Osuuskauppa Keskimaa aloittaa muutosneuvottelut koskien Kodin Terran mahdollista liiketoiminnan lopettamista ja myymälän sulkemista. Neuvottelujen taustalla ovat tuotannolliset ja taloudelliset syyt sekä yksikön pitkään jatkunut tappiollinen toiminta. Neuvottelut koskevat yhteensä 34 henkilöä, joille pyritään tarjoamaan irtisanomisen vaihtoehtona töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Kodin Terra päädytään sulkemaan.

Osuuskauppa Keskimaa harkitsee Kodin Terran toiminnan lopettamista tuotannollisten ja taloudellisten syiden sekä tappiollisen toiminnan vuoksi. Osuuskauppa Keskimaa on antanut maanantaina 5.9.2022 muutosneuvotteluesityksen asiaa koskien.

− Kodin Terra avattiin vuonna 2009 ja sen toiminta on jo pitkään ollut tappiollista. Terran toimintaa, valikoimaa ja myymälätilaa on kehitetty vuosien aikana suunnan korjaamiseksi, mutta valitettavasti liiketoiminta on jatkunut tappiollisena. Lisäksi lähivuosien näkymä on, että kotitalouksien panostukset kodin remontointiin ja rakentamiseen tulevat olemaan entistä vähäisempiä, toteaa Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen.

Muutosneuvottelut koskevat koko Kodin Terran vakituista henkilökuntaa, yhteensä 34 työntekijää. Henkilöstölle pyritään tarjoamaan irtisanomisen vaihtoehtona muuta työtä Osuuskauppa Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Kodin Terra päädytään sulkemaan.

− Jokaisen neuvottelujen piirissä olevan henkilön kanssa tullaan käymään henkilökohtainen keskustelu, jossa etsitään ratkaisuja työn löytämiseksi henkilön toiveiden mukaan, kertoo Vesa Kyllönen.

Muutosneuvottelut alkavat maanantaina 12.9.2022 ja niiden osalta noudatetaan kuuden viikon neuvotteluaikaa.

Mikäli Kodin Terran sulkemiseen päädytään, yksikkö suljetaan vuoden 2022 loppuun mennessä.

Osuuskauppa Keskimaa, Vesa Kyllönen, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3021, vesa.kyllonen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 666 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 135000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoitus auttaa nuoria30.9.2022 10:00:07 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteutti viidennen kerran Ilo auttaa Keski-Suomea -hyväntekeväisyyslahjoituksen. Lahjoituksella tuettiin keskisuomalaisten nuorten omien toiveiden mukaisesti yhdessäoloa ja oppimista niin kouluissa kuin vapaa-ajalla. Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoitus on 1 € jokaista asiakasomistajaa kohden. Kokonaissumma oli tammikuun asiakasomistajamäärän mukaisesti yhteensä 135 899 euroa.

Kaksi Keskimaan esihenkilöä valittiin Ässäpäälliköiksi7.9.2022 11:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän valtakunnalliset S-Päällikköpäivät pidettiin Oulussa lauantaina 3.9.2022. Tapahtuma huipentui perinteiseen Ässäpäälliköiden valintaan. Palkittuja oli kaikkiaan 19, joista jopa kaksi palkittua oli Osuuskauppa Keskimaan päällikköä. Ässäpäälliköiksi Keskimaalta valittiin Ravintola Revolutionin ravintolapäällikkö Jukka Puhalainen sekä ABC Hirvaskankaan liikennemyymäläpäällikkö Olli Kinnunen. Ässäpäälliköiksi valitaan erityisen ansioituneita päälliköitä S-ryhmän yrityksistä.

Hotellien, ravintoloiden ja liikennekaupan kehitys siivitti Keskimaan tuloksen ja liikevaihdon kasvuun − ruokakaupan tulos heikkeni9.8.2022 09:59:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi−kesäkuun liikevaihto oli 346,7 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 9,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,3 miljoonaa euroa, mikä on noin 4,2 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koronarajoituksien purkautuminen näkyy liikevaihdon kasvuna etenkin matkailu- ja ravitsemiskaupassa.