Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

S-market Äänekoskella ruoan verkkokauppa avattiin ensimmäisten toimipaikkojen joukossa, jo viime vuoden puolella. Noutolokeroissa tuotteet säilytetään jääkaappi- ja pakastinlämpötiloissa. KUVA: Max Steffansson/ Keskimaa

Uuden S-kaupat.fi ruoan verkkokauppapalvelun käyttöönotto aloitettiin Keskimaan alueella S-market Jämsän myymälästä joulukuussa 2020. Palvelua on laajennettu tähän mennessä jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Verkkokauppaostoksia voi nyt tehdä S-market Jämsän lisäksi Äänekosken, Saarijärven, Laukaan, Viitasaaren, Keuruun ja Muuramen S-marketeista. Tällä viikolla avataan palvelu myös S-market Vaajalaan Vaajakoskelle.

− Ruoan verkkokaupan kysyntä räjähti viime keväänä koronapandemian ensimmäisen aallon aikana. Korona vauhditti mukaan lähtöämme näin laajalla rintamalla ja nopealla tahdilla ruoan verkkokauppaan. Huhtikuun puolella meillä on uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu toiminnassa jo 10 S-marketissa, kaikissa Prismoissamme sekä Mestarin Herkussa, kertoo Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen.

Keskimaalla on ollut aikaisemmin S-ryhmän Foodie.fi-verkkokauppapalvelu käytössä Prisma Seppälässä ja Mestarin Herkussa. Muissa Keskimaan marketeissa ei ole aikaisemmin ollut ruoan verkkokauppaa, vaan ainoastaan viime keväänä asiakkaiden tarpeisiin rakennettu ruoan tilaus- ja toimituspalvelu Keskimaan Kauppa-apu.

Uusi S-kaupat-palvelu laajenee asteittain ja vielä hetken aikaa asiakkaiden käytössä Prisma Seppälässä ja Mestarin Herkussa jatkaa Foodie.fi-palvelu. Uutta palvelua pilotoidaan vanhan palvelun rinnalla antaen näin asiakkaille valinnanvaraa ja aikaa siirtyä tekemään verkkokauppaostoksensa uudesta palvelusta. Nyt pilotoitava S-kaupat.fi on beta-versio, jota kehitetään talven ja kevään aikana jatkuvasti. Palvelua kehitetään ketterästi yhdessä asiakkaiden kanssa lisäten siihen toiminnallisuuksia nopeasti palautteen pohjalta. S-kaupat-palvelu on tavoitteena ottaa käyttöön koko Suomessa tämän vuoden aikana.

− Olemme Keskimaalla ensimmäisten osuuskauppojen joukossa ottamassa näin laajalla rintamalla käyttöön uuden S-kaupat.fi-verkkokaupan. Tarvitsemme helppokäyttöisen ja tarpeiden mukaan kehittyvän palvelun vastataksemme ruoan verkkokaupan kiristyneeseen kilpailutilanteeseen. Odotamme innolla, että pääsemme kokemuksien ja asiakaspalautteiden myötä jalostamaan palvelua ja tuomaan siihen lisää asiakkaille mieluisia ominaisuuksia, toteaa Osuuskauppa Keskimaan verkkokauppapäällikkö Marko Hoffrén.

Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi tehdä verkossa ja noutaa valittuna ajankohtana noutopisteeltä sekä osasta toimipaikoista tuotteet voi tilata kotiinkuljetuksena suoraan kotiovelle asti. Asiakkaiden suuntaan uusi verkkokauppapalvelu näkyy konkreettisimmin uusina noutopisteinä marketeissa.

− Asiakkaat pystyvät noutamaan tilatut tuotteet kätevistä noutolokerikoista. Noutolokerikoissa tuotteet säilytetään kylmiössä, jossa on oma lokerikko pakasteille. Uskomme, että tästä palvelusta tulee asiakkaiden ehdoton suosikki, Hoffrén ennustaa.

S-kaupat-verkkopalveluun pääsee tutustumaan osoitteessa: s-kaupat.fi.

Osuuskauppa Keskimaa, Vesa Kyllönen, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3021, vesa.kyllonen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Hoffrén Marko, verkkokaupan kehityspäällikkö, 010 767 4180, marko.hoffren@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista1.3.2021 15:23:01 EETTiedote

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.