Mänty luottaa perinteiseen makumaailmaan ja tuo tutut kotiruoat aivan Prisman ytimeen.

Viime viikolla Launeen Prismaan avautunut ravintola Mänty on jo toinen laatuaan Lahdessa. Lounasravintolassa ei keksitä pyörää uudelleen, vaan luotetaan perinteisiin makuihin. Yrittäjä Bajram Ternava on jo pitkään pyörittänyt lounasravintola Mäntyä Hennalassa veljensä kanssa.

– Olemme puhtaasti lounasravintola ja luotamme perinteisiin makuihin. Meidän valikoimastamme löytyy tällä hetkellä perinteisen kotiruoan lisäksi patongit, sandwichit ja pizzat – pian valikoima laajentuu erilaisiin kebab-tuotteisiin. Kuuntelemme myös asiakkaiden toiveita herkällä korvalla, Mäntyä pyörittävä Ternava kertoo.

Aivan perinteisen kaavan lounasravintolaksi ei uusi Mänty kangistu, sillä ravintolatila sijaitsee Launeen Prisman sisällä, hedelmä- ja vihannesosaston sekä Ruokatorin läheisyydessä.

– Haluamme tarjoilla asiakkaillemme ravintolatasoisia ruokia ostosreissulla. Mänty on paikallisesti tunnettu lounasravintola, joten sitä kautta luontainen yhteistyökumppani vahvistamaan Prisman ennestään vahvaa tuoretta ruokatarjontaa. Männyn tuttuja makuja voi napata kotiin viemisiksi, tai nauttia paikan päällä meidän Lounge-tilassa, prismajohtaja Jarmo Piiroinen kuvaa perusideaa.

Paikallinen yhteistyö on ollut molemmille osapuolille positiivinen kokemus.

– Olen innolla odottanut tätä yhteistyötä ja nyt tuntuu erittäin hyvältä, kun ensimmäinen etappi on saatu valmiiksi, Piiroinen iloitsee.

– Yhteistyö Prisma Launeen kanssa on sujunut todella hyvin. Tämä on meille hieno mahdollisuus kasvattaa liiketoimintaamme, Ternava lisää.

Tulevaisuuden tuulia Lahdessa

Lahden Prisma Launeella on käynnissä laaja uudistustyö, jonka myötä myymälä saa raikasta uudenlaista tarjontaa ja uusia palveluja kevään aikana. Tulevaisuuden tuulet puhaltavat mukanaan vielä mm. kalasavustamon, ympäri vuoden palvelevan Huoltopisteen, Prisma Gaming -alueen ja upouuden Outdoor-osaston.

– Pian meillä onnistuu fillarihuollot, luistinten terien muotoilu ja grillinkin saa kasattuna mukaansa, Piiroinen taustoittaa.

Ruokatorin läheisyydestä saa niin arjen kuin juhlan herkutteluun juustot ja leikkeleet, sekä konditoriatuotteet leivoksineen ja kahveineen.

– Tärkeänä teemana meillä on aina edullinen ja laaja valikoima. Lisäksi haluamme luoda asiakkaillemme entistä paremman ja laadukkaamman asiointikokemuksen. Ruokatori ei ole enää erillinen Ruokatori, vaan pikemminkin elämysalue, josta löytyy mm. Jungle Juice Bar ja Yrttikasvattamo. Tätä kokonaisuutta vahvistaa nyt myös lounasravintola Mänty. Lisämaustetta saadaan pian mm. paistettavista vohveleista ja erilaisista jäätelöistä, Jarmo Piiroinen summaa.

Launeen Prismassa pyritäänkin luomaan täysin uudenlaista, muualta päin maailmaa tuttua kulttuuria. Laajalla uudistustyöllä on ollut myös paikallisesti työllistävä vaikutus.

– Remontin yhteydessä koko taloon on saatu lähes parikymmentä uutta työpaikkaa, Jarmo Piiroinen valaisee.

Osuuskauppa Hämeenmaa, prismajohtaja Jarmo Piiroinen, 050 328 4954

Hämeenmaa – 168 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3260 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 168 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Hämeenmaalla vakaata kasvua21.7.2022 10:58:09 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaa julkisti ensimmäisen vuosipuolikkaan tuloksensa tänään. Hämeenmaan myynti kasvoi 3,3 prosenttia. Erityisesti hotelli -ja ravintola-ala sekä liikennekauppa ovat elpyneet koronaa edeltävälle tasolle. Tulos oli edellistä vuotta parempi. Asiakasomistajille maksettiin yli 16,1 miljoonaa euroa Bonuksia. Henkilöstömäärä oli kesäkuun lopussa 3749. Investointeja tammi-kesäkuussa tehtiin 18,8 miljoonalla eurolla.

Geego ja Osuuskauppa Hämeenmaa tekevät ruutuajasta laadukasta27.6.2022 10:06:40 EEST | Tiedote

Lasten liikunnallisten taitojen ja aktiivisuuden suunnannäyttäjä Geego Kids Oy, Hämeenmaan Osuuskauppa ja B4G Group Oy aloittivat luovan ja kunnianhimoisen yhteistyön. Tavoitteena on tehdä lasten ruutuajasta laatuaikaa ja nostaa perheet ylös sohvalta ja viettämään yhdessä liikunnallisia hetkiä, uusia taitoja oppien. Yhteistyö tuo kaikkien perheiden saataville Geegon tuhansien liikunnallisten haasteiden sovelluksen, perheitä liikuttavat lastenkirjat sekä edulliset Geego by Exel- liikuntavälineet.

Huimasti laajentunut S-market Idänpää kätkee sisäänsä asiakkaiden toiveiden mukaista tuotevalikoimaa sekä uudenlaista palvelua8.6.2022 12:00:35 EEST | Tiedote

Laajennuksen kokenut hämeenlinnalainen S-market Idänpää avaa ovensa huomenna torstaina 9. kesäkuuta. Kevään aikana tehdyn remontin myötä myymälä on uudistunut uuden S-market-konseptin mukaiseksi ja on nyt entistäkin laadukkaampi ja energiatehokkaampi. Lisäksi myymäläuudistuksessa on otettu huomioon paikallisten asiakkaiden tarpeita ja toiveita.