Keskimaan ja Uuraisen kunnan yhteinen elinvoimahanke etenee

Osuuskauppa Keskimaa ja Uuraisten kunta allekirjoittivat yhteistyösopimuksen Uuraisten elinvoimahankkeesta kesällä 2021. Hankkeen myötä Uuraisten keskustaan käynnistettiin kaavoitus uuden liikekiinteistön rakentamiseksi. Keskimaa on aloittanut uuden päivittäistavarakaupan sekä ABC-automaattiaseman suunnittelun kaavoitettavalle tontille.

Ilmakuva Uuraisten taajama-alueesta. Uusi päivittäistavarakauppa on kaavoitettu urheilukentän viereiselle tontille. Kuva: Uuraisten kunnan arkisto.

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt Uuraisten kunnan kanssa sopimuksen uuden päivittäistavarakaupan rakentamisesta Uuraisten keskustaan kaavoitetulle tontille. Yhteistyösopimuksen aikataulun mukaisesti kaavamuutos on laitettu vireille elokuussa 2021 ja kaavamuutoksen odotetaan valmistuvan vuoden 2022 loppuun mennessä.

− Olemme työstäneet suunnitelmia uuden päivittäistavarakaupan rakentamiseksi Uuraisille. Tähtäämme siihen, että suunnitelmat ovat valmiina, kun kaava vahvistetaan. Tämän jälkeen pääsemme pyytämään urakkatarjouksia ja päättämään hankkeen toteuttamisesta ja laajuudesta, toteaa Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen.

Osuuskauppa Keskimaan nykyinen Sale-liikekiinteistö tarvitsee lisää tilaa ja Keskimaan tahtotila on kehittää palveluita eri puolilla Keski-Suomea paikallisen tarpeen mukaisesti.

− Olemme saaneet paljon kyselyitä ja toiveita kaupan rakentamisen suhteen. Isoin kysymys lienee se, että saadaanko Uuraisille Salen sijaan S-market. Tämä on vielä meillä arvioinnissa, mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun rakentamisluvat ovat kunnossa ja rakentamisen kustannukset tiedossa, niin pääsemme vastaamaan myös tähän kysymykseen, avaa Kyllönen tulevaisuuden suunnitelmia.

Rakentamisen aikataulu on vielä avoin. Aikaisintaan rakentaminen päästään aloittamaan keväällä 2023.

Osuuskauppa Keskimaa, Vesa Kyllönen, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 040 837 5509, vesa.kyllonen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 666 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 135000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Kauppakeskus Sokkari menestyi kauppakeskusvertailuissa9.12.2022 12:31:47 EET | Tiedote

Jyväskylän kaupunkikeskustassa on tunnustetusti houkutteleva ostoskeskus, mikä on hyvä merkki keskustan vetovoimaisuudesta. Kauppakeskus Sokkarissa kauppakeskusvuokralaisten tyytyväisyys kauppakeskuksen toimintaan on Suomen kärkitasoa. Erityisen tyytyväisiä vuokralaiset ovat kauppakeskuksen johtamiseen. Lisäksi vuokralaisten suositteluhalukkuutta kuvaava NPS-luku sekä kokonaistyytyväisyys ovat valtakunnallisesti kauppakeskusvertailun kärkitasoa.

ABC Viitasaari avautui joululiikenteen palveluun - remontti valmistui suunnitellusti5.12.2022 13:41:27 EET | Tiedote

ABC Viitasaarella marraskuun alussa alkanut remontti on valmistunut ja avajaisviikkoa vietetään tällä viikolla. ABC Viitasaari päivitettiin kolme viikkoa kestäneen remontin aikana ABC ketjun brändiuudistuksen mukaiseksi, niin sisä- kuin ulkoilmeenkin osalta. Liikennemyymälän asiakastilat ovat saaneet raikkaan ilmeen ja kiinteistön talotekniikka ja kylmälaitteistot on uusittu energiatehokkaimmiksi.