Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

S-market Äänekoskella ruoan verkkokauppa avattiin ensimmäisten toimipaikkojen joukossa, jo viime vuoden puolella. Noutolokeroissa tuotteet säilytetään jääkaappi- ja pakastinlämpötiloissa. KUVA: Max Steffansson/ Keskimaa

Uuden S-kaupat.fi ruoan verkkokauppapalvelun käyttöönotto aloitettiin Keskimaan alueella S-market Jämsän myymälästä joulukuussa 2020. Palvelua on laajennettu tähän mennessä jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Verkkokauppaostoksia voi nyt tehdä S-market Jämsän lisäksi Äänekosken, Saarijärven, Laukaan, Viitasaaren, Keuruun ja Muuramen S-marketeista. Tällä viikolla avataan palvelu myös S-market Vaajalaan Vaajakoskelle.

− Ruoan verkkokaupan kysyntä räjähti viime keväänä koronapandemian ensimmäisen aallon aikana. Korona vauhditti mukaan lähtöämme näin laajalla rintamalla ja nopealla tahdilla ruoan verkkokauppaan. Huhtikuun puolella meillä on uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu toiminnassa jo 10 S-marketissa, kaikissa Prismoissamme sekä Mestarin Herkussa, kertoo Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen.

Keskimaalla on ollut aikaisemmin S-ryhmän Foodie.fi-verkkokauppapalvelu käytössä Prisma Seppälässä ja Mestarin Herkussa. Muissa Keskimaan marketeissa ei ole aikaisemmin ollut ruoan verkkokauppaa, vaan ainoastaan viime keväänä asiakkaiden tarpeisiin rakennettu ruoan tilaus- ja toimituspalvelu Keskimaan Kauppa-apu.

Uusi S-kaupat-palvelu laajenee asteittain ja vielä hetken aikaa asiakkaiden käytössä Prisma Seppälässä ja Mestarin Herkussa jatkaa Foodie.fi-palvelu. Uutta palvelua pilotoidaan vanhan palvelun rinnalla antaen näin asiakkaille valinnanvaraa ja aikaa siirtyä tekemään verkkokauppaostoksensa uudesta palvelusta. Nyt pilotoitava S-kaupat.fi on beta-versio, jota kehitetään talven ja kevään aikana jatkuvasti. Palvelua kehitetään ketterästi yhdessä asiakkaiden kanssa lisäten siihen toiminnallisuuksia nopeasti palautteen pohjalta. S-kaupat-palvelu on tavoitteena ottaa käyttöön koko Suomessa tämän vuoden aikana.

− Olemme Keskimaalla ensimmäisten osuuskauppojen joukossa ottamassa näin laajalla rintamalla käyttöön uuden S-kaupat.fi-verkkokaupan. Tarvitsemme helppokäyttöisen ja tarpeiden mukaan kehittyvän palvelun vastataksemme ruoan verkkokaupan kiristyneeseen kilpailutilanteeseen. Odotamme innolla, että pääsemme kokemuksien ja asiakaspalautteiden myötä jalostamaan palvelua ja tuomaan siihen lisää asiakkaille mieluisia ominaisuuksia, toteaa Osuuskauppa Keskimaan verkkokauppapäällikkö Marko Hoffrén.

Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi tehdä verkossa ja noutaa valittuna ajankohtana noutopisteeltä sekä osasta toimipaikoista tuotteet voi tilata kotiinkuljetuksena suoraan kotiovelle asti. Asiakkaiden suuntaan uusi verkkokauppapalvelu näkyy konkreettisimmin uusina noutopisteinä marketeissa.

− Asiakkaat pystyvät noutamaan tilatut tuotteet kätevistä noutolokerikoista. Noutolokerikoissa tuotteet säilytetään kylmiössä, jossa on oma lokerikko pakasteille. Uskomme, että tästä palvelusta tulee asiakkaiden ehdoton suosikki, Hoffrén ennustaa.

S-kaupat-verkkopalveluun pääsee tutustumaan osoitteessa: s-kaupat.fi.

Osuuskauppa Keskimaa, Vesa Kyllönen, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3021, vesa.kyllonen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Hoffrén Marko, verkkokaupan kehityspäällikkö, 010 767 4180, marko.hoffren@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa avaa ravintoloitaan – kahdeksan ruokaravintolaa ja kaikki seitsemän ABC-liikennemyymäläravintolaa auki 19.4. lähtien16.4.2021 15:09:47 EEST | Tiedote

Kuuden viikon ravintolasulku päättyy Suomessa 18.4.2021. Viranomaisten linjauksen mukaan ravintolat avataan asteittain ravintolatyypistä ja epidemiatilanteesta riippuen. Keskimaa avaa maanantaina 19.4. osan ruokaravintoloistaan ja kaikki ABC-liikennemyymäläravintolat asiakkailleen. Tiukkojen aukiolorajoitusten myötä avattavien ravintoloiden määrä jää suunniteltua pienemmäksi.

S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan – Trattoria Aukio valittiin vuoden 2020 Trattoria-ravintolaksi14.4.2021 15:43:57 EEST | Tiedote

Jyväskylässä Solo Sokos Hotel Paviljongin yhteydessä toimiva ravintola Trattoria Aukio on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden 2020 Trattoria-ravintolana. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakas-tyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

S-market Lievestuore uudistuu – uusi sisäänkäynti ja parkkipaikan laajennus6.4.2021 11:35:00 EEST | Tiedote

S-market Lievestuoreen kokonaisvaltainen uudistus toteutetaan kevään ja alkukesän aikana. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi, kaikki vanhat kylmäkalusteet uusitaan, myymälään rakennetaan uusi sisäänkäynti ja myös pysäköintialuetta laajennetaan. Mittavassa hankkeessa myös kiinteistötekniikkaa uudistetaan lämmitysjärjestelmän ja ilmastoinnin osalta. Uudistustyöt ovat alkaneet maalis–huhtikuun vaihteessa ja myymälän osalta remontti valmistuu juhannukseen mennessä.

Keskimaa palkitsi vuoden 2020 esimiehet arvoperusteisesti26.3.2021 14:10:35 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden esimiehet 2020 on valittu. Poikkeuksellisen haastavan vuoden 2020 esimiehet palkittiin Keskimaan uusien arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2020 esimiehet ovat palvelupäällikkö Maria Niemi Prisma Keljosta, myyntipäällikkö Sanna Hella Prisma Seppälästä, ravintolapäällikkö Tomi Turunen Buffa Seppälästä ja marketpäällikkö Sami Saavalainen S-market Hankasalmelta.

S-market Tikkakoski uudistui avaraksi ja nykyaikaiseksi18.3.2021 09:05:00 EET | Tiedote

S-market Tikkakosken syksyllä alkanut mittava uudistus on valmistunut. Myymälän yleisilme on avartunut huomattavasti, myymäläkalusteet ja kiinteistön tekniikkaa on uusittu energiatehokkuus huomioiden. Lisäksi myymälän valikoimia on laajennettu asiakkaita kuunnellen. S-market Tikkakoskelle on avattu myös uusi ruoan verkkokauppapalvelu, jossa ruoat voi tilata S-kaupat.fi -palvelusta ja noutaa valmiiksi kerättyinä sovittuna ajankohtana.