Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Keskimaan ABC-liikennemyymälöiden ja -automaattiasemien kehityshankkeet etenevät poikkeustilanteesta huolimatta

Koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta Keskimaa toteuttaa uudistushankkeita toistaiseksi suljetuissa liikennemyymälöissä Viitasaarella ja Joutsassa. Lisäksi Prisma Keljon pihassa on tällä viikolla käynnistynyt ABC-automaattiaseman uudistaminen sekä uuden ABC CarWash Prisma Keljon rakennustyöt. ABC Palokan Hesburgerin ja kahvin mukaan myynnin palvelut käynnistyvät lauantaina 18.4.2020.

Osuuskauppa Keskimaan seitsemästä ABC-liikennemyymälästä neljä on ollut suljettuina 28.3.2020 lähtien koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi. Vaikka osa liikennemyymälöistä on ollut suljettuina, niiden kehittämistyötä on jatkettu ja jopa vauhditettu.

− Emme ole poikkeustilanteesta huolimatta jääneet laakereille lepäämään, vaan olemme lähteneet toteuttamaan suunnitelmissa olleita uudistushankkeita. ABC Viitasaarella olemme päässeet toteuttamaan nopeutetulla aikataululla marketpuolen myymäläuudistusta ja samanlainen kasvojen kohotus on suunnitteilla Joutsan ABC:n marketiin. Haluamme olla valmiina palvelemaan asiakkaita entistäkin paremmin, kun pääsemme jälleen avaamaan, kertoo Osuuskauppa Keskimaan ABC-liikennemyymälöiden ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

− Alueellisten asiakkaiden sekä tienkäyttäjien palvelemiseksi avaamme lauantaina 18.4. rajoitusten mukaisesti osan ABC Palokan palveluista. Lauantaista alkaen ABC Palokasta saa Hesburgerin ja kahvin mukaan myynnin sekä ABC-marketin palvelut, päivittäin klo 10–19. Palokassa on kaivattu näitä palveluja ja Uudenmaan eristyksen purkaminen kasvattaa hieman tienkäyttäjien määrää. Haluamme palvella näitä tarpeita, Tervanen lisää.

ABC-liikennemyymälöiden kehitystoimenpiteiden ohella on 14.4.2020 käynnistynyt ABC Prisma Keljon mittarikentän uudistaminen. Automaattiasema uusitaan kokonaan tämän kevään aikana. Uuden aseman myötä myyntiin saadaan myös uusia polttoainelaatuja. Aseman avajaiset pidetään 12.6.2020.

Automaattiaseman uudistuksen lisäksi Keljon Prisman yhteyteen rakennettaan autonpesupalvelut. ABC CarWash Prisma Keljon autonpesuasema on tuplahalli, joka varustetaan kahdella autonpesukoneella. Uusi autonpesuasema avataan samaan aikaan automaattiaseman kanssa. Vanhan automaattiaseman purkutyöt ja uuden autonpesuhallin rakennustyömaan valmistelu on käynnistetty tällä viikolla.
− Olemme iloisia, että tämän poikkeustilanteen keskellä pääsemme investoimaan tulevaisuuteen rakentamalla uutta, Tervanen toteaa.

ABC autopalvelualueen rakentaminen on osa Prisma Keljon kokonaisvaltaista uudistusta. Autopalvelualueen uudisrakentamisen myötä asiakkaille pystytään jatkossa tarjoamaan merkittävästi paremmat autopalvelut ja samalla Prisman parkkialue uudistetaan toimivammaksi. Parkkialueen uudistuksen yhteydessä luodaan valmius toteuttaa sähköautojen lataus. Prisman palvelut ja asiointi parantuvat merkittävästi sekä asiakkaille että autoille.

Osuuskauppa Keskimaa, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064, heikki.tervanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan energiajuomien myyntirajoitus jää pysyväksi toimintamalliksi4.6.2020 11:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloitti kaikissa toimipaikoissaan energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun tämän vuoden alussa. Puolen vuoden kokeilujakson aikana asiakkaiden mielipiteitä myyntirajoituksesta kerättiin verkkokyselyn avulla. Vastauksia saatiin yli 400, vastanneista selvä enemmistö piti rajoitusta positiivisena asiana. Kokeilujakson päätyttyä Keskimaa on päättänyt tehdä energiajuomien myyntikiellosta alle 16-vuotiaille pysyvän toimintamallin kaikissa Keskimaan toimipaikoissa.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.