Keskimaan myymälöissä voi lahjoittaa paikalliseen hyväntekeväisyyteen pulloja palauttamalla

Osuuskauppa Keskimaan 25 myymälän pullonpalautuskoneeseen on lisätty heinäkuun alussa mahdollisuus lahjoittaa tyhjistä pulloista ja tölkeistä kertyvät eurot hyväntekeväisyyteen. Ensimmäisessä aallossa lahjoituskohteita ovat muun muassa 4H-yhdistykset sekä Mannerheimin Lastensuojeluliiton paikallisosastot.

Osuuskauppa Keskimaan S-marketeissa ja Sale-myymälöissä on parin viime vuoden aikana uusittu pullokoneita tiuhaan tahtiin. Moderneissa laitteissa on uusia toimintoja, muun muassa pullonpalautusrahojen lahjoitusominaisuus.

– Olemme nyt ottaneet lahjoitusmahdollisuuden käyttöön 25 myymälämme pullonpalautuksessa. Asiakas voi halutessaan lahjoittaa palauttamistaan pulloista ja tölkeistä kertyvät panttirahat hyväntekeväisyyteen, Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Jarkko Elola kuvailee.

Mukana olevien myymälöiden pullonpalautusautomaatteihin on lisätty tiedot lahjoituskohteista sekä toimintaohjeet pullo- ja tölkkirahojen ohjaamisesta hyvään tarkoitukseen.

– Ohjeet ovat varsin yksinkertaiset. Automaatilla ei tarvitse panttien palauttamisen jälkeen tehdä muuta kuin painaa lahjoita-napista. Näin jokainen voi auttaa toimivalla ja helpolla tavalla arkisen asioinnin yhteydessä.

Henkilökunnan valitsemia paikallisia lahjoituskohteita

Jokaiselle pullonpalautuslahjoituksessa mukana olevalle myymälälle on valittu 1-3 paikallista kohdetta.

– Tarkoituksena on vaihtaa tuen saajat puolen vuoden välein. Nyt ensimmäisellä kerralla myymälöiden henkilökunta valitsi heinä-joulukuun lahjoituskohteet, joiden joukossa on muun muassa useita kuntatasolla toimivia 4H-yhdistyksiä sekä Mannerheimin Lastensuojeluliiton paikallisia osastoja. Lions Clubien kanssa jatkamme edelleen pitkäaikaista yhteistyötämme, Elola avaa lahjoituskohteiden taustoja.

Varoja tullaan käyttämään erityisesti lapsi- ja nuorisotyöhön, esimerkiksi Multialla työelämä- ja yrittäjyyskasvatukseen, Saarijärvellä lapsiperheille suunnatun retken tai tapahtuman järjestämiseen, Säynätsalossa urheilu- ja pelivälineiden hankintaan, Laukaassa perhekahvila- ja muskaritoimintaan sekä Jämsässä kurssi- ja kerhotoimintaan. Kyyjärvellä rahat käytetään retkeiluvarusteiden ja partiokolon säilytyskalusteiden hankintaan ja Jyväskylässä muun muassa Köhniön uimarannan hyppytornilaiturin kunnostamiseen.

S-ryhmässä ei ole aiemmin toteutettu vastaavaa toimipaikkakohtaista lahjoituskäytäntöä. Arvioiden mukaan lahjoitukset tulevat olemaan merkittäviä rahasummia hyväntekeväisyyskohteille.

Jatkossa asiakkaat pääsevät Keskimaan iloauttaa.fi/pullonpalautus -sivustolla itse ehdottamaan ja vaikuttamaan lahjoituskohteiden valintaan.

Osuuskauppa Keskimaa, Jarkko Elola, ryhmäpäällikkö, 0107673029, jarkko.elola@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan tulos jäämässä merkittävästi edellisestä vuodesta − henkilökunta ansaitsee erityiskiitoksen haastavan vuoden osalta21.10.2020 11:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-syyskuun liikevaihto oli 467,1 miljoonaa euroa. Liikevaihto laski 1,0 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−syyskuun tulos ennen veroja oli 9,0 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos 9,1 miljoonaa euroa, mikä on 7,6 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Kasvua on tullut päivittäistavarakaupasta, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa on laskenut ennennäkemättömästi. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän merkittävästi edellisestä vuodesta ja päätyvän noin 11 miljoonan euron tasolle.

Yli 130 hakemusta Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskohteiksi20.10.2020 09:50:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Keskimaa etsi syksyn aikana kohteita, jotka pystyvät omalla toiminnallaan auttamaan ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Hakemuksia tuli yli 130 taholta. Yhteistyön rakentaminen on käynnissä ja avustuskohteista päästään kertomaan tarkemmin marraskuussa.

S-market Tikkakoskelle kokonaisvaltainen myymäläuudistus verkkokauppapalvelu huomioiden12.10.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Tikkakosken. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Uudistus mahdollistaa valikoimien laajentamisen sekä ruoan verkkokaupan taustatoimintojen kehittämisen. Uudistustyöt alkavat osittain jo syksyllä 2020, remontti valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2021.

Sale Toivakka uudistuu kokonaisvaltaisesti – S-ryhmän uusi pienmyymäläkonsepti Toivakkaan22.9.2020 09:58:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Toivakan Salen syksyn 2020 aikana. Kokonaisvaltaisen tilojen muokkaamisen myötä myymälään saadaan lisää tilaa, mikä mahdollistaa myös valikoimien laajentamisen. Sale Toivakka on yksi ensimmäisistä myymälöistä Suomessa, joka uudistetaan S-ryhmän uuden pienmyymäläkonseptin mukaiseksi Sale-myymäläksi. Remontti valmistuu joulukauppaan.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja käynnistyy lahjoituskohteiden haulla – tänä vuonna autetaan ihmisiä kohtaamaan toisensa24.8.2020 09:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Keskimaa etsii nyt erilaisia kohteita ja organisaatioita, jotka haluavat omalla toiminnallaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 135 000 euroa.