Keskimaa panostaa maakuntien toimipaikkoihin – neljässä S-marketissa juhlitaan uudistettuja myymälöitä viikonloppuna

Osuuskauppa Keskimaa on toteuttanut neljässä S-marketissa myymäläuudistusta alkuvuoden aikana. Uudistuneita myymälöitä juhlistetaan viikonloppuna Laukaassa, Saarijärvellä, Suolahdessa ja Viitasaarella. Uudistuksissa on kiinnitetty erityistä huomiota asioinnin sujuvuuteen. Samalla valikoimia on päivitetty vastaamaan entistä paremmin paikallisten asiakkaiden kulutustarpeita.

S-market Viitasaaren tiimi iloitsee uudistuneesta myymälästä ja toivottaa asiakkaat tervetulleiksi kaupalle.

− Me Keskimaalla haluamme jatkuvasti kehittää palvelujamme ja kuunnella herkällä korvalla asiakkaidemme tarpeita. Olemmekin alkuvuoden aikana tehneet uudistuksia useisiin maakunnan S-marketeihin. Osassa uudistus on ollut etupäässä valikoimiin liittyvää uudistusta ja myymälän selkeyttämistä, mutta esimerkiksi Suolahden S-marketissa myymälän koko on laajentunut noin kolmanneksella, kertoo Osuuskauppa Keskimaan S-marketien ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen uudistuksista.

Näkyvimpiä uudistuksia kaupoissa on S-market Suolahden laajennus, Saarijärven S-marketiin on saatu täysin uudet hiilidioksidilla toimivat kylmäkalusteet, Viitasaarella ja Laukaassa on keskitytty valikoimapäivityksiin ja asioinnin sujuvoittamiseen. Uudistuksissa painopisteinä ovat olleet hedelmät ja vihannekset, joiden valikoimia on kasvatettu ja esillepano on muuttunut runsaammaksi ja raikkaammaksi. Myös pullonpalautusautomaatit on uusittu näissä kaikissa neljässä myymälässä alkuvuoden aikana.

− Uudistuksen myötä olemme saaneet valikoimiimme noin tuhat uutta tuotetta lisää. Myymälän yleisilme on avartunut, muun muassa hedelmä- ja leipäosastosta on tehty iso torimainen alue ja uusi paistopistekin on saatu myymälään, iloitsee S-market Suolahden marketpäällikkö Kari Hokkanen uudistuksen tuomia muutoksia.

S-marketeissa toteutetut uudistukset on pyritty tekemään niin, että ne ovat häirinneet mahdollisimman vähän kaupan asiakkaiden asiointia. Viikonloppuna uudistuneiden myymälöiden avajaisia juhlistetaan avajaistarjousten ja muun muassa kakkukahvien merkeissä.

−         S-market Suolahdessa kakkukahvit pe 12.4. klo 10 – 18

−         S-market Saarijärvellä kakkukahvit pe 12.4. klo 10 – 18

−         S-market Viitasaarella kakkukahvit pe 12.4. klo 10 – 17 ja lauantaina ohjelmaa lapsille

−         S-market Laukaassa kakkukahvit la 13.4. klo 10 – 18

Samaan aikaan kun S-marketien avajaisia juhlitaan, niin Kivijärvelle rakennetaan täysin uutta Sale-myymälää. Uuden myymälän julkisivu on jo pystyssä ja myymälän sisäpuolen työt ovat käynnistyneet. Uusi Kivijärven Sale-myymälä valmistuu toukokuun loppuun mennessä.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen, 010 767 3039
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Laukaa, Röppänen Nina, 010 767 4500
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Saarijärvi Sipinen Anne-Mari, 010 767 4540
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Suolahti, Hokkanen Kari, 010 767 4565
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Viitasaari, Mika Viitala, 010 767 4580

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 600 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista1.3.2021 15:23:01 EETTiedote

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.