Keskimaa panostaa maakuntien toimipaikkoihin – neljässä S-marketissa juhlitaan uudistettuja myymälöitä viikonloppuna

Osuuskauppa Keskimaa on toteuttanut neljässä S-marketissa myymäläuudistusta alkuvuoden aikana. Uudistuneita myymälöitä juhlistetaan viikonloppuna Laukaassa, Saarijärvellä, Suolahdessa ja Viitasaarella. Uudistuksissa on kiinnitetty erityistä huomiota asioinnin sujuvuuteen. Samalla valikoimia on päivitetty vastaamaan entistä paremmin paikallisten asiakkaiden kulutustarpeita.

S-market Viitasaaren tiimi iloitsee uudistuneesta myymälästä ja toivottaa asiakkaat tervetulleiksi kaupalle.

− Me Keskimaalla haluamme jatkuvasti kehittää palvelujamme ja kuunnella herkällä korvalla asiakkaidemme tarpeita. Olemmekin alkuvuoden aikana tehneet uudistuksia useisiin maakunnan S-marketeihin. Osassa uudistus on ollut etupäässä valikoimiin liittyvää uudistusta ja myymälän selkeyttämistä, mutta esimerkiksi Suolahden S-marketissa myymälän koko on laajentunut noin kolmanneksella, kertoo Osuuskauppa Keskimaan S-marketien ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen uudistuksista.

Näkyvimpiä uudistuksia kaupoissa on S-market Suolahden laajennus, Saarijärven S-marketiin on saatu täysin uudet hiilidioksidilla toimivat kylmäkalusteet, Viitasaarella ja Laukaassa on keskitytty valikoimapäivityksiin ja asioinnin sujuvoittamiseen. Uudistuksissa painopisteinä ovat olleet hedelmät ja vihannekset, joiden valikoimia on kasvatettu ja esillepano on muuttunut runsaammaksi ja raikkaammaksi. Myös pullonpalautusautomaatit on uusittu näissä kaikissa neljässä myymälässä alkuvuoden aikana.

− Uudistuksen myötä olemme saaneet valikoimiimme noin tuhat uutta tuotetta lisää. Myymälän yleisilme on avartunut, muun muassa hedelmä- ja leipäosastosta on tehty iso torimainen alue ja uusi paistopistekin on saatu myymälään, iloitsee S-market Suolahden marketpäällikkö Kari Hokkanen uudistuksen tuomia muutoksia.

S-marketeissa toteutetut uudistukset on pyritty tekemään niin, että ne ovat häirinneet mahdollisimman vähän kaupan asiakkaiden asiointia. Viikonloppuna uudistuneiden myymälöiden avajaisia juhlistetaan avajaistarjousten ja muun muassa kakkukahvien merkeissä.

−         S-market Suolahdessa kakkukahvit pe 12.4. klo 10 – 18

−         S-market Saarijärvellä kakkukahvit pe 12.4. klo 10 – 18

−         S-market Viitasaarella kakkukahvit pe 12.4. klo 10 – 17 ja lauantaina ohjelmaa lapsille

−         S-market Laukaassa kakkukahvit la 13.4. klo 10 – 18

Samaan aikaan kun S-marketien avajaisia juhlitaan, niin Kivijärvelle rakennetaan täysin uutta Sale-myymälää. Uuden myymälän julkisivu on jo pystyssä ja myymälän sisäpuolen työt ovat käynnistyneet. Uusi Kivijärven Sale-myymälä valmistuu toukokuun loppuun mennessä.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen, 010 767 3039
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Laukaa, Röppänen Nina, 010 767 4500
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Saarijärvi Sipinen Anne-Mari, 010 767 4540
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Suolahti, Hokkanen Kari, 010 767 4565
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Viitasaari, Mika Viitala, 010 767 4580

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 600 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.